Gå til innhold

Hvem kan jeg kontakte for å hente inn folk å jobbe i Norge i 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har noen venner som jeg vil hente inn til Norge på 3måneders opphold grunnet jobb så de kan tjene opp litt penger .

Spørsmålet mitt er hvor kan jeg forhøre meg om slikt.
Jeg vet at mange kommer inn til landet for å f.eks drive med plukking av epler/diverse frukter.

Dette er tross alt jobber noe vi nordmenn ikke takker ofte ja til ,noe som gir muligheten til personer fra andre land å tjene opp litt penger for å reise tilbake der de bor.

Har noen forslag til hvordan jeg kan sjekke ut dette?

Og hva sjansene er?
Har noen av dere kanskje hjulpet noen i slike tilfeller?

Kanskje desperat av meg å spørre her, men prøver faktisk å bare hjelpe /forhøre meg for å se an muligheten for noen bekjente av meg.

Endret av madman88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har to kamerater som er norske ,men bor i utlandet og vil ha jobb i Norge?

Her snakker jeg om utalandske personer som sliter økonomisk i sitt hjemland som håper på å kunne tjene litt penger i Norge for å så dra tilbake igjen etter 3 mnd.

Lenke til kommentar

Hvor er de fra? Borgere fra EU/EØS/EFTA-land trenger ikke å søke om oppholdstillatelse, men må kun registrere seg. Så da kan de i prinsippet jobbe her uten noe videre papirarbeid og søking. Problemet blir nok å finn jobb for kun tre måneder.

Hei.

De er fra Serbia.

Jeg vet at mange drar til Norge på 3 måneders opphold for å plukke jordbær/epler og slikt

Tenkte det kan være en løsning?

Lenke til kommentar

De kan vel ikke "hentes" men de kan søke selv på den norske Ambasaden i Serbia. HVis man skal jobbe på en gård så må man vel først ha en jobb på en gård.

http://www.norveska.org.rs/

det jeg mente selvfølgelig, men vet du om store gårder/firmaer som ser etter ansette til frukt plukking og diverse?

Vil tro dette er en enkel jobb for personer som ikke kan språket osv?

Kanskje jeg burde ta kontakt med de først.

Lenke til kommentar

Prøvd å søke meg frem på nettet, men finner ingen firmaer. Tydeligvis noe jeg søker feil på.
Noen med forslag rundt dette med eple plukking legge epler i esker som da sendes videre til butikkene eller lignende?

Endret av madman88
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei,

Jeg kan hjelpe deg, hvis spørsmalet ditt er fortsatt aktuelt? Jeg er fra Polen, kjenner folk som ville jobbe her.

Hei Aggis,

I`m a romanian guy searching for a fruit picking seasonal job in Norway. Would you help me please if you are still able to help? I`m physically fit for agriculture jobs and have some years of experience in fruit picking at my relatives in Romania. Ready to come to Norway to work. Now I live in Italy, Rome and so I have very good connections with Norway by flight. Am available to start immediately.

My email is: [email protected] and my phone no is 0039 3279358438

Thank you in advance!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

jeg tro op ordlegger seg litt feil da det ser ut som du leter etter folk til en jobb du har .

du er ute etter et fima de kan jobbe i ikke sant ?

hei, beklager sent svar

men ja, det er helt riktig. Jeg kan tenke meg de får jobbe for et firma.

Problemet er de kan verken norsk samt veldig lite engelsk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...