Gå til innhold

Advarsler for mye sitering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde vel da være mulig å lage en enkel siteringsknapp og en flereinnleggsknapp?

Det er diverre ikkje det. Uansett så hindrar ikkje det brukarar i å trykke på fleirsitatknapp.

Dere kunne da lært brukerne om sitering ved å sende en PM istedenfor å gi advarsel med en gang.

Kven har sagt at det vart gitt ut advarsel med ein gang?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Burde vel da være mulig å lage en enkel siteringsknapp og en flereinnleggsknapp?

Det er diverre ikkje det. Uansett så hindrar ikkje det brukarar i å trykke på fleirsitatknapp.

Dere kunne da lært brukerne om sitering ved å sende en PM istedenfor å gi advarsel med en gang.

Kven har sagt at det vart gitt ut advarsel med ein gang?

Det har blitt gjort og markert med uhøffelig oppførsel. Noe jeg ikke helt finner grunnlag for, dersom det er uhøffelig å la folk skrolle ett rull eller to ekstra så tror jeg ikke så mange kommer til himmelen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Sitering er essensielt for at motpart skal få varsel om at du har svart. Forumadmin burde legge inn en ny knapp som siterer uten innhold.

Lenke til kommentar

Det var feil å bruke den der ja, men det går uansett fram av teksten kva det er snakk om.

Sitering er essensielt for at motpart skal få varsel om at du har svart. Forumadmin burde legge inn en ny knapp som siterer uten innhold.

Det er ikkje verre enn å trykke Svar og fjerne teksten frå sitatet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sitering blir (vertfall av meg) i 60% av tilfelle brukt for å varsle om at jeg har svart. I det jeg deltar i Politikk og Samfunn kan det være for å holde en sammenheng.

Jeg tror at majoriteten av postene som blir postet på forumet er for akkurat dette, dersom folk hadde ønsket å bruke pyramiden kunne dem ha samlet alt i ett sitat selv. I staden for at det 'vanlige' bruket blir komprimert og slått ned på. Valget står jo på dere som tilrettelegger forumet om hvorvidt det kan benyttes eller ikke. Mange diskusjoner går jo via enkelte individer uten spesielt stor innblanding av andre. De fleste vet hva de tidligere har skrevet, så viss det da virkelig er ett så stort ønske med pyramiden og ting som ble skrevet for mange innlegg siden må taest frem. Så hadde det nok for brukere ellers vært greit om dette ble gjort manuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det var feil å bruke den der ja, men det går uansett fram av teksten kva det er snakk om.

Det er ikkje verre enn å trykke Svar og fjerne teksten frå sitatet.

Hvis alle hadde tenkt slikt hadde vi ikke hatt mye forum idag, så kanskje på tide å gjøre noe positivt? det burde forsovet jeg også, og det er noe jeg gjør, studerer informatikk slik at jeg kan bidra til smarte løsninger det er behov for :) /rant

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg benytter meg av både sitering, og det å legge pyramiden i spoiler, før den blir irriterende stor

Forstår godt at noen irriterer seg, og det er enkelt å bruke tilleggsfunksjon, spoiler

Fint å ha fått siteringen tilbake

Lenke til kommentar

Man må nok bruke litt skjønn når man gir ut advarsler. Vi har hatt noen tilfeller der hele sider er samme quote + posten ovenfor i hver eneste post, og da blir det utrolig slitsomt å lese de samme innleggene gang på gang nedover. Det gamle systemet funket greit her, da man bare hadde ett sitat (det siste)

Edit: Når moderator har vært og lagt igjen en kommentar i tråden, og man likevel fortsetter, synes jeg det er OK å gi advarsel.

Endret av Dysfuncti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...