vonGrepa Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 jeg skal se om jeg får tatt noen bilder, det er ikke så stort denne strømforsyningen altså.. vanlig standard.. skal ta bilder jeg.. men ikke idag tror jeg i morgen eller noe sånt Tøft. Gleder meg til å se monteringen. Skjønner at det ikke er så stort, men siden plasseringen ikke var helt normal så trenger man jo ledig plass et annet sted... /vonGrepa Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bare bytt viften i den du har med en papst 12db , mye billigere og det blir bedre en 99% av de "stille" PSU'ene på markedet. Faren er jo at jeg ikke får den kjølingen PSU'en trenger og vips så sender den "dårlig" strøm ut får den krasjer og svir av minnebrikker eller noe annet dyrt i systemet.. Er jo vanskelig å måle temp på selve powersupplyen og det er jo ikke sikkert at tempraturen lar seg måle på hovedkort / cpu selvom man nok evt kan merke en økning også der. /vonGrepa Ikke si det til noe , men jeg har klippet ledningen av på viften til PSU'n i serveren min for et år siden . Hysj . Sier ikke at detter er anbefalt , men og bytte vifte til en stillere skal vel funke dersom du ikke har pc'n i en badstu da . Lenke til kommentar
opticus Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Bare bytt viften i den du har med en papst 12db , mye billigere og det blir bedre en 99% av de "stille" PSU'ene på markedet. men Fortron/source er ikke en av de 99% se denne: http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...kker/index.html denne yter faktisk veldig godt og bedre enn de fleste psu'r. hr ikke bilde enda, skal se hva jeg får til i kveld Lenke til kommentar
opticus Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 sjekket litt påmicroplex idag, sjekk denne med led og styring av viften så du faktisk kan få den enda mer stillegående. Får det blitt bedre da? bilder av den uten led kommer i kveld Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg er også på jakt etter en stille strømforsyning som ikke koster en formue. Så langt er denne den heteste kandidaten: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP30060PNHar lest mye positivt om kvaliteten på disse og en 12 cm vifte på innsiden av kabinettet skulle sørge for veldig lavt støynivå. Om 300 w blir for lite har den en storebror på 350w til 645,-. /Per Arne Den 350 w utgaven av denne er absolutt og annbefale, har den selv på en amd maskin den er lydløs og i tillegg yter den nermere 400 w selv om den er oppgitt til 350w Lenke til kommentar
svennand Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg er også på jakt etter en stille strømforsyning som ikke koster en formue. Så langt er denne den heteste kandidaten: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP30060PNHar lest mye positivt om kvaliteten på disse og en 12 cm vifte på innsiden av kabinettet skulle sørge for veldig lavt støynivå. Om 300 w blir for lite har den en storebror på 350w til 645,-. /Per Arne jeg ville gått for den fortron psu'en, har den selv og den er nærmest lydløs... eneste jeg skulle hatt større en 300watt for jeg har veldig mye tilkoblet.... består vel av 1x120mm stille vifte (tror ikke den bråker noe mer en 20db) Lenke til kommentar
Junta Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 fortron/source skal være ganske stille og Aopen har denne som også skal være stille, vet ikke nøyaktig hvor mange db da.. De to du nevner er identiske, bare navnet og prisen er forskjellig. Derfor er den fra PSdata det beste kjøpet. Lavere pris på psu og frakt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 fortron/source skal være ganske stille og Aopen har denne som også skal være stille, vet ikke nøyaktig hvor mange db da.. De to du nevner er identiske, bare navnet og prisen er forskjellig. Derfor er den fra PSdata det beste kjøpet. Lavere pris på psu og frakt. Stemmer nok det ja Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 la inn bestilling på beQuiet 520w idag jeg 1350,- :o Gud hvor jeg hater disse planlagte impulskjøpene Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 beQuiet? Jeg har nettopp bestilt meg en Enermax 550W, skulle jeg brukt lengre tid på å research'e mon? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 tja, som det ble sagt tidligere så har beQuiet tre kontater til vifter, slik at disse og blir temp regulert av PSU. Det er litt artig. Dessuten skal den være ca like stille som enermax Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Godt! Jeg har egen viftestyring, så da går det jo greit. Nå må det bare bli helg så jeg får tid til montering. Takk for utfyllende info. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 la inn bestilling på beQuiet 520w idag jeg 1350,- :o Gud hvor jeg hater disse planlagte impulskjøpene Jeg har også litt lyst på en sånn til peltier-prosjektet mitt. Med Peltier er det kjekt med mye havre på 12 volten . Hvor har du bestilt den? Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 la inn bestilling på beQuiet 520w idag jeg 1350,- :o Gud hvor jeg hater disse planlagte impulskjøpene Jeg har også litt lyst på en sånn til peltier-prosjektet mitt. Med Peltier er det kjekt med mye havre på 12 volten . Hvor har du bestilt den? www.3dfxcool.no Kan ikke du forklare litt om peltier. Det er bare et rart ord for meg Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Kan ikke du forklare litt om peltier. Det er bare et rart ord for meg http://www.overklokking.no/guides/peltier_guide/ Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Gjør som meg. Bytt ut viften i PSU med 12db(for mye støy) Papst vifte. Sett på en fanmate. Skru ned til viften såvidt stopper. VIps du har en lydløs strømforsyning. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Gjør som meg. Bytt ut viften i PSU med 12db(for mye støy) Papst vifte. Sett på en fanmate. Skru ned til viften såvidt stopper. VIps du har en lydløs strømforsyning. Har gjort det på serveren, men jeg vil gjerne har vifter som driver litt i arbeidsstasjonen - det kan bli varmt Litt overkill med fanmate på en 12dBA da... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 beQuiet? Ja det sier jeg også: beQuiet? Nytt merke? Tror faktisk aldri jeg har hørt om de før. Info? Produksjonsland? Har de en side? Er de bra? De ligner litt på Antec eller er det bare meg? ;-) Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 faktisk ikke funnet url enda (ikke gjort så store forsøkene - pm meg hvis dere finner), men gutta på 3dfxcool anbefaler de http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/.../newsdet685.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå