Inge Rognmo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har en HP Omnibook 5700 (vet den er uhyggelig gammel og svak, men klarer seg til mitt bruk...) med noe slitent batteri som jeg gjerne skulle hatt en billader/adapter til.. Maskinen har 12V 3,3A inngang, er det noen som vet om man kan bare lage seg en enkel "skjøtekabel" fra sigarettenneren til ladekontakten på maskina -eller må man ha den originale kabelen med en "klump" midt på? Denne kan kjøpes fra utlandet for ca 60$ +frakt og mva- noe som vel er mer enn maskinen er verdt... Spørsmålet er jo i sin enkelhet egentlig om 12V inngangen på maskinen tåler å bli matet med 14,4V (ladespenningen på bilbatteriet) eller eventuelt 12,7V (spenningen på bilbatteriet med stoppet motor)? Noen som har kvalifiserte erfaringer (med eller uten røykskyer ) på dette området?? Lenke til kommentar
iNas Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Uten at jeg kan vise til detaljer foreslår jeg at du ser etter tennplugg-kabler hos; www.clasohlson.no eller www.biltema.no. Anbefaler overhodet ikke tilfiklet powersupply. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det er sant, de koster ikke allverden heller. Vet at Clas har en slik med variabel V og mange forskjellige tilkoblinger sånn som passer på nesten alle mulige bærbare Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Det er sant, de koster ikke allverden heller. Vet at Clas har en slik med variabel V og mange forskjellige tilkoblinger sånn som passer på nesten alle mulige bærbare Har du et artikkelnummer på denne??? Tenker du på art.nr 32-7733, så er denne bare beregnet på 1,5A, og maskinen er merket 12V / 3,3A ... Tenker du på art.nr. 32-8778, så er denne altså for 230V input.. -ikke for bruk i bilen! Jeg kan jo selvsagt kjøpe en vekselretter fra 12>230V ("kjekt å ha"!) og bruke originalladeren i denne, kanskje det greieste... Har sjekket t.o.m. hos ELFA (alt mellom antenne og jord?!) og ikke funnet noe som egner seg - de har noe som omtrent tilsvarer Clas Ohlsson art.nr. 32-7733, men den har heller ikke stabilisert utspenning når den er stilt inn på 12V og mates med mindre enn 16V fra bilen, og da blir jo resultatet det samme som med en hjemmelaget kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå