Rubenevo Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Hei! Fyller snart 18 og har planer om å ta lappen på bursdagen min, for så og kjøpe bil. Har spart siden jeg var 15 og har nå ca 80.000 som er mine, men jeg vil ikke bruke alt på bil. 40-50.000 tenker jeg, men gjerne billigere også!kan strekke meg lenger hvis bilen er veldig fin og stilig. Jeg har noen kriterier når det kommer til bilen: - Manuell - Stilig (aggressivt utseende, eller bare stilig ) - Nok hk til å kunne gi fra seg litt, ut av kryss osv. (ikke noe drittmotor på 90 hk, helst 140 eller mer hvis mulig) - 4 dører (ikke must, 2 funker helt fint det og) - minimum 4 seter - grei bagasjeplass - kunne bruke den på vinterføre - sportslig med komfort Vet dette er veldig mange krav! og at alle ikke er oppnåelige, men kom gjerne med hvilke biler dere ville anbefalt! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Audi med 1.8 turbo er jo klassisk ungdomsbil i disse dager. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Audi med 1.8 turbo er jo klassisk ungdomsbil i disse dager. det er sant, men ville du anbefalt det? glemte det med at jeg er mest fan av kombi3-5 dørs, sedan og coupe. Men er bilen fin nok så går jo STV uten problemer! Endret 30. januar 2014 av Rubenevo Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) For de pengene der ville jeg personlig importert en Mitsubishi Galant VR4. Den har firhjulsstrekk, 2,5 L motor med nok hestekrefter (!) og råstilig bil. Jeg kjøpte meg en Galant 98 for 15 000 kr og mener det er mye bil for pengene. God å kjøre, god motor (2,0 L/136 HK), tøft utseende og praktisk som man forventer av en vanlig personbil. Det med komfort er ikke noe å kimse av, jeg sitter utrolig godt i den (det gjorde jeg også i mine andre Mitsubishi biler jeg har eid tidligere). Kjører en Mercedes C-klasse 2013-modell i jobben og den er ikke god å sitte i, i forhold til Galant-en. Jeg som trodde du skulle sitte godt i en Mercedes. Men uansett, en VR4 og 2002-modell kanskje gir deg en sportslig bil med god fremkommelighet. Interiøret er også finere enn standardmodellene. Når det er sagt, tyske biler for eksempel har finere interiør. Fra to ulike biler, førstnevnte er jo pyntet litt. Originalspoileren er mindre ihvertfall. Mange vil nok si seg uenig, men spør du meg så har denne bilen mye balanse mellom sportslighet, komfort og praktikalitet. Audi med 1.8 turbo er jo klassisk ungdomsbil i disse dager.Har hørt det er mye feil med Audi før 2000, jeg hadde ikke kjøpt en sånn bil. Jeg hadde noen Audi-biler som alternativ litt siden, men ble anbefalt å se bort fra dem. Endret 30. januar 2014 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du har jo nok av kriterier som du kan fylle rett inn i finn.no .Hva med om du finner noen du liker og så heller linker de? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Stian:hvor importerer man de fra? syns det virket som et veldig godt alternativ! de bilene er dritstilige! og hvordan importerer man uten at det blir for dyrt? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Stian: hvor importerer man de fra? syns det virket som et veldig godt alternativ! de bilene er dritstilige! og hvordan importerer man uten at det blir for dyrt? Godt spørsmål, lurer på det samme. Jeg har søkt litt på det før og du kan få en slik bil i utlandet for 50 000 kr, så med importering - tja, 70-80 kNOK?? Eventuelt kan du jo stikke innom noen lokale forhandlere og spør om de kan undersøke det og gi deg et estimat på pris om de finner noe. Men hvis noen andre vet, så er det ihvertfall to stk. som er nysgjerrige på svaret. EDIT: Sjekket kalkulatoren hos Toll.no, ser ikke lyst ut. Dette kan da umulig stemme, eller kan det dèt? NOx-utslipp skal være 0,008 g/km som tilsvarer 8 mg/km. Men fikk feilmelding når jeg tastet inn "8", derfor la jeg til en "0". EDIT 2: Man kan spare 12-13 k på å kjøpe den med 2,0-motor, men disse bilene har bare 2,5 L. Kanskje det går an å få selgeren til å ta ut motoren og selge den uten motor. Og deretter kjøpe motoren for seg selv etterpå? xD Og når dette ankommer Norge så kan et verksted sette den inni igjen? Lurer på hvor mye man kan spare på å kjøpe bilen uten. Endret 30. januar 2014 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Audi med 1.8 turbo er jo klassisk ungdomsbil i disse dager.Har hørt det er mye feil med Audi før 2000, jeg hadde ikke kjøpt en sånn bil. Jeg hadde noen Audi-biler som alternativ litt siden, men ble anbefalt å se bort fra dem. Ja. Hvis du kjøper en bortimot 15 år gammel Audi med over 200k på telleren må du høyst sannsynlig sette av en god del ekstra utover innkjøpspris for å dekke kommende verkstedutgifter. Mange av disse er hardt kjørt. Tenk deg godt om før du handler en gammel Audi! Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Vil helst slippe alt det med mye verksted osv.Men faren min har tilgang til verksted og har 34 års erfaring som bilmekaniker, han får deler til Citroen og Honda til innkjøpspris og tilgang til verkstedet. han vil at jeg skal ha en honda civic, men jeg vil ikke ha en så svak bil Kom gjerne med tips på disse merkene også! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja. Hvis du kjøper en bortimot 15 år gammel Audi med over 200k på telleren må du høyst sannsynlig sette av en god del ekstra utover innkjøpspris for å dekke kommende verkstedutgifter. Mange av disse er hardt kjørt. Tenk deg godt om før du handler en gammel Audi! Se der ja, enda en som sier dette. Tror det skal mye til for at jeg ender opp med en tysk bil da, holder meg til Japan jeg. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Vil helst slippe alt det med mye verksted osv. Men faren min har tilgang til verksted og har 34 års erfaring som bilmekaniker, han får deler til Citroen og Honda til innkjøpspris og tilgang til verkstedet. han vil at jeg skal ha en honda civic, men jeg vil ikke ha en så svak bil Kom gjerne med tips på disse merkene også! Hmm, er ikke noen interessante Honda-biler sånn sett, utenom S2000 og NSX. Men så koster de "litt" mer. Honda Accord er fin, fås i 2,0 L bensinmotor, men er skjeldent du finner den med mye hestekrefter. Ser at den 6. generasjonen fantes med 2.0/145 HK, samt opptil 2.3. Utenfor Europa fikk du Accord med 220 HK. Forresten, redigerte innlegget over litt (altså det lenger oppe). EDIT: Det er en tragedie at Accord-serien ikke hadde bakhjulsstrekk, eller enda bedre firhjulsstrekk! Endret 30. januar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ble mye tullsnakk her nå, en VR4 får du ikke importert til norge for 50000kr så den kan vi bare legge på hylla med en gang. At det er mye feil med typiske ungdomsbiler, er helt riktig, men kriteriene TS oppgir peker jo mot nettopp slike biler. Honda Accord og Prelude er gode biler, men ikke spesielt komfortable. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Hadde styrt unna eldre Accorder, de som ble solgt i Europa er i bunn og grunn en rebrandet Rover 600. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Ble mye tullsnakk her nå, en VR4 får du ikke importert til norge for 50000kr så den kan vi bare legge på hylla med en gang. At det er mye feil med typiske ungdomsbiler, er helt riktig, men kriteriene TS oppgir peker jo mot nettopp slike biler. Honda Accord og Prelude er gode biler, men ikke spesielt komfortable. Hvor står det at du får den importert for 50 000 kr? Bilen koster dette, ikke importkostnadene. Er greit å lese hva som blir skrevet. Jeg synes ikke den bilen har noe på hyllen å gjøre. Hva det eksakt koster å få en sånn bil til Norge vet jeg som sagt ikke (lurer jo på dette jeg også), men så sinnsykt langt ifra budsjettet kan det ikke være. Kanskje kan forhandlere gjøre dette billigere enn hva privatpersoner kan organisere selv. Når det gjelder Audi, så er det ikke ungdomsbilene det gjelder alene, men også de vanlige stasjonsvognene. Har hørt dette fra flere, samt noen som har erfart mye tull med en og flere Audier (under 2000 så klart). Så det må være noe i det. Har aldri kjørt Honda, men er skuffende om komforten ikke er der. :/ Tenker du på kjørekomfort eller sittekomfort? Endret 30. januar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Husk å sjekke forsikringskostnadene for de bilene du vurderer. Kan fort overstige både verksted- og bensinutgifter for uerfarne sjåfører... Toyota Celica er artig å kjøre :-) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46257150&searchclickthrough=true 1 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Om du ikke har noe imot franskt så ville jeg utifra dinne kriterier gått for denne www.blocket.se/gotland/Peugeot_405_Mi_16_17__Toppskick_AC_29666453.htm?ca=4&w=3 Her er beregning for engangsavgift, har fått høre fra en jeg pratet med tidligere at om du velger alternativ beregning så ender du opp på ca 6k i engangsavgift, men det kan jeg ikke garantere, men du ender uansett ikke opp med så gal pris.Nå er opplysningene jeg har fylt delvis hentet fra en kilde på nettet, deriblant vekt og motorvolum så disse kan variere fra faktiske opplysninger i vognkortet. dato for førstegangsregistrering er også tatt utifra lufta forutenom årsmodell da dette er tatt fra annonsen Kjøretøy Type kjøretøy: Personbil Totalvekt (i kg): 2500 kg eller mindre Dato førstegangsregistrering: 13.06.1993 Beregningsgrunnlag Innkjøpspris (valgfritt) Valuta 17500 svenske kroner (SEK) Beregningmåte Bensin Slagvolum i kubikkcentimeter 1998 NOx-utslipp i mg/km 150 Egenvekt i kg 1180 Motoreffekt 152 HK Beregning Merverdiavgift: 4 171,13 Engangsavgift: Avgift for egenvekt: 46 550,00 Avgift for motoreffekt: 14 845,00 Avgift for slagvolum: 89 167,88 Avgift for NOx: 6 921,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 157 483,88 Bruksfradrag (91%): -143 310,33 Totalt i engangsavgift: 14 174,00 Vrakpantavgift: 2 400,00 Totalt i avgifter: 20 745,13 Totalpris for dette kjøretøyet inkludert avgifter: 37 429,63 Endret 4. februar 2014 av Inz4ne Lenke til kommentar
Itw Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Blir ikke mere morro enn Subaru http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46442876&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46517583&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46517583&searchclickthrough=true Vannvittig morroe biler, finnes tonnevis med utstyr til, og billige deler til i fra det store utlandet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Du kan kjøpe en Saab 9-3, ha en av de mest kollisjonssikre bilene fra sin tid, og satse på at du får tak i deler til den når noe ryker. Eller du kan gå for en gammel 5-serie og håpe den ikke ruster bort. Eventuelt innse at det er umulig å gardere seg mot problemer når man kjøper gammel bil og gå for en vakker Alfa, som i det minste gir cred fra alle utenom de lokale rånegutta. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hadde styrt unna eldre Accorder, de som ble solgt i Europa er i bunn og grunn en rebrandet Rover 600. Er vel heller omvent om jeg ikke tar feil. Er vel rover som har hentet deler fra Honda? Rover 600 er forsåvidt ingen dårlig bil. Har kjørt en del med en Rover 620Ti. Spesifikasjonene på denne er da 2liters rekkefirer med turbo, og er god for rundt 200 hester originalt. Den er en liten ulv i fåreklær. Den er i tillegg veldig god å kjøre, men kan ikke måle seg med komforten til feks bmw med sportsunderstell fra samme årgang. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Nå må dere slutte å tulle, Honda er en av de bedre, om ikke den beste bilen fra Japan. Det er jo en grunn til at motorene deres vinner priser på priser i internasjonale tevlinger. hjulopphenget deres, spesielt der det er et dobble whisbone oppheng, er det beste som finnes. (om dere ser en Honda fra siden kan dere se hvor lavt det er frahjulbuen og opp til kanten av pansret, det er vanskelig å få til uten et slikt oppheng. og i motsettning til det vanlige MacPherson opphenget, som er hentet fra rally, er Honda sitt system hentet fra F1) På -80 og -90 tallet ble Honda kalt for Japans svar på BMW og det var ikke utseende de tenkte på. En Honda Civic Vei, VTI el. lignende blir vel aldri feil i min bok. det er små raketter som har 160 HK og sitter som gammel Hubba Bubba på veien. og man kan få tak i ufattelig mye stæsj til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå