Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Avgassvarsellampe (VW golf, 1,6l bensin)

ArveG

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt bilen inne på verksted for under en måned siden hvor de byttet noen forskjellige ting, blandt annet en coil. Da lyste lampen, og bilen røkket veldig og fusket.

Nå under en måned siden jeg hadde den på verksted, lyste lampen igjen og bil røkker veldig og fusker. Jeg byttet alle 4 coilene for maks et år siden sammen med tennpluggene da jeg hadde samme problem. Så skiftet de en av de 4 coilene jeg for under et år siden byttet igjen på verksted.

Har noen ide om hva det kan være? Har prøvd "elimenteringsmetoden" hvor jeg lot bilen stå å svive mens jeg prøvde å dra opp en og en coil for å se om alle var i bruk. Jeg gjorde det men følte ikke det var noen av dem jeg kunne dra opp uten at motoren reagerte..

Jeg lærte det av av mekaniker jeg kjenner, men han har ikke tid nå og er ikke sugen på å betale 10 nye lapper for noe jeg kanskje kan finne ut av selv?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elimineringsmetoden din er grei den, men ganske ofte ryker disse coilene på en slik måte at det bare merkes ved kjøring, eller ved pådrag, og da er det ikke så lett å kjenne seg frem. Går derimot motoren åpenbart på 3 sylindre på tomgang, burde metoden gi deg svaret, ellers er det kanskje noe annet denne gangen...

Det beste er vel uansett å få tatt en diagnose, da ser du hvorfor lampen lyser, og eventuelt hvilke sylindere som det rapporteres "misfire" på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...