Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bassen kobler seg ut og inn hele tiden..

Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Blir gal av dette!

Forsterkeren lyser blått, så den får strøm og alt er i "orden". Kablene sitter godt på subwooferen.

Når jeg starter bilen er alt i orden en stund, men så begynner den å tulle, noen ganger skjer det i en sving eller over en hump og andre ganger kan det skje på en langstrekke.

Det er jo noe som er løst, men jeg finner ikke ut hva! Alt sitter! Eneste jeg ikke har sjekket er kablene som sitter bak spilleren..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når spelaren byrjar å tulle seg, er det framleis lys på forsterkaren? Det er lurt å feilsøke når det først ikkje fungerar - viss ikkje så er det vanskeleg å finne feilen.

Eg vil også anbefale deg å ta ein kikk bak spelaren. Sjekk at kablar og kontaktpunkt er festa ordentleg og at det ikkje er noko korrosjon på det.

Av erfaring så veit eg at remoten pleier å vere litt vrien å få til å sitte ordentleg.

Lenke til kommentar

Når spelaren byrjar å tulle seg, er det framleis lys på forsterkaren? Det er lurt å feilsøke når det først ikkje fungerar - viss ikkje så er det vanskeleg å finne feilen.

Eg vil også anbefale deg å ta ein kikk bak spelaren. Sjekk at kablar og kontaktpunkt er festa ordentleg og at det ikkje er noko korrosjon på det.

Av erfaring så veit eg at remoten pleier å vere litt vrien å få til å sitte ordentleg.

Ja, det er fortsatt lys på forsterkeren når den er koblet ut og ikke fungerer - det har jeg sjekket.

Huff, må vel til med noe feilsøking..

Remoten? Den tynne kabelen fra spiller til forsterker, sant? Kanskje den er løs bak spilleren.. Dette skal jeg få sjekket. Må få ut spilleren før.

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Det kan vel tenkast at det kan vere eit problem med spelaren. Er det CD du har inni? Dei kan vere litt ømfintlige ved brå og kraftige bevegelser.

Korleis får du den til å fungere igjen? Skru av og på spelaren/bilen?

Remote = den lille kabelen som går frå spelar til forstekar. Den "seier i frå" når forsterkaren skal skru seg på, slik at forsterkaren ikkje står på når bilen er av og dermed tømmer batteriet. Eigentleg litt tvilsomt at det er noko feil med dette, sidan lyset framleis er på.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Det kan vel tenkast at det kan vere eit problem med spelaren. Er det CD du har inni? Dei kan vere litt ømfintlige ved brå og kraftige bevegelser.

Korleis får du den til å fungere igjen? Skru av og på spelaren/bilen?

Remote = den lille kabelen som går frå spelar til forstekar. Den "seier i frå" når forsterkaren skal skru seg på, slik at forsterkaren ikkje står på når bilen er av og dermed tømmer batteriet. Eigentleg litt tvilsomt at det er noko feil med dette, sidan lyset framleis er på.

CD? Er det noen som fortsatt bruker det? :green: Bruker mobilen, aux.

Nei, bassen forsvinner og kommer tilbake som den vil. Uansett om jeg står helt stille med bilen på tomgang kan bassen plutselig forsvinne og bli borte i 1 min ellernoe, komme tilbake... forsvinne igjen. Av og på, av og på. Jeg gjør ingenting med spilleren, den bruker jeg kun til volum uansett.

Dette er så rart! Noen ganger skjer det i svinger også, så .. Det er jo noe som er løst, må det være, jeg finner bare ikke ut hva. :hm:

Aah.. Ja, sånn ja. Skjønner!

Janei, dette skal være i orden, for det har aldri lyst rødt på forsterkeren.

Huff.

Lenke til kommentar

Sjekk kabler fra forsterker til sub. Sjekk så selve subben. Prøv å rist i selve subben for å se om lyden forsvinenr eller kommer tilbake.

Typiske feil kan være dårlig kontakt i tilkoblingene på sub eller forsterker. Bananstikkene som sitter i subben kan være løse eller ligge mot hverandre (hvis du bruker dette). Kabling inni sub-kassa kan være løs. Ledningen fra koblingspunkt på element og til spole kan være i ferd med å ryke (ikke så veldig uvanlig).

Det er veldig mye vibrasjoner på gang her så ting kan fort løsne.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Sjekk kabler fra forsterker til sub. Sjekk så selve subben. Prøv å rist i selve subben for å se om lyden forsvinenr eller kommer tilbake.

Typiske feil kan være dårlig kontakt i tilkoblingene på sub eller forsterker. Bananstikkene som sitter i subben kan være løse eller ligge mot hverandre (hvis du bruker dette). Kabling inni sub-kassa kan være løs. Ledningen fra koblingspunkt på element og til spole kan være i ferd med å ryke (ikke så veldig uvanlig).

Det er veldig mye vibrasjoner på gang her så ting kan fort løsne.

Jeg tok sub'en ut av kassa og så på kablene inni der og det var skitten kobber.. klippet de og satt de inn igjen, har ikke testet om den funker konstant enda, men virket bedre isåfall.

Får se fremover nå om den holder seg på. :)

Takker for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...