Gå til innhold

Min beste venn blir sendt ut av landet imårå


Anbefalte innlegg

Det sagt, så er det synd folk som er flinke (nå vet jeg ærlig talt ikke mer enn det skrives her) til å integrere seg sendes ut. Det er mange andre som ikke er flinke, som heller burde tatt turen ut først.

 

 

Ja, og det løser vi "enkelt" ved å tillate folk å skifte fil på innvandringsveien, fra asylkøen til arbeidssøkerkøen. Det er ingen vettig grunn til å hive ut folk som vil og kan jobbe (som foreldrene til Nathan her i Bergen) og deres barn som er integrert og under utdanning.

 

Jeg skal la Roberts innlegg ligge, siden han ønsker å forlate tråden.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skifte fil ville ikke ha hjulpet han. det er veldig vanskelig å få arbeidstillatelse i norge, og jeg så ingenting om hvor godt moren integrerte seg.

 

Uansett, vi lever ikke i et liberalistisk samfunn. Tar vi imot masse folk som gjennomsnittlig bidrar langt mindre enn de tar så vil det føre til store problemer.

 

Løsningen er naturligvis å kreve at innvandrerens forsørger seg. selv, men det vil ikke nordmenn klare å gjøre. Det alt for sterke krefter som vil prøve å gi dem en del av felleskassa som de har aldri bidratt til. Selv i usa så finnes det velferd for illegale innvandrere. Bare i asia er de tøffe nok.

 

Ergo, det er bare en løsning som fungerer og det er å begrense innvandringen for personer som sannsynligvis vil ta mer en de bidrar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det sagt, så er det synd folk som er flinke (nå vet jeg ærlig talt ikke mer enn det skrives her) til å integrere seg sendes ut. Det er mange andre som ikke er flinke, som heller burde tatt turen ut først.

 

 

Ja, og det løser vi "enkelt" ved å tillate folk å skifte fil på innvandringsveien, fra asylkøen til arbeidssøkerkøen. Det er ingen vettig grunn til å hive ut folk som vil og kan jobbe (som foreldrene til Nathan her i Bergen) og deres barn som er integrert og under utdanning.

 

Jeg skal la Roberts innlegg ligge, siden han ønsker å forlate tråden.

 

Geir :)

 

 

Det er alltid barna som fremstår som ofre i saker som dette, og det er de forsåvidt også, men det er foreldrene sine sitt ansvar.

 

Som Camlon sier over her, i Norge har vi ikke mulighet til å ta inn alle som vil hit. De som tror det, lever i en egen drømmeverden, eller ønsker drastiste og urealistiske endringer i det norske samfunnet.

Lenke til kommentar

Skifte fil ville ikke ha hjulpet han. det er veldig vanskelig å få arbeidstillatelse i norge, og jeg så ingenting om hvor godt moren integrerte seg.

 

Det vet selvsagt ingen av oss. Jeg tar utgangspunkt i at førsteposten sa at hun ville jobbe, men ikke fikk lov.

 

Uansett, vi lever ikke i et liberalistisk samfunn. Tar vi imot masse folk som gjennomsnittlig bidrar langt mindre enn de tar så vil det føre til store problemer.

 

Jeg er vel ikke sikker på om jeg er villig til å dømme folk etter "gjennomsnitt". Enten bidrar de, litt eller mye, eller ikke. De som bidrar i et samfunn skal ikke lide fordi andre ikke gjør det. Selv om de er av samme gruppe, etnisitet eller (ref. Roberts tirade) rase.

 

Løsningen er naturligvis å kreve at innvandrerens forsørger seg. selv, men det vil ikke nordmenn klare å gjøre. Det alt for sterke krefter som vil prøve å gi dem en del av felleskassa som de har aldri bidratt til. Selv i usa så finnes det velferd for illegale innvandrere. Bare i asia er de tøffe nok.

 

Det finnes kanskje en mellomting som duger. Som jeg pleier å si: Mer liberalt er bedre enn mindre liberalt. Det finnes mange holdeplasser på veien mellom himmel og helvete også i ideologisk forstand.

 

Ergo, det er bare en løsning som fungerer og det er å begrense innvandringen for personer som sannsynligvis vil ta mer en de bidrar.

 

Vel, jeg er uenig. Defaitisme er ingen dyd.

 

“The world is moving so fast these days that the man who says it can't be done is generally interrupted by someone doing it.” ― Elbert Hubbard (Som levde for 100 år siden...)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Vi vil gjerne få Dima og hans mor tilbake til Norge slik at de kan fortsette livet sitt de hadde her. Og at Dima skal få gå på skolen igjen og at Moren skal også få muligheter til kolegang eller jobb.

 

 

 

Det er fint at dere har hjulpet Dima så godt som dere fikk til - og nå har han nok fått ett godt grunnlag for å klare seg bedre i eget hjemland. Men det er vel liten sjanse for at han får komme tilbake, og da er det liten vits i å kaste bort tiden på noe som ikke nytter.

 

:)

Lenke til kommentar

 

Flott at den nye regjeringen har startet jobben med og få sendt ut folk som ikke har noe her å gjøre.

 

Hadde det vært så vel. Men nei, denne saken er bare nok et eksempel på at UDI gjør som de gjorde under den forrige regjeringen: Hiver ut fredelige mennesker som vil integreres for å vise "handlekraft".

 

Geir :)

 

Vi for se. Vår nye justisminister har lovet fortgang på utsendinger og spesielt kriminelle og asylsøkere som juger skal fort ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er vel liten sjanse for at han får komme tilbake, og da er det liten vits i å kaste bort tiden på noe som ikke nytter.

 

Litt uenig. Slike saker er med på å rette søkelyset mot en politikk som noen av oss finner uheldig. Dima kommer kanskje ikke tilbake, men det kommer flere slike saker. Det er greit at de kommer på dagsorden.

 

Minner meg motiver om en husokkupasjon jeg deltok på i min venstreradikale ungdom. Der var det flere fløyer som kranglet, deriblandt de som var der for å redde huset (prisverdig, men åpenbart en tapt sak) og de som ville slippe politiet inn slik at Blabla kunne ta bilder mens vi ble båret ut.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror ikke de på nytt kan søke. Det bør være en grense for hvor lenge man skal hale ut tiden og tenk hva det koster den Norske stat.

 

 

Man kan søke til UDI på nytt, men det skal være vesentlige nye momenter for at det skal bli realitetsbehandlet. Eller man kan be UNE om å omgjøre sin tidligere beslutning. De må uansett reise ut først. Eventuelle søksmål eller annet etter endelig avslag dekkes ikke av staten, så da må asylsøkeren selv ta regningen. Det har de sjelden råd til, med mindre det opprettes en støttegruppe som samler inn penger.

 

Kilde

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Her er en video hvor en professor beskriver 3 myter om innvandring:

 

Og dette er USA. I Norge har vi et annet system for det meste, og innvandring koster mye mer

 

Nei. Dette gjelder for alle land men forutsetningen for at det skal fungere er å fjerne velferdsstaten. Det er den som er problemet. Det er den som sørger for at man må ta umoralske valg hele tiden. Det er den som sørger for alle de problemene Norge har å stri med når det gjelder alt det staten blander seg med. Staten er som mange tror løsningen på alle problemer, men den er egentlig det stikk motsatte i de aller fleste tilfeller...

 

I et fritt samfunn får man beholde alle pengene sine selv, og det er ingen stat eller noen andre som kan stjele dem fra deg. Skatt er tyveri. Og når staten stjeler, så er det ikke så rart det går galt på de fleste områder. Dersom vi selv benyttet pengene våre på det vi mente var mest riktig, i stedet for at politikerne brukte dem for oss, så ville vi levd i et mye bedre samfunn hvor vi ikke hadde hatt behov for å ta så mange umoralske valg, og så videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Her er en video hvor en professor beskriver 3 myter om innvandring:

 

Og dette er USA. I Norge har vi et annet system for det meste, og innvandring koster mye mer

 

Nei. Dette gjelder for alle land men forutsetningen for at det skal fungere er å fjerne velferdsstaten. Det er den som er problemet. Det er den som sørger for at man må ta umoralske valg hele tiden. Det er den som sørger for alle de problemene Norge har å stri med når det gjelder alt det staten blander seg med. Staten er som mange tror løsningen på alle problemer, men den er egentlig det stikk motsatte i de aller fleste tilfeller...

 

I et fritt samfunn får man beholde alle pengene sine selv, og det er ingen stat eller noen andre som kan stjele dem fra deg. Skatt er tyveri. Og når staten stjeler, så er det ikke så rart det går galt på de fleste områder. Dersom vi selv benyttet pengene våre på det vi mente var mest riktig, i stedet for at politikerne brukte dem for oss, så ville vi levd i et mye bedre samfunn hvor vi ikke hadde hatt behov for å ta så mange umoralske valg, og så videre.

 

 

Men du snakker om et samfunn som ikke er Norge, men ditt drømmesamfunn. Det er ikke Norge nå anno 2014, og innvandring er et tapsprosjekt.

 

I tillegg er ikke innvandring bare økonomi, men også kultur, kriminalitet osv. Vi må huske at mange innvandrere kommer fra krigsherjede områder, og har en helt annen kultur. Overfallsvoldtekter blant annet (noe vi har vært igjennom før) er et problem kun som en konsekvens av innvandringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du snakker om et samfunn som ikke er Norge, men ditt drømmesamfunn. Det er ikke Norge nå anno 2014, og innvandring er et tapsprosjekt.

Det er sant. Mine menigner forutsetter dette, ja. Men det er ikke innvandring som hovedsakelig er tapsprosjektet. Hele velferdsstaten er et tapsprosjekt som vi alle vil lide under, uansett innvandring eller ikke.

 

Og innvandringen i seg selv er jo ikke problemet, problemet er støtteordningene.

I dagens system så kan man ha fri innvandring, man da kan man ikke sette dem på støtteordninger. De som kommer hit må klare seg selv, og bli med i verdiskapningen. Altså ikke få noe som helst gratis.

 

Velferdsgodene passiviserer disse, og sørger for mer kriminalitet (som et direkte resultat av at de ikke jobber) og det tærer på felleskassa...

 

I tillegg er ikke innvandring bare økonomi, men også kultur, kriminalitet osv. Vi må huske at mange innvandrere kommer fra krigsherjede områder, og har en helt annen kultur. Overfallsvoldtekter blant annet (noe vi har vært igjennom før) er et problem kun som en konsekvens av innvandringen.

Veldig strenge fengseslstraffer og et svært effektivt politi (Noe vi på ingen måte har i dag) vil sørge for å løse disse problemene. Kulturen forandres hele tiden også uten innvandring, og er i konstant forandring. Når man spør hva kultur er, altså folk som hater innvandring, så får de ofte problemer med å svare for seg (ikke du, men om jeg f.eks. stiller Hrodebert dette spørsmålet, så vil han si mye rart..Det tørr jeg å vedde mye på =P) ... Vår kultur er så sterk, at om noen fremmede kommer hit, så vil ikke kulturen bli ødelagt. Så enkelt er det ikke. Det at kulturen vår er så sterk at den tåler å møte andre kulturer uten å bli utvannet, det kan en jo være stolt av. Men en kultur som blir utvannet bare det er et fnugg av fremmede i landet, er vel ikke så mye å være stolt over? =P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men du snakker om et samfunn som ikke er Norge, men ditt drømmesamfunn. Det er ikke Norge nå anno 2014, og innvandring er et tapsprosjekt.

Det er sant. Mine menigner forutsetter dette, ja. Men det er ikke innvandring som hovedsakelig er tapsprosjektet. Hele velferdsstaten er et tapsprosjekt som vi alle vil lide under, uansett innvandring eller ikke.

 

Og innvandringen i seg selv er jo ikke problemet, problemet er støtteordningene.

I dagens system så kan man ha fri innvandring, man da kan man ikke sette dem på støtteordninger. De som kommer hit må klare seg selv, og bli med i verdiskapningen. Altså ikke få noe som helst gratis.

 

Velferdsgodene passiviserer disse, og sørger for mer kriminalitet (som et direkte resultat av at de ikke jobber) og det tærer på felleskassa...

 

I tillegg er ikke innvandring bare økonomi, men også kultur, kriminalitet osv. Vi må huske at mange innvandrere kommer fra krigsherjede områder, og har en helt annen kultur. Overfallsvoldtekter blant annet (noe vi har vært igjennom før) er et problem kun som en konsekvens av innvandringen.

Veldig strenge fengseslstraffer og et svært effektivt politi (Noe vi på ingen måte har i dag) vil sørge for å løse disse problemene. Kulturen forandres hele tiden også uten innvandring, og er i konstant forandring. Når man spør hva kultur er, altså folk som hater innvandring, så får de ofte problemer med å svare for seg (ikke du, men om jeg f.eks. stiller Hrodebert dette spørsmålet, så vil han si mye rart..Det tørr jeg å vedde mye på =P) ... Vår kultur er så sterk, at om noen fremmede kommer hit, så vil ikke kulturen bli ødelagt. Så enkelt er det ikke. Det at kulturen vår er så sterk at den tåler å møte andre kulturer uten å bli utvannet, det kan en jo være stolt av. Men en kultur som blir utvannet bare det er et fnugg av fremmede i landet, er vel ikke så mye å være stolt over? =P

 

 

Støtteordningene er også til for en grunn. Jeg er enig at det er tullete at det skal gjøres vanskelig for asylsøkere og innvandrere å jobbe, men støtteordningene er også viktig for oss andre. Hvis vi har drøssevis av asylsøkere i landet som ikke får støtteordninger, og sliter med å få jobb og et sted å bo pga. blant annet språkproblemer, hva vil det føre til? Desperate mennesker skaper desperate handlinger, og det vil gå utover resten av befolkningen i langt større grad.

 

At de må ut i arbeid fort, det er jeg enig i, og dagens system kan kritiseres på mange måter. Behandlingstiden må være kjappere og anker på avslag burde ikke ta så lang tid/være mulig å gjøre. Det er et en tap-tap situasjon for begge parter, både asylsøkerne og Norge, som betaler i dyre dommer for mennesker man ikke vil dra nytte av i framtida uansett.

 

Kravene må stilles i langt større grad. For de fleste tar det ikke lang tid å lære et språk om man bor der det prates, og man går inn for å lære det. Norsk kan være vanskelig, ja, men ønsker man å bo i Norge, må man virkelig gjøre et godt forsøk. Det er mange innvandrere som lærer med en gang, og det er mange som ikke lærer i det hele tatt. Det er klart, noen har fordeler fra naturens side, men det meste går på innsats.

 

Angående kultur, så er jeg enig, så lenge det er få som kommer. Uansett, når antallet stiger vil den norske kulturen vaskes bort mer og mer, det er naturlig, hvis nordmenn blir minioritet i eget land. Noen vil si det er urealistisk med dagens tempo, men det er tross alt "dere" som argumenterer for nærmest fri innvandring, og med det vil det skje fort. Det vil gå utover befolkningen i landet, enten dere liker det eller ikke. Jeg vil si det er en smule naivt å tro noe annet, men det kan jo være dere ønsker massive forandringer i Norge. Personlig mener jeg vi har det såpass godt nå, og ønsker ikke å sløse dette bort ved å grave sin egen grav.

 

Angående at velferdssamfunnet er et tapsprosjekt uansett, er jeg ikke enig. Det kommer helt an på hva slags politikk man velger å kjøre. Vi tar inn alt for mange innvandrere, og mange av dem vet godt å utnytte systemet også. Jeg er kritisk til tempoet i innvandringen den dag i dag, men jeg tror fortsatt de største partienes innvandringspolitikk (Ap og Høyre) er økonomisk forsvarlig den dag i dag. At vi får saker som denne tråden her, viser til en viss grad det. Kan virke hjerteløst å si det sånn, men sånn er det. Det triste med denne saken er at behandlingstiden har tatt sålangt tid at et velintegrert menneske sendes ut av landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en video hvor en professor beskriver 3 myter om innvandring:

 

 

Den Amerikanske og Norske samfunnsodellen er som natt og dag! Videre vil jeg påpeke at det lå få faktiske kilder bak argumentasjonen og dette blir da på det beste profesjonell synsing.

 

Ikke-vestlig innvandring til Norge er IKKE lønnsomt desverre, om vi ser på tall fra SSB(vi forholder oss til tall gjør vi ikke?). Derfor må innvandring også begrenses. Jeg er klar over at du kanskje ikke har evnen til å ta dette innover deg, og dette blir på en måte som å prøve motbevise en religiøs sin tro, fullstendig oppslukt i sin egen selvsuggesjon. Ytringene dine er rett og slett skremmende. Dette gjelder for alle radikale teorier og holdninger!!

 

Jeg er som du kanskje skjønner, for en strengere innvandring- og asypolitikk. Men samtidig er jeg også for at vi skal hjelpe. Men dette må skje på en bærekraftig og ryddig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Men det er vel liten sjanse for at han får komme tilbake, og da er det liten vits i å kaste bort tiden på noe som ikke nytter.

 

Litt uenig. Slike saker er med på å rette søkelyset mot en politikk som noen av oss finner uheldig. Dima kommer kanskje ikke tilbake, men det kommer flere slike saker. Det er greit at de kommer på dagsorden.

 

Minner meg motiver om en husokkupasjon jeg deltok på i min venstreradikale ungdom. Der var det flere fløyer som kranglet, deriblandt de som var der for å redde huset (prisverdig, men åpenbart en tapt sak) og de som ville slippe politiet inn slik at Blabla kunne ta bilder mens vi ble båret ut.

 

Geir :)

 

 

Det er jeg enig med deg i, men samtidig må man ha i minne, at man skal vite å gi seg, så ikke den man vil hjelpe baserer seg på noe som ikke kommer til å lykkes, og sier fra seg de mulighetene som ligger der han befinner seg.

Jeg vil oppfordre de som er hans venner, til å fortsette vennskapet, selv om de mislykkes med hovedmålet sitt. De unge har nok både tid og råd til å fortsette å hjelpe han, og da får han likevel det han trenger, selv om ikke staten vår hadde plass til nettopp han. Fordelen med den typen hjelp, er at han sannsynligvis får mer ut av ressursene der han er.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...