Arodem Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Sony har klokkertro på at LCD er veien å gå videre.Derfor dropper PS Vita Slim OLED-skjermen Lenke til kommentar
Populært innlegg Andrull Skrevet 31. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) I smell bullshit.Skal like å se en LCD med noe i nærheten av uendelig kontrastnivå og hvor svart ikke er grått. Eller 100 % jevn belysning, og en responstid godt under 0,1 ms.Har sony i en magisk grotte funnet et LCD-panel som i det hele tatt kan komme i nærheten på disse overnevnte punktene?Nei, det høres ikke ut som den reelle grunnen til at de går over til LCD. Billigere i produksjon, og ekstra lysstyrke kan jeg derimot se for meg er gode grunner.Batterilevetiden kan også bli vesentlig dårligere på LCD om det er en del mørke områder, eller generelt spill med mye mørkt. Så å si det er kompromissløst blir vel å strekke strikken for langt. (selv om det også kan gå motsatt ved lyse scener, så blir det latterlig å si at tiden ikke endres)Å si at de kan lage mindre og lettere med LCD er jo også litt merkverdig, når OLED er den desidert tynneste og letteste teknologien, da den slipper unna en del ekstra lag med filtrering, bakglass og lysdioder i sidene for å føre lyset frem. Når du da absolutt skal lage enda tynnere LCD, så vil det på et nivå gå utover kvaliteten. (mindre jevn belysning, dårligere sortnivå pga lavere filtrering osv.. ) Sist jeg dro ut OLED-panelet, så var det vel knappe en millimeter eller noe i den duren og veide noen få gram. Om de på magisk vis får LCD enda tynnere så vil nok ikke noen titals/hundre micro-meter utgjøre noen merkbar forskjell, overhode.Det er billig byggmateriale, design, kretskort og batteri som nok heller står vekta. Endret 31. januar 2014 av Andrull 10 Lenke til kommentar
Mad Esc Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 For noe tull. OLED skal være tynnere enn LCD da skjermen ikke trenger bakbelysning. Dessuten har OLED-skjermer raskere responstid og bedre sortnivå enn LCD-skjermer. Tipper den egentlige grunnen er å spare penger. 4 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Rart at sony ikke lært etter fadesen med mp3, tipper de ikke skal lansere no oled tv`er heller fordi lcd/led er like bra, oled er framtiden 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 I sollys er LCD å foretrekke over OLED 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Bare for å spare penger... Lcd er ikke på høyde med oled Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Og hvis det er en av teknologiene som det foregår mest utvikling og som har størst forbedringspotensialet så er det OLED, ikke LCD som Sony skal ha det til. Hvor de i følge artikkelen påstår at det er LCD som har sett den største forbedringen den siste tiden. Lenke til kommentar
Cutters Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg tror jeg blir å importere denne fra Japan. Det at detn bruker micro USB til lading(i tillegg til at den er tynnere og har bedre batterilevetid) er verdt det over OLED for min del(selv om OLED ville vært å foretrekke). Skal til London en tur i mars så jeg kan plukke den opp der, men prisen, samt at de ikke har fargen jeg vil ha(hvit og grønn) gjør at jeg heller importerer. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 De føler vel behovet for å gjøre enheten billigere å produsere, og dermed er LCD hensiktsmessig. Men å påstå at det gir like bra bilde blir for dumt... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Jeg tipper Sony har valgt å bruke erfaringene fra mobilskjermer og overføre dem til PS Vita Slim. Sony Xperia Z1 (som har fått mye skryt for sin skjerm) bruker jo også en LCD-skjerm. Lenke til test ac Z1: http://www.amobil.no/artikler/test-sony-xperia-z1/137511 Endret 31. januar 2014 av Zlatzman Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Problemet med Z1 sin ellers fantastiske skjerm er at innsynsvinkelen ikke er on-par med andre enheter der ute. Og ja, jeg har selv denne telefonen.Ellers handlet jeg med en PS Vita her tidligere i høst, det er av den gamle typen med den kjipe proprietære pisse ladingen til Sony, men med OLED skjerm i det minste Endret 31. januar 2014 av Mala Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Tipper de har kjøpt opp et gigantisk restlager av LCD paneler i Kina. Kjøp en PS vita nå mens den enda har OLED og koster 1300kr. Den nye skal de visstnok ha 180pund for. Hva blir det i Norge = 2000kr+-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå