In Ter Face Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Vil gjerne ha tilbakemelding på styrkeprogrammet mitt Begynte å trene for 3 måneder siden, etter 5 år uten noe særlig styrketrening. Er 187cm høy og veier ca 95 kg. Ser på meg selv som normalt godt trent. Til nå har jeg gått sakte frem, prøvd hvilke øvelser jeg liker og fokusert på teknikken. Satser på de store muskelgruppene for å få opp grunnstyrken. Har hatt stor fremgang til nå, men skjønner at jeg ikke trener optimalt. Slik jeg trener nå: Ca tre ganger i uken 7*3 Knebøy (90 kg per nå) 7*3 Benkpress (70kg per nå) 7*3 Markløft (100kg per nå) Disse tre trener jeg hver gang, og vil veldig gjerne beholde. I tillegg veksler jeg på disse øvelsene fra gang til gang: (2 per gang) 7*3 Militærpress (40kg) 7*3 Liggende tricepspress (helt bak hodet, en manual) (32kg) 10*3 Tåhev (100kg) 7*3 Bicepscurl 7*3 Nedtrekk foran Situps Planke Grunnen til at jeg tar 7*3 er gammel vane. Er det noen som kan komme med et forslag til et bedre treningsprogram for meg? Jeg har som regel ikke mulighet til å trene lengre enn 1t30m om gangen. Edit: Målet er ikke å bli stor, men å bli sterk Endret 31. januar 2014 av JKDahl Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) www.stronglifts.com 5x5 program, samme som jeg bruker. Les om det helhetelig på Mehdi sin sin side (men ikke ta alt han pøser utav seg som god fisk) Endret 31. januar 2014 av Priim 2 Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 www.stronglifts.com 5x5 program, samme som jeg bruker. Les om det helhetelig på Mehdi sin sin side (men ikke ta alt han pøser utav seg som god fisk) Skal gi den en sjanse, selv om første tanken som slo meg var at det var få øvelser per uke Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Du må gjerne påpeke hvilke muskelgrupper du føler utelatt. Det handler ikke om hvor mange øvelser du gjør, det handler om hvor gode øvelser du gjør. 2 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 www.stronglifts.com 5x5 program, samme som jeg bruker. Les om det helhetelig på Mehdi sin sin side (men ikke ta alt han pøser utav seg som god fisk) Skal gi den en sjanse, selv om første tanken som slo meg var at det var få øvelser per uke Det er en veldig vanlig feil å gjøre som nybegynner; for mange øvelser. Husk at musklene også trenger hvile, og jo flere øvelser du kjører dem gjennom, jo lengre tid trenger de på restitusjon. Det samme gjelder kroppen som helhet. Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 www.stronglifts.com 5x5 program, samme som jeg bruker. Les om det helhetelig på Mehdi sin sin side (men ikke ta alt han pøser utav seg som god fisk) Skal gi den en sjanse, selv om første tanken som slo meg var at det var få øvelser per uke Det er en veldig vanlig feil å gjøre som nybegynner; for mange øvelser. Husk at musklene også trenger hvile, og jo flere øvelser du kjører dem gjennom, jo lengre tid trenger de på restitusjon. Det samme gjelder kroppen som helhet. Jepp, vet. Skal som sagt gi det en sjanse, var noe sånt jeg hadde sett for meg. Skal komme innom denne tråden igjen om en måned for å si hvordan det har gått Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 www.stronglifts.com 5x5 program, samme som jeg bruker. Les om det helhetelig på Mehdi sin sin side (men ikke ta alt han pøser utav seg som god fisk) Hva synes du om SL 5x5 vs Starting Strength? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 www.stronglifts.com 5x5 program, samme som jeg bruker. Les om det helhetelig på Mehdi sin sin side (men ikke ta alt han pøser utav seg som god fisk) Hva synes du om SL 5x5 vs Starting Strength? Jeg velger Stronglifts forann Starting Strength, men det er en smakssak. Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Da har jeg vært på SL 5x5 i 20 dager, og jeg er veldig fornøyd God fremgang, og er supermotivert for å trene. Prøver å tenke hvordan jeg skal legge opp løpet fremover. Når snøen begynner å smelte kommer jeg til å sykle til jobb et par ganger i uka. Det er 2.5 mil hver vei, som jeg sykler med relativt høy intensitet, tar det som en treningsøkt. Hvordan passer SL 5x5 sammen med sykling? Kan se for meg at det blir vel mye på lårene med så mye knebøy, og at progresjonen kommer til å stoppe opp der. Burde jeg tilpasse programmet, eller finne noe annet som kan kombineres bedre med sykling? Og bør jeg ta syklingen samme dag som jeg trener styrke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå