Gå til innhold

Saphire Radeon 9800 PRO

xist-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at det krever mindre strøm en 9700pro...

kommer ann på hvilke andre ting du har stående i (ant HD etc).

Vil påstå at det er forskjell på 300W'ere ... er det no billig søppel så spørs det, men er det kvalitet burde det gå .... det er nå mitt intrykk, men ingen garantier 8)

Lenke til kommentar

Hei.

Skal du overklokke så kan du som nevnt øverst like godt gå for 9800np, men de ekstra 128 mb rammen kommer bra med i krevende spill der du kankje vil spille i 1600x1200 oppløsning med masse AA/AF, da er det greit med ekstra minne, men det er opp til deg :wink:

Et eksemel:

GTA3 lagget py og ****** med mitt radeon 9800 pro 128 mb med ny maskin med full AA/AF i 1600x1200, men da jeg satt oppløsningen ned i 1280x1024 var det null problem.

Etter jeg fikk 256 mb kortet kunne jeg kjøre GTA3 i full oppløsning og med alt på max uten en eneste lagg, men dette var et ekstremt tilfelle. Tror GTA3 suger veldig mye videominne i 1600x1200.

Skal du ha skjermkortet i flere år, alså kortet er langtidsbasert er det jo greit med litt ekstra minne, for spill som kommer nå fremover krever mere og mere.

Men som jeg sa dette må du se ann på bestemme deg for hva du vil spandere på et skjermkort :wink:

Lenke til kommentar
Vil jeg kunne greie å dra dette kortet med en 300watt power supply ?

Nei det tviler jeg på...tror kortet tar nærmere 100 watt alene, og det trenger en egen strømledning direkte fra strømforsyningen og inn i kortet.

Jeg ville hatt 350-400 watt for å drive dette systemet med det kortet stabilt.

En kompis av meg hadde 300 watt psu og måtte bytte da han skaffet seg Radeon 9600 pro. Bedre med for mye enn for lite watt, for ellers får du ustabilt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...