ostenxx Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 jeg er på utkikk etter et diagnoseverktøy som fungerer med min renault kangoo 2007 - modell. hensikten er først og fremst å avstille varsellamper og påminnelse om service. har dere noen tips til hvor et slikt verktøy kan kjøpes? jeg ser ikke for meg å bruke alt for mye på dette diagnoseverktøyet - helst ikke mer enn 2000 kr. takker for tips! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ville sett om du fant en usb-ledning med diagnoseport som passer til bilen, evt. bluetooth adapter, og så brukt mobiltelefon eller laptop til å lese av feilkoder.Tror det er en mye billigere og bedre løsning enn egne apparater med skjermer. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Testet dette? Brukte samme fremgangsmåte på clio'en til søsteren min. http://resetservicelight.com/reset-service-light-indicator-renault-kangoo-2/ Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Testet dette? Brukte samme fremgangsmåte på clio'en til søsteren min. http://resetservicelight.com/reset-service-light-indicator-renault-kangoo-2/ Har 2007 - utgaven, så denne metoden fungerer neppe. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Med en helt vanlig billig USB/Bluetooth OBD2 greie kan du lese av og nullstille feilkoder/varsellamper. Kjøpte selv en OBD2 bluetooth greie til 12$ på Ebay og koblet til på mobil. Kan lese feilkoder, se motorinfo som turtall temperatur osv osv og nullstille feilkodene (som igjen nullstiller varsellamper) angående servicesjekk vet jeg ikke, kan hende du må ha litt dyrere som er laget for Renault. Denne er grei, koster lite og funker flott. Tror de finnes i to størrelser, stor som denne (ikke større en halve hånda) og en mindre en, har selv den store siden jeg kjører med den i hele tiden for å se motorinfo osv eller ikke orker å ta ut, og den mindre blir litt fortere varm. Denne finnes også i usb versjon til å koble til PC'en hvis du ikke har blåtann på PC/mobil. Endret 31. januar 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Med en helt vanlig billig USB/Bluetooth OBD2 greie kan du lese av og nullstille feilkoder/varsellamper. Kjøpte selv en OBD2 bluetooth greie til 12$ på Ebay og koblet til på mobil. Kan lese feilkoder, se motorinfo som turtall temperatur osv osv og nullstille feilkodene (som igjen nullstiller varsellamper) angående servicesjekk vet jeg ikke, kan hende du må ha litt dyrere som er laget for Renault. Denne er grei, koster lite og funker flott. Tror de finnes i to størrelser, stor som denne (ikke større en halve hånda) og en mindre en, har selv den store siden jeg kjører med den i hele tiden for å se motorinfo osv eller ikke orker å ta ut, og den mindre blir litt fortere varm. Denne finnes også i usb versjon til å koble til PC'en hvis du ikke har blåtann på PC/mobil. Ser ikke dum ut den der nei. Brukes den med en eller annen app på smartmobiler? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Med en helt vanlig billig USB/Bluetooth OBD2 greie kan du lese av og nullstille feilkoder/varsellamper. Kjøpte selv en OBD2 bluetooth greie til 12$ på Ebay og koblet til på mobil. Kan lese feilkoder, se motorinfo som turtall temperatur osv osv og nullstille feilkodene (som igjen nullstiller varsellamper) angående servicesjekk vet jeg ikke, kan hende du må ha litt dyrere som er laget for Renault. Denne er grei, koster lite og funker flott. Tror de finnes i to størrelser, stor som denne (ikke større en halve hånda) og en mindre en, har selv den store siden jeg kjører med den i hele tiden for å se motorinfo osv eller ikke orker å ta ut, og den mindre blir litt fortere varm. Denne finnes også i usb versjon til å koble til PC'en hvis du ikke har blåtann på PC/mobil. Ser ikke dum ut den der nei. Brukes den med en eller annen app på smartmobiler? Finnes flere apper, både gratis og betalte. Brukes selv gratis versjon av "torque". Der kan du lese feilkoder, og nullstille. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg har megane 2007 modell.. på denne var det bare å holde knappen til kjøre computeren inne i noen sekunder, på riktig "visning" av info, og med tenning på riktig punkt. Mer enn det husker jeg ikke, men da forsvant maset om "service due now!", som kom hver gang jeg starta bilen. Lurer på om jeg måtte slå på tenninga uten å starte bilen (har ikke fysisk nøkkel, bare kort og en start knapp.. Måtte da trykke start uten å holde brems eller clutch inne, gå igjennom menyen en gang mener jeg å huske, for så å holde knappen inne på den info meldinga om service. Om det ikke går, så kan du prøve å starte bilen og prøve igjen med motoren igang. Ellers får du søke det opp på google eller youtube og se hva du finner der "Reset service interval" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Slik skal stå i instruksjons boka i alle biler etter 2001 eller noe sånt. Såfremt den har servicelampe. Ofte noe trykk-hold greier som j@9 sier. Noen sære biler må ha en tester, ofte tyske for å slette servicelampa. Da skal det stå opplyst i instruksjonsboka. Blå-tann app på mobilen er helt ok. Ikke det beste diagnoseverktøyet, men morro er det. Noen servicelampe får du nok aldri sletta med slikt. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Slik skal stå i instruksjons boka i alle biler etter 2001 eller noe sånt. Såfremt den har servicelampe. Ofte noe trykk-hold greier som j@9 sier. Noen sære biler må ha en tester, ofte tyske for å slette servicelampa. Da skal det stå opplyst i instruksjonsboka. Blå-tann app på mobilen er helt ok. Ikke det beste diagnoseverktøyet, men morro er det. Noen servicelampe får du nok aldri sletta med slikt. Nei, tror ikke det finnes noe for å resete serviceinterfall med andre ord slette service lampa, men du får slette alle feillamper, eller de feillampene som forsatt er på ved å slette feil som er "aktivert" for å si det slikt. Selvfølgelig hvis det faktisk er noe feil, kommer jo feilkoden tilbake når du starter bilen neste gang, og begynner lampa å lyse igjen, men hvis feilkoden er der selv om feilen er borte kan du resete denne. Til mer avanserte ting trenger du litt dyrere diagnoseverktøy og eventuelt diagnoseverktøy som er bilmerket sitt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Dette er ingen feilkode, bare en påminnelse. Man har lov til å ta service på egen bil og da har man lov til å resette telleren. Derfor skal det stå opplyst i instruksjonsboka. På noen biler MÅ man ha en tester. Likevel så skal det stå i instruksjonsboka at du da må kontakte forhandler. På veldig mange biler trenger man bare hold inn trip. reset og skru på tenning. Enten på ODO(kilometerteller) eller på Trip1 telleren. Det går også mye andre veien, du ma ha tenning på, holde inn reset trip og skru av tenning. Du vil da se at det våkner en ny "funksjon" i instrumentet. Man kan legge en ledning fra riktig pin i OBD stikket til jord, holde inn bremsepedalen og skru på tenning. Det finns mange forskjellige prosedyrer fra bil til bil. Dette har ingenting med feilkoder å gjøre bare en tellefunksjon i instrumentet. Renault kangoo er såpass enkel å billig at jeg tror dette bare er trykk og hold. Hvis du kjøper en dyr tester vil du ikke finne noen service intervall reset funksjon på den bilen her. Fordi det skal gjøres manuelt. Endret 2. februar 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå