Gå til innhold

Realistisk ordbok som omhandler feminismen

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Feminisme: Et samlebegrep for de som arbeider for kvinnesak

Feministisk likestilling: Når kvinner har det bedre eller det like godt i alle samfunnsdeler

Femidarwinisme: En del av den feministiske bevegelsen som ser på menn som dyr, og som noe som skal bli selektert gjennom både naturlig seleksjon og seksuell seleksjon. Et samfunn skal i høyere grad selektere ut de beste mennene ved disse metodene, som igjen får barn. Sosialdarwinisme er et mål.

Feminazi: En som arbeider for feminisme, deres likestilling og helst også femidarwinisme. I tillegg ser de på den hvite mannen som på toppen av en i realiteten ikke eksisterende pyramide, slik at de arbeider mot at de som ser ut som det ikke skal kunne få hjelp. Er ekstremt opptatt av å hindre folk i å si sin mening eller oppfører seg litt som naziene.

Femirasist: En feminist som ikke bryr seg om kvinner som ikke ser ut som dem, ofte minoritetskvinner.

Likestillingsaktivist: En del, kanskje, av kvinnebevegelser som søker etter likestilling, der de også innerammer alle andre. Slik at hensikten faktisk blir like muligheter, retter og plikter.

1837651-10-1391168338565.jpg

Enig i den nye ordboken?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Vær så snill å ikke dra svastika-korset ned i søla på den måten der. :green:

Det var ikke meningen å være urespektfull :dribble:

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så enten er man kvinnehater eller kastrert ridder. Godt å få muligheten til å lære noe nytt om seg selv!

Du må gjerne prøve å redde jomfruer i nød, men du må huske på at når du er kastrert vil ingen av dem ha deg. Så ridder Priim er det ikke noe annet du kan bruke lansen din til?

Lenke til kommentar

Femirasist, er feminister pr def, da deres hat mot menn er grunnet i menns genetikk.

Det du påpeker er hvite middellklassefeminister sin praksis med at andre kvinner ikke vet sitt eget beste dermed må de bestemme over dem. Der kan du gå til "black feminism" og se hva de skriver. Som i bunn og grunn er den samme kritikken som feministrasiter bruker ovenfor hvite menn her i landet. Alltid artig å høre kvinner i 20 årene fra Frogner klage over hvite middelaldrende menn, mens de bøyer seg i støvet for svarte feministrasiter som sier eksakt det samme om dem. Fornøyelig.

Så femirasist, må nok defineres mer nøyaktig for å få med feminister som er ikkehvite.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så enten er man kvinnehater eller kastrert ridder. Godt å få muligheten til å lære noe nytt om seg selv!

Du må gjerne prøve å redde jomfruer i nød, men du må huske på at når du er kastrert vil ingen av dem ha deg. Så ridder Priim er det ikke noe annet du kan bruke lansen din til?

Er dessverre ikke i min stillingsinnstruks å redde mennesker lenger, så lenge det er fred i Norge vil det heller ikke bli min jobb. Men det å forlate stillingen i Forsvaret hadde ingenting med mitt område rundt penis å gjøre. Med mindre du da naturligvis vet mer enn det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

"Femnazi" er et helt latterlig barnslig uttrykk. Én ting er å være i mot feminisme, en annen ting er å sammenlikne kampen for likestilling med massemord.

Problemet er det at kampen for likestilling for feminister er "Feministisk likestilling: Når kvinner har det bedre eller det like godt i alle samfunnsdeler" og ikke "Likestillingsaktivist: En del, kanskje, av kvinnebevegelser som søker etter likestilling, der de også innerammer alle andre. Slik at hensikten faktisk blir like muligheter, retter og plikter. "

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Enig i den nye ordboken?

Du har et underlig forhold til kvinner ...

Utrygg på deg selv, much?

Feminisme er ikke det samme som kvinner.

Lenke til kommentar

Femidarwinisme: En del av den feministiske bevegelsen som ser på menn som dyr, og som noe som skal bli selektert gjennom både naturlig seleksjon og seksuell seleksjon. Et samfunn skal i høyere grad selektere ut de beste mennene ved disse metodene, som igjen får barn. Sosialdarwinisme er et mål.

Det er du som er darwinisten her, som ønsker å kontrollere hvem folk skal få parre seg med.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er du som er darwinisten her, som ønsker å kontrollere hvem folk skal få parre seg med.

Hva babler du om?

Lenke til kommentar

Hva babler du om?

Du prater om at kvinner velger de beste mennene for å danne ett forhold, føler du ikke selv at dette er ganske naturlig? Skal dem velge slum?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Du prater om at kvinner velger de beste mennene for å danne ett forhold, føler du ikke selv at dette er ganske naturlig? Skal dem velge slum?

Det var ikke det jeg mente. Om du leser. De må forresten bare velge de beste mennene, men da kan de i vertfall ikke forvente at de skal få hjelp via skattepengene deres og verneplikten ved krig. Da må de ta kostnadene selv mener jeg, noe annet er umoralsk.

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg mente. Om du leser. De må forresten bare velge de beste mennene, men da kan de i vertfall ikke forvente at de skal få hjelp via skattepengene deres og verneplikten ved krig. Da må de ta kostnadene selv mener jeg, noe annet er umoralsk.

Så lenge dem skatter selv ser jeg ikke problemet, de aller fleste gjør jo akkurat dette. Det er ikke verneplikt for kvinner i Norge, så jeg ser heller ikke det som ett problem. Men viss dem velger en kar med lav/normal inntekt (typ 300-500.000) så mener du at dem kan få ha disse rettighetene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...