Gå til innhold

Min beste venn blir sendt ut av landet imårå

Anbefalte innlegg

I går fikk vi som gikk i klassen til Dima beskjed om at han var blitt hentet av politiet for så bli faktet til Oslo. Derfra skulle Dima og hans mor bli sendt hjem igjen til hjemlandet Kazakhstan. Her sitter han på et lukket asylmottak og har liten mulighet til å kontakte folk på utsiden. Her venter han og hans mor på å bli sendt på et fly i kvell.

De har søkt asyl 2 ganger man har fått avslag på begge. Når du får avslag vil du bli hentet rundt 100 dager. Dette er en tid mange asylsøkere er redde og nervøse fordi politiet kan komme på døren når som helst. Å ha den frykten om å reise tilbake til et land de i utgangspunktet rømte fra.

I Kazakhstan er det ikke krig men Dima og moren hans kommer fra en folkegruppe som er uønsket i sitt eget land og blir derfor veldig dårlig behandlet. Russland og Kina vil heller ikke ha noe med dem og gjøre. De ble forfulgt å rømte derfor til Norge.

Dima har bodd i Norge i litt over 4 år og har gått på skole på Jørpeland. Som alle vet er norsk et vanskelig språk å lære, men Dima var rask med å lære språket etter som han fikk mange nye venner på skolen. Han har virkeligt etablert seg i samfunnet våres og var som en av oss. Han hadde mål for livet her i Norge og så for seg en framtid her. Etter han hadde fullført ungdomskolen og tatt eksamen søkte han seg inn på Vidergående, men i sommerferien fikk han beskjed at han ikke fikk gå. Dette ble noen lange uker for Dima å bare gå hjemme.

Men så var det en gutt i klassen min som hadde framføring om asylpolitikken i Norge å snakte om Dima sin situasjon. Situasjonen som Dima var oppi var det ikke mange så var klar over. Vi elevene og Læreren våres fikk Rektor til å ta inn Dima alikvell. Selv om dette ikke var orgentlig skolegang men en «hospetering» var han super glad for å gå på skolen! Bare her må jo UDI se at denne gutten vil!

Han har også løpet av disse årene fått seg mange venner og det er mange som er veldig glad i han. Og alle vi som kjenner Dima syns at UDI har tatt feil og gjør feil prioriteringer! En mor og en sønn som aldri har gjort noe kriminelt skal sendes ut. Det er mennesker som fremdeles bor her i landet som har gjort kriminalle handlinger og ikke blir sendt hjem.

Moren ville veldig gjerne jobbe og komme seg inn i samfunnet selv hun også, men fikk ikke låv! Hun har en sønn som VIL han har mål og ser en fremtid her i Norge og etablerer seg så bra! Det er jo slike mennesker vi vil ta inn! Dette er personer som er gode eksempler for ander som vil søke asyl her i Norge.

Vi vil gjerne få Dima og hans mor tilbake til Norge slik at de kan fortsette livet sitt de hadde her. Og at Dima skal få gå på skolen igjen og at Moren skal også få muligheter til kolegang eller jobb.

Vær så snill alle sammen og spre ordet videre, dette betyr mye for dem som kjenner han og ekstremt mye for dem som står han veldig nær

https://www.facebook.com/pages/Vi-vil-ha-Dilmorat-Zaitov-hjem-igjen/208665639329362

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness."

Nå er jeg ikke sikker på at det er noen skaper bak dette, men ellers er jeg enig med Jefferson & co, og dermed med turbo: Jeg kan ikke se noe som rettferdiggjør å hindre fredelige og arbeidssomme mennesker å søke lykken her i landet eller andre steder, eller å gjøre dem lovløse av den grunn.

Edit: Jeg har delt og likt siden på FB nå.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Hvorfor skal man hindre folk i å søke lykken?

Dersom man åpner slusene helt ender vi opp i samme situasjon som england:

Boligmangel og overbefolkning

Nei, ikke dersom man også fjerner statens inngripen på de fleste områder.

Privatiserer absolutt alt bortsett fra politi, millitære og rettsvesen.

Da vil ikke det du sier skje. :)

Send dem ut fra Norge, pronto.

Eller la dem være, og gjør heller noe med det som faktisk er problemet:

Støtteordningene til disse gruppene som kommer hit....

Gjør det lettere for dem å ta seg en jobb, osv. Da skal du se at innvandring vil føre til mer velstand ikke mindre. Dette kan man se i fra historien, stemmer. For eksempel kan man jo ta det store romerske imperiet som et eksempel som fungerte godt i starten, og som gjorde imperiet til det store imperiet som et resultat. Altså før staten begynte å blande seg inn og tilbudte folk brød og sirkus (velferdsgoder), som igjen førte til romas fall, og den medfølgende depresjonen som varte i over 1000 år. (Denne depresjonen kan sammenliknes med finanskrisen, men den var 100 ganger verre)

Så: Jo flere som er med å bidrar i verdiskapningen, desto bedre er det.

Endret av turbonello
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Begrunnelsene dine for å ha en streng asylpolitikk er basert på rene følelser. For min del kan folk komme å gå som de måtte føle for det, og ingen begrensninger nødvendig.

Knis. Du er passe naiv.

Her har en, en familie som har fått søknaden behandlet to(!) ganger og likevel nekter å forlate landet.

For det første kjenner ikke du til mine følelser, for det andre må en være ganske langt ut på ytre venstre for å mene at Norge som nasjon ikke skal ha noen asyl- og innvandringspolitikk eller at vi skal ha politikk som sørger for vårt eget land og eksistens som selvstendig nasjon.

Mitt politiske engasjement i denne saken er således ikke basert på følelser, men på realiteter. Vi har ikke ubegrensede ressurser. Går en videre inn i debatten om det flerkulturelle Norge ser en hvorfor samfunnet seiler akterut, med drap, voldtekter, løgner og raseblanding i fri flyt.

Nei, Norge skal ikke være noen frihavn for lykkejegere, velferdsinnvandrere og andre fremmedelementer som truer Norge. Hvorfor har vi et utlendingsdirektorat med myndighet til å avslå asylsøknader på grunnløs basis, hvis samtlige mennesker som setter sin fot i vårt land skal automatisk bli beæret med tittelen nordmann.

Holdninger som dette er skremmende, nettopp fordi det undergraver vår egen identitet. Men det viser også hvorfor vi trenger sterke nasjonalistiske krefter i Norge, Skandinavia og Europa.

Og vi kommer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Begrunnelsene dine for å ha en streng asylpolitikk er basert på rene følelser. For min del kan folk komme å gå som de måtte føle for det, og ingen begrensninger nødvendig.

Knis. Du er passe naiv.

Ad hominem. :)

Jeg vil mene det er du som er naiv. Du tror at vi vil klare oss helt uten innvandring du. Bare se på hvor bra Nord-Korea gjør det.

De har ingen innvandring så vidt meg bekjent...

Her har en, en familie som har fått søknaden behandlet to(!) ganger og likevel nekter å forlate landet.

For det første kjenner ikke du til mine følelser, for det andre må en være ganske langt ut på ytre venstre for å mene at Norge som nasjon ikke skal ha noen asyl- og innvandringspolitikk eller at vi skal ha politikk som sørger for vårt eget land og eksistens som selvstendig nasjon.

På bakgrunn av det du har sagt tidligere om temaet, så har du selv bevist at dette dreier seg om følelser... Du burde ikke snakke om følelser når det gjelder dette med andre ord. For du kritiserer noe som kan slå tilbake på deg selv.

Nei, jeg er så langt i fra ytterste venstre som du kan komme, for jeg er på den helt andre siden av spekteret: Det ytre høyre...

Jeg er lenger til høyre enn hva du er.

Du er en sosialdemokrat, og det har jeg tenkt å bevise gjenom denne debatten, hvis jeg får mulighet.

Mitt politiske engasjement i denne saken er således ikke basert på følelser, men på realiteter. Vi har ikke ubegrensede ressurser.

Hvem er "vi" ?

Og må vi ha resurser?

Lukter jeg litt sosialdemokrati her?

Går en videre inn i debatten om det flerkulturelle Norge ser en hvorfor samfunnet seiler akterut, med drap, voldtekter, løgner og raseblanding i fri flyt.

Som jeg sa. Du baserer deg på følerier, ikke noe annet...

Problemet du forsøker å løse er å finne i et sterkt politi som håndhever lovene, og som gir kriminelle svært strenge straffer.

I sterk motsetning til i dag.

Ikke bare det, men at de ikke får noen statlige sosiale støtteordninger vil føre til at de tar seg arbeid, og da vil også kriminaliteten synke av bare det alene.

Nei, Norge skal ikke være noen frihavn for lykkejegere, velferdsinnvandrere og andre fremmedelementer som truer Norge.

Jo. Jeg mener at norge skal være en frihavn for lykkegjegere.

Verden skal være fri, ikke ufri...

Hvorfor har vi et utlendingsdirektorat med myndighet til å avslå asylsøknader på grunnløs basis, hvis samtlige mennesker som setter sin fot i vårt land skal automatisk bli beæret med tittelen nordmann.

Fordi man må ha dette for å opprettholde sosialdemokratiet.

Holdninger som dette er skremmende, nettopp fordi det undergraver vår egen identitet.

Var på tur til å skrive nøyaktig det samme som svar til deg.

Det du står for har ført til massedrap av mennesker.

Jeg ser på deg som en fredlig variant av ABB, men like ekstrem.

Det er holdningene dine som er skremmende, ikke mine...

Det forstår egentlig alle, så jeg trenger ikke å utdype det.

Men det viser også hvorfor vi trenger sterke nasjonalistiske krefter i Norge, Skandinavia og Europa.

Og vi kommer.

Hahaha, ja syns jeg ser det. Dere er i et ekstremt lite mindretall, og vil forbli det. Ingen tror på de dumme og idiotiske dommedags-profetiene deres. Dere er en liten mineoritet av trangsynte mennesker, som følgelig aldri kommer til å oppnå noe som helst. Om det da ikke dreier seg om vold, og drap da. Det er dere gode til....

(La meg legge til at Hrodebert ikke støtter FrP, han ser ned på FrPs politikk. FrP fører slik han ser det, en ALT FOR LIBERAL / UANSVARLIG: innvandringspolitikk... )

Så er han en ivrig skribent på Fyret.nu

http://www.fyret.nu/2013/12/07/alle-partier-enige-om-ta-imot-flere-flyktninger/

Endret av turbonello
  • Liker 5
Lenke til kommentar

"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness."

Nå er jeg ikke sikker på at det er noen skaper bak dette, men ellers er jeg enig med Jefferson & co, og dermed med turbo: Jeg kan ikke se noe som rettferdiggjør å hindre fredelige og arbeidssomme mennesker å søke lykken her i landet eller andre steder, eller å gjøre dem lovløse av den grunn.

Edit: Jeg har delt og likt siden på FB nå.

"Right to Life, Liberty and the pursuit of Happiness." Burde ha blitt skrevet ned i grunnloven, og vi burde hatt en konstitusjonell republikk for å forsikre oss om at grunnloven ikke blir brutt. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Life,_Liberty_and_the_pursuit_of_Happiness

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det åpenbar spørsmålet er hvorfor de har fått avslag. Deres eneste "forbrytelse" er å ikke være asyltrengende nok i UDIs øyne. Ellers er de som så mange andre i den situsjonen: Ærlige og arbeidssomme mennesker som vil skape seg et liv her i landet. Hadde mor og sønn fått lov ville de vært i arbeid og under utdannelse.

Nja, både høyre- og venstresiden, og sentrum for den saks skyld, vil ha en innvandringspolitikk. Men vi er noen som uavhengig av den aksen mener at denne politikken skal være å la ærlige folk søke lykken om de vil. Det gir dem ikke noe krav på å finne den, men de bør ha rett til å forsøke.

Mitt politiske engasjement i denne saken er således ikke basert på følelser, men på realiteter. Vi har ikke ubegrensede ressurser. Går en videre inn i debatten om det flerkulturelle Norge ser en hvorfor samfunnet seiler akterut, med drap, voldtekter, løgner og raseblanding i fri flyt.

Det norske samfunnet seiler ikke akterut. Hvorfor er du blitt mot raseblanding forresten?

Nei, Norge skal ikke være noen frihavn for lykkejegere, velferdsinnvandrere og andre fremmedelementer som truer Norge.

Lykkejegere truer ikke Norge, med mindre de vil finne lykken på andres bekostning. Vile vi ikke ha velferdsinnvandrere så få vi la være å gi innvandrere mer velferd enn de opparbeider seg. Fremmedelementer slutter å være fremmede over tid.

Hvorfor har vi et utlendingsdirektorat med myndighet til å avslå asylsøknader på grunnløs basis, hvis samtlige mennesker som setter sin fot i vårt land skal automatisk bli beæret med tittelen nordmann.

Noen av oss mener nok at det ikke er noen ære å bli kalt nordmann. Det er det mye pakk som har titulert seg som opp gjennom årene. Hva vi har UDI for er det flere som lurer på. Men av litt andre grunner enn deg. Vi er noen som ikke skjønner hvorfor vi skal hive ut folk som faktisk jobber og forsørger seg selv.

Holdninger som dette er skremmende, nettopp fordi det undergraver vår egen identitet. Men det viser også hvorfor vi trenger sterke nasjonalistiske krefter i Norge, Skandinavia og Europa.

Det er definitivt noen skremmende holdninger i denne tråden ja.

Og vi kommer.

Neida. Det gjør dere ikke. Nasjonalismen i Europa er et historisk blaff.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Kazakhstan ja. Da skal det godt gjøres å få asyl nå om dagen. Men dessverre er vi kommet dit hvor Australias "vi gir faen om folk muslimer drukner mens vi ser på"-holdning blir sett på som eksempel til etterfølgelse.

Og så er det jo typisk at folk som kjenner vedkommende som skal kastes ut sier at "jammen, dette er jo de vi vil ha".

Lenke til kommentar

Nja, både høyre- og venstresiden, og sentrum for den saks skyld, vil ha en innvandringspolitikk. Men vi er noen som uavhengig av den aksen mener at denne politikken skal være å la ærlige folk søke lykken om de vil. Det gir dem ikke noe krav på å finne den, men de bør ha rett til å forsøke.

Ja.

Derfor er nasjonalismen enda viktigere. Nasjonalismen er hverken høyre eller venstre, men nasjonalistisk og en er opptatt av nasjonens beste, uavhengig av de oppkonstruerte blokkene og uekte konstruksjonen i norsk politikk. De er kun der for å villede mennesker som ikke vet hva de skal "velge". I realiteten har de ikke valgfrihet. Som du sier så er f. eks. et samlet politikerkorps for ikke-vestlig innvandring.

Som du kanskje vedkjenner så ble høyre- og venstreaksene til ved i tilfeldighet i 1789 under den franske revolusjonen.

Som så ofte før så snur du problemstillingen på hodet. Dette handler ikke om enkeltmennesker, men om Norge. Hva tjener Norge på asylinnvandring, eller innvandring fra ikke-vestlige uland? Ingenting. Dette er aldeles ikke til norges beste, så å snakke om ærlige folk som "bare" søker lykken er totalt irrelevant.

Noen av oss mener nok at det ikke er noen ære å bli kalt nordmann. Det er det mye pakk som har titulert seg som opp gjennom årene.

Ja, tråden såvel som samfunnet oser av «white guilt». Dessverre ikke annet å vente etter årelang hjernevasking fra tidlig alder. Og jeg er enig, det er mang en nordmann som ikke fortjener tittelen, men det betyr ikke at vi skal gi den til hvem som helst og særs ikke mennesker av utenomeuropeisk ætt.

Neida. Det gjør dere ikke. Nasjonalismen i Europa er et historisk blaff.

Drøm videre. Nasjonalismens renessanse står for dør. Jeg ønsker den velkommen.

------

Nå ønsker jeg således ikke å kapre denne tråden ytterligere, da jeg tror trådstarter gir blaffen i nasjonalisme, franske revolusjoner og ikke-vestlig innvandring til Europa.

De som er interessert finner meg på nettet.

Lenke til kommentar

Dette handler ikke om enkeltmennesker, men om Norge.

98% eller mer av Norge er uenig med deg. :)

Hva tjener Norge på asylinnvandring, eller innvandring fra ikke-vestlige uland? Ingenting.

Hva så? Og jo, i lengden så vil disse bli en resurs fremfor et tap, dersom ting gjøres riktig... De vil bidra til verdiskapningen i landet.

Og i et fritt samfunn hadde de ikke kunnet leve på andre, om de da ikke fikk gjennom veldedighet. Uansett så ville disse bidratt til å skape nye jobber, og øke velstanden for alle om man ser frem i tid.

Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er en video hvor en professor beskriver 3 myter om innvandring:

Og dette er USA. I Norge har vi et annet system for det meste, og innvandring koster mye mer.

-------

Synd at vennen din blir sendt ut, men sånn er det dessverre. Det er kan virke følelsesløst for de som kjenner personer som blir sendt ut, men har man fått avslag, så har man fått avslag. Vi kan dessverre ikke ta til oss alle asylsøkere som kommer hit, vi tar mer enn nok allerede.

Det sagt, så er det synd folk som er flinke (nå vet jeg ærlig talt ikke mer enn det skrives her) til å integrere seg sendes ut. Det er mange andre som ikke er flinke, som heller burde tatt turen ut først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...