Gå til innhold

Asus G75VW ram

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Asus G75VW med 8GB ram, skal kunne legge inn en 8GB brikke.

Men har ingen aning i hvilken type som vil være best å kjøpe med tanke på hva som allerede ligger i pcen... Kan lite om minner og slikt, så håper noen her kan hjelpe meg.
Hastigheten er 1600 MHz.

Mvh Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8GB 1600MHz DDR3 SO-DIMM. Hva som helst burde passe. Du kan evt. se på den som allerede sitter i og prøve å få tak i lik. Har selv en G75VW som jeg har satt inn 8GB ekstra i.

Hvis du ikke liker å skru kan du laste ned CPUz og se hva slags brikke som er installert der.

Edit: Det er mulig du må ha 2x4GB-brikker og ikke én 8GB.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Det er 4stk, men kommer kun til 1 om jeg tar å skrur av lokket under pcen.. Må skru hele maskinen i deler før å komme fram til noe annet enn det ene ledige minnesporet.

MÅ jeg ha 2 stk 4gb siden det er 4stk minnespor ?

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

Under spesifikasjonene til min så står det "Maks memory size 4x4GB" så det kan høres sånn ut. Sjekk i manualen. Du kan laste den ned hos Asus hvis du ikke har den.

Edit: På min kommer jeg til 2 minnespor under dekselet. Men jeg huska feil. Min kom med 16GB som standard. Det var en annen PC jeg oppgraderte. Men sjekk med CPUz hva du faktisk har i maskinen og hvor mange som er ledig. Jeg ville tro at du har to ledige under dekselet og at de to andre er montert fra fabrikk.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...