Gå til innhold

[Løst] Lett spill maskin ( laptop ) Trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei.

Er nå på utkikk etter en enkel spill laptop.

Har sett på denne modellen og lurer på hva folk mener og syns.

http://www.dell.com/no/p/inspiron-17r-5737/pd?oc=cn57324&model_id=inspiron-17r-5737

Budsjettet er MAX 7000,- ( helst så lavt som mulig )

Gjerne 17" skjerm ( oppløsningen er ikke så farlig )

Gjerne med SSD eller ingen HDD/OS da jeg fikser dette selv.

Min 8gb minne.

Dedikert grafikkkort med 2gb minne.

Hva den skal brukes til: Hovedsakelig spill.

Diablo 3 ( og Reaper of souls pakken når dette kommer )
Battlefield 4.
Enkel nettsurfing.

Jeg er ikke ute etter å ha så mye eyecandy som mulig, men at spillet kan kjøres greit på feks low til medium uten å hakke noe som helst. Altså da gjerne mer enn 30-35 feks min.

Noen som vet om noen andre modeller eller har innspill på den jeg har sett på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8870M-kortet er nok ikke bra nok til å kjøre battlefield 4, dessverre. For å kjøre sånne type spill ville jeg heller ha spart litt ekstra og kjøpt noe med mer futt. Jeg la 10 000 i min MSI GT70 og er knallfornøyd.

Du kan sikkert få den billigere også ettersom jeg hastekjøpte fra Digital Impuls i Oslo. Multicom-laptopen er veldig mye bedre til samme pris, men mtp. budsjett kan det være et problem at Multicom ikke har windows inkludert i prisen.

Lenke til kommentar

Takker for svar så langt. Men vil gjerne ha enda flere tips her.

Bernbeck: OS er ikke noe problem. Vil helst ha uten disk og OS ;) Fikser det selv.

Sjekket youtube nå og her er det jo BF4 på 8850m 2gb core i5-3230 og 8gb minne. Ser ut til at dette går nogelunde greit da.....? eller har jeg missset noe her?

Endret av Lucifer83
Lenke til kommentar

Ja, om du kan, så spar litt til, om du legger litt mer kan du får en pc med mer futt, og når vi snakker om en laptop som hovedsaklig skal brukes til spill, så er 7000 litt snaut i min menig :p

http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-1TBe-GeForce-GTX-770M-3GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626059

denne er f.eks en veldig kraftig maskin som drar det meste knirkefritt. :)

Lenke til kommentar

Ja, om du kan, så spar litt til, om du legger litt mer kan du får en pc med mer futt, og når vi snakker om en laptop som hovedsaklig skal brukes til spill, så er 7000 litt snaut i min menig :p

http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-1TBe-GeForce-GTX-770M-3GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626059

Denne er veldig bra. Forskjellen på min laptop og denne er at min har 17.3 tommer skjerm, og den er helt rå. Den bråker som en jetmotor og kan brukes som varmluftsvifte om man skrur på samtlige vifter i gaming-mode, men til spillbruk er det den råeste PCen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Denne er veldig bra. Forskjellen på min laptop og denne er at min har 17.3 tommer skjerm, og den er helt rå. Den bråker som en jetmotor og kan brukes som varmluftsvifte om man skrur på samtlige vifter i gaming-mode, men til spillbruk er det den råeste PCen jeg har hatt.

Tror ikke du får så mange gaming laptops som er helt stille... Om du skal ha en god spillmaskin hadde stasjonær vært det beste.. :p

Lenke til kommentar

Bernbeck: OS er ikke noe problem. Vil helst ha uten disk og OS ;) Fikser det selv.

Sjekket youtube nå og her er det jo BF4 på 8850m 2gb core i5-3230 og 8gb minne. Ser ut til at dette går nogelunde greit da.....? eller har jeg missset noe her?

8870m kan spille BF4 greit på low/medium settings. Husk at low/med likevell ser utrolig bra ut. Bedre enn mange andre NYE spill på Ultra.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

8870m kan spille BF4 greit på low/medium settings. Husk at low/med likevell ser utrolig bra ut. Bedre enn mange andre NYE spill på Ultra.

Husk at dette ikke er på maksimal oppløsning da, men for all del, det klarer jo å kjøre spillet :)

Lenke til kommentar

Om du må kjøpe en pc nå og ikke gidder å spare, dette er det beste alternativet.

http://www.multicom.no/Xishan-W355S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-4200Me-8GBe-1TB-7200e-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627310

Dell maskinen vil ha en høy varme utvikling, mens multicom maskinen er laget for å tåle litt tyngere oppgaver, og derfor en del bedre kjøling. :)

Lenke til kommentar

Husk at dette ikke er på maksimal oppløsning da, men for all del, det klarer jo å kjøre spillet :)

Synes jeg så noe lagg der.. Og her var ikke oppløsningen mer enn 1280x720. Også er det ganske stor forskjell på singleplayer og multiplayer. Tror ikke 8850m 2gb vil være bra nok om du vil ha en gaming pc du kan føle er bra til spill akkurat, om BF4 Online er noe du kommer til å spille mye.

Endret av TitanPixels
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...