356speedster Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Den er jo litt rar.. Dette står på siden til microplex "det at viften befinner seg inne i kabinettet og ikke på baksiden gjør at strømforsyningsviften knapt vil høres -" Mener de at den skal inne i kabinettetog ikke der den pleier på vanlige kabinetter?? Viften må vel peke utover som normalt slik at luften blir blåst ut eller? /vonGrepa Den monteres som en vanlig PSU, men som du ser på bildene så har den ingen vifte på baksiden (slik de fleste andre har) istedet har den er 120mm vifte som sitter på undersiden av PSU (men montert på innsiden av PSU kabinettet), som blåser luft inn i PSU kabinettet, luften blir derfor blåst gjennom PSU kabinettet og kommer ut gjennom lufterillene på baksiden (der viften normalt sitter på andre PSU'er). Billedlig talt :-) Det geniale er at den har 120mm vifte som flytter enorme mengder luft, sammenlignet med 80mm, og kan derfor kjøres på lavt turtall og likevel gi god kjøling. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg skal se om jeg får tatt noen bilder, det er ikke så stort denne strømforsyningen altså.. vanlig standard.. skal ta bilder jeg.. men ikke idag tror jeg i morgen eller noe sånt Tøft. Gleder meg til å se monteringen. Skjønner at det ikke er så stort, men siden plasseringen ikke var helt normal så trenger man jo ledig plass et annet sted... /vonGrepa si ifra om jeg skal lage de litt mindre eller noe sånt... Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Fett de to siste postene gjorde susen. Nå ser jeg hvordan det ser ut og hvordan det er ment å virke.. Tror nok at jeg får bla tilbake og finne linken til 350W utgaven på microplex med blått led.. greit med litt lys der nede under pulten :-) Takk for bilder og forklaringen. Nå ser jeg frem til en stille pc som kan stå på hele natten selv om den står ved ingangsdøren til soverommet mitt.. Siste: Den med blå led kom var ikke ventet inn før 15.11 så jeg bestemte meg for den uten.. men ettersom aopen vifta var billigere på psdata bestillte jeg den.. der kan man dessuten betale med kort og slippe oppkravsgebyr... 100 kr spart = 100 lagt til i skjermkort fondet. :-) /vonGrepa Lenke til kommentar
Junta Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 beQuiet? Jeg har nettopp bestilt meg en Enermax 550W, skulle jeg brukt lengre tid på å research'e mon? Jeg har en Enermax EG 651P-VE FMA -550 watt/36Amp. Den er helt super. Støysvak,kraftig etc. - og den er klar for nye utfordringer. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 beQuiet? Jeg har nettopp bestilt meg en Enermax 550W, skulle jeg brukt lengre tid på å research'e mon? Jeg har en Enermax EG 651P-VE FMA -550 watt/36Amp. Den er helt super. Støysvak,kraftig etc. - og den er klar for nye utfordringer. Støysvak og støysvak. Spørs jo hva du sammenligner med. Den lager en lyd som er godt hørbar. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 lyd/støy er særdeles subjektivt! Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Har i dag fått og montert følgende psu: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Som noen her ga tips om så er denne veldig veldig stille.. Dessuten kjøler den fantastisk bra. Dessuten var den litt stilig.. blå, rød og grønn led lå inne i supplyen. Før hadde jeg ved belastning rundt 42 på MB og 55 på CPU, nå har jeg 34 MB og 48 CPU. Ved idle er jeg nede i 28 MB og 37 på CPU. Det er meget bra. Dvs at jeg kan overklokke litt mer :-) Men nå som PSU'en er blitt så stille irriterer jeg meg selvfølgelig grønn over vifta på skjermkortet :-)) Takk for tips og hjelp. /vonGrepa Lenke til kommentar
audunr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har en Antec Truepower 380W. Den bråker ikke nevneverdig, men så har jeg ikke noe annet i maskinen enn det vanlige. Kun én harddisk, CD-brenner, og så videre. Viftene kjører på rundt 1400 RPM. MVH Audun Lenke til kommentar
arcade Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg skal bygge en ny PC/Server og er litt i tvil om hvilken strømforsyning jeg skal velge. Har blitt anbefalt Fortron/Source 350W, men tror kanskje den blir litt for svak i forhold til hardwaren. Har også vurdert en Enermax 550W (evt. en Noisecontrol modifisert Enermax 450W). Noen som har noen innspill? Hardwaren jeg har tenkt er som følger: - Lian Li PC73SL kabinett - Abit IC7-Max3 Hovedkort - P4 3.0Ghz - 2GB DRR400 RAM - 2x WD 36GB Raptor SATA for OS (Win2003 Server) (RAID1) - 4x WD 250GB SATA (i 2x RAID0) - Plextor PX708A 8x DVD brenner - Abit Siluro GeForce FX 5200 skjermkort - Hansol 17" LCD Maskinen skal brukes til filgenerering (PDF) og arbeidsflyt i tillegg til diverse lettere serverfunksjoner (FTP++). Setter pris på noen seriøse anbefalinger av strømforsyning! Pris spiller mindre rolle. Arcade Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 fikk min beQuiet idag. Den var svindigg! Masse kabler, null støy og mulighet til å voltregulere tre vifter etter temp psu ligger på Pokker så mye wd'n min bråker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå