Gå til innhold

Trukket to ganger fra konto?

ArneMel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter i en situasjon jeg ikke forstår. Jeg forhåndsbestillte PS4 hos CDON.com i slutten av oktober. Jeg kjøpte også to spill med. Da ble de 5000 det kostet reservert på kontoen, og jeg kunne altså ikke se dem under "ALLTID"-kontoen min. Spillene fikk jeg straks de ble lansert, og i går ble PS4 sendt og jeg så på nettbanken at jeg hadde nå omtrent -3000 på kontoen. Det sto de hadde trukket 5000 som var det jeg skulle betale.

Jeg kan ikke huske å ha fått de 5000 som bler reservert tilbake på noe tidspunkt. Jeg hadde egentligt ikke råd til PS4, og har helt frem til nå vært i på et stramt budsjett. Jeg mener jeg skulle ha merket om jeg plutselig fikk 5000 inn på kontoen min. Jeg har sett på kontoutskriftene mine, og der står det ikke noe om reservasjonen eller at pengene har kommet tilbake. (Bruker Sparebank1. Noen som vet hvor jeg kan sjekke dette inne på nettbanken?).

CDON.com sier de ikke ser ut til å ha trukket to ganger, og banken sier jeg sikkert har fått pengene tilbake på et tidspunkt uten å ha merket det. Men viss jeg har forstått CDON.com riktig får jeg ikke de reserverte pengene tilbake før pakken er sendt.

Håper ikke jeg har glemt noen viktige detaljer nå eller at det var litt vanskelig å forstå.

Er det noen som har noen anelse om hva andre ting som kan ha skjedd, eller er det bare slik som banken sier og at jeg surrer fælt og rett og slett har glemt at jeg har fått pengene tilbake? Virkelig trist viss jeg har betalt 10.000 kroner for en PS4 uten å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En reservasjon er jo bare en begrensning på pengene på kontoen din. - Pengene står fortsatt der, men du får ikke lov å bruke de.

-Vanligvis så slettes en reservasjon automatisk etter ca 14 dager, og det eneste som skjer da er at risikoen skyves over på CDON hvis de ikke klarer å trekke pengene uten autorisasjon.

-Du vil normalt ikke se en reservasjon på kontoen etter at den er slettet, for det gikk aldri noe penger ut/inn av kontoen.

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også brent meg på dette tidligere. Pengene blir reservert, og så anser man den saken som ute av verden - så forsvinner reservasjonen uten å etterlate seg spor, for så å dukke opp igjen på et eller annet tidspunkt. Det er sånn VISA og MasterCard funker.

Etter dette bruker jeg alltid et eget kredittkort til netthandel av dyre ting, nettopp for å unngå at jeg havner i en situasjon der jeg bruker penger som egentlig skulle vært trukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...