Gå til innhold

AMD xp Barton eller "vanlig"?

cdahl85

Anbefalte innlegg

HAr selv glemt å sette igang viften som kjøler min AMD XP 2400+, hva skjer da?

Har kanskje alle nyere hovedkort en funksjon som slår av maskinen når det blir varmt? ja kanskje det ja...

Flaks sa suverin suveren, og ja AMD er suveren, og jeg er litt trøtt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
By the way "til alle som kjøper amd cpuèr, get a life, har dere sett vidoen fra tomshardware som viser hva som skjer med en amd uten kjøling ??

"Burned up baby"368 grader før den brenner, Mens en intel cpu holder ca 58 grader  og ikke brenner opp       AMD =MOPED  

tenke før en kjøper

Du sitter tydeligvis sterkt hjerneskadet i en rullestol. Da er det bedre å ha en fungerende hjerne og kjøre moped.

xpert er herved utvist fra forumet i 2 uker, slik oppførsel tolerer vi ikke her på forumet.

Og fra nå av skal tråden forholde seg til topic.

Lenke til kommentar
HAr selv glemt å sette igang viften som kjøler min AMD XP 2400+, hva skjer da?

Har kanskje alle nyere hovedkort en funksjon som slår av maskinen når det blir varmt? ja kanskje det ja...

Flaks sa suverin suveren, og ja AMD er suveren, og jeg er litt trøtt.

Nyere Socket A hovedkort skal skru seg av/restarte når CPU når en viss temp 70-80c(?)

Tror ikke du greier å svi prosessoren om du har skikkelig på kjøleribba (spørs på kjølern), tror ikke jeg hadde greid det med min Swiftech MCX462B og drøss med kabinettvifter :p

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Barton er å anbefale grunnet gode overklokkingsegenskaper og større cache. Det er derimot tvilsomt om det lønner seg å kjøpe feks. xp 2800 eller xp 3200. All felles erfaring tyder på at en xp 2500 enkelt lar seg klokke like langt. Du sparer altså en masse penger på å gjøre selv det AMD ellers ville gjort for deg. Kjernen i CPUene er den samme.

Til AMD vs. Intel -diskusjonen:

Selv om en skrur av viften helt vil en skikkelig kjøleribbe holde selv en overklokket cpu innenfor kritisk temperatur i opptil et par minutter. Og nyere hovedkort klokker som sagt ned når ting blir kritisk. Dette har jeg selv prøvd ut på min egen xp 2500.

Dessuten er "hva er best"-diskusjonen egentlig uinteressant. Pr. krone gir AMD best ytelse alt i alt. Slik er det faktisk, og en skal ha ganske oppsiktsvekkende dokumentasjon for å endre på dette.

Lenke til kommentar
By the way "til alle som kjøper amd cpuèr, get a life, har dere sett vidoen fra tomshardware som viser hva som skjer med en amd uten kjøling ??

"Burned up baby"368 grader før den brenner, Mens en intel cpu holder ca 58 grader  og ikke brenner opp       AMD =MOPED  

tenke før en kjøper

Du sitter tydeligvis sterkt hjerneskadet i en rullestol. Da er det bedre å ha en fungerende hjerne og kjøre moped.

xpert er herved utvist fra forumet i 2 uker, slik oppførsel tolerer vi ikke her på forumet.

Og fra nå av skal tråden forholde seg til topic.

Rett og slett merkelig dette. Enkelte forstår ikke at når man tar tilfart og smekker til en punchingball, så kommer den tilbake igjen. Og det gjør vondt.

Ontopic: Barton XP2500+ har rukket å bli en schlager hva overklokking angår. XP2600+ (barton) har riktignok fått nyere stepping og bør klokke lenger eller minst like langt. Det billiste alternativet som klokker lengst i forhold til krone per mhz er avgjort Tbred-B versjoner av XP1700 som ofte gjør 2400mhz og oppover. Men en barton klokket på samme eller litt lavere er fortsatt raskere og bare marginalt dyrere.

intel vs amd: Veldig ofte avgjort av følgende to preferanser:

1.: Prisbevisthet. Evnen til å se hva som gir mest for pengene.

2.: Merkevare/Erfaring/Status

MAO, så er det alltid folk som vil velge det ene eller det andre uten å veie for eller imot det andre alternativet. Det er også alltid folk som vil vir og vende på enhver info de får tak i om et produkt, for så å bestemmeg seg. Å si hva som er best av intel og amd i dag er etter min mening komplett umulig. Det kommer 100% an på hva slags forhåndspreferanser du har, hva du skal bruke hardwaren til og hvor mye penger du har.

DrErling

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Burned up baby"368 grader før den brenner, Mens en intel cpu holder ca 58 grader og ikke brenner opp AMD =MOPED

tenke før en kjøper

Beklageligvis lot jeg meg provosere av en lam uttalelse. Sorry !

Påstanden var så usannsynlig tåpelig at jeg burde holdt meg for god til å reagere.

Men påstanden til steira om at p4 er bedre enn amd pga. du kan kjøre p4 uten kjøler er helt......ja.........dere skjønner :-)

Her kommer en liten analogi: En 20 år gamme Lada har bedre motor enn en ny Ferrari fordi Lada motoren kan gå i flere timer uten olje og kjølevann mens Ferrari motoren går i stykker etter kun få minutter.

Lenke til kommentar

... min 12 år gammle Suzuki Swift WRC går og uten olje ...

Hvorfor P-4 skulle bli bedre ? fordi man kan ta av vifte og spille Quake 3 med 8 frames ? ... hehe dont Thin sooooo ....

PS: Man for HK + en XP 2500 + heftig vifte hvis man velger AMD ...

Og dere som vil ha intel så for disse penge kan man få kun CPU ... hehe ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...