eXXon82 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Hei, Kort fortalt er jeg på utkikk etter et single-lane/slot skjermkort med litt punch. Jeg har en ESXi server (Xeon E3 1240, 32 GB ECC) som jeg lenge har tenkt å lage en gaming VM på, og nå som betatestingen av Steam In-Home Streaming har kommet i gang er det på tide å sette i gang (det emulerte skjermkortet funker særdeles dårlig til dette ). Det største problemet mitt er at jeg ikke har plass til et skjermkort som tar to plasser da det vil kræsje med M1015-kortet. Skjermkortet bør kunne dra spill som CoD, BF4, MoH o.l. i 1920x1080. Det bør heller ikke være så veldig sulten på strøm. Dog har jeg en 850 W PSU og med det antall harddisker, kort osv som er installert bør jeg har rundt 200 W tilgjengelig til skjermkort. Det må også være et Radeon-kort. GeForce funker visst dårlig med VMDirectPath. Finnes det et kort for meg der ute? Hilsen Jon Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Dette er vel muligens det heftigste AMD-kortet som vil passe i maskinen din: http://www.afox-corp.com/en/products_details.asp?proid=208&typeid=46&id=15 Tror desverre det ikke er veldig lett å få tak i. Enkelte raske kort kan konverteres til single slot ved hjelp av vannavkjøling. Har selv gamet med 7970, 5770 og 4850 i Windows og Ubuntu under ESXi Endret 31. januar 2014 av Kamerat Lenke til kommentar
eXXon82 Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Hei, Takk for svar. Det kortet blir uforholdsmessig dyrt. Tror jeg kommer til å kjøpe et billig Radeon-kort for å teste, og hvis opplegget fungerer tilfredsstillende blir det nok til at jeg kjøper en AMD-boks og setter inn et par kort i den. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Radeon HD 7750 er nok det raskeste kortet du får plass til og som er tilgjengelig på det norske markedet http://www.dustinhome.no/product/5010666501/sapphire-radeon-hd7750-1gb-pci-e-dvi-hdmi-dp-lp/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hva med R9 280X til rundt 2000,- pluss en PCI-e riser som gjør at du kan montere det alternativt? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå