baalzam Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 God morgen, godtfolk!Jeg er førstegangskjøper og lurer på hva dere tenker om denne kjerra:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45632834 Det er en Opel Astra G/Mk4 1.8 liter med 125 hk, 2004 modell registrert i 2003. 85000 km, 1 eier. Motor: Z18XE. Registerreim, strammehjul og vannpumpeskift sist i 2009 @ 60000 km. Den har ikke hatt service siden 2009, så dette dekkes av selger, men pga lang tid siden service og lite bruk av bilen vil jeg nok bytte regreim++ så snart jeg har kjøpt bilen. (Dette vil jeg selvfølgelig bruke som argumenter for pruting.) Kjente problemer er iflg VG "Pass på at registerreim er skiftet. Denne skal skiftes hvert fjerde år eller på 60 000 km (gjelder biler med bensinmotor før 2003). Hvis denne ryker (og det gjør den), så er det motorhavari! 1,6-liters bensinmotor kan bruke litt mer olje enn det som er sunt. Lenkarmer i forstilling har lett for å lage ulyd på grunn av slakk og må ofte byttes. Se etter rust ved hjulbuene bak." Jeg har også funnet på nettet at kjørecomputeren ofte ryker v/20 000 km (dette la jeg ikke merke til da jeg prøvekjørte) og at det kan være problemer med MAF'en. Lurer på om noen har kommentarer på om dette er et spesielt godt/dårlig kjøp? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Styr unna. Dette er problem-modeller. Dessuten er prisen stiv som pogger. Jeg ville vært forsiktig med alt av Opel fra den tiden. Nye er greie, men i 2004 er det vel stort sett Corsa som er regnet som brukbare biler med lite feil.Hva med en kjedelig japse evt Koreaner fra samme tidsrom? Langt større sjanse for å finne noe brukbart der. Lenke til kommentar
baalzam Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Styr unna. Dette er problem-modeller. Dessuten er prisen stiv som pogger. Jeg ville vært forsiktig med alt av Opel fra den tiden. Nye er greie, men i 2004 er det vel stort sett Corsa som er regnet som brukbare biler med lite feil. Hva med en kjedelig japse evt Koreaner fra samme tidsrom? Langt større sjanse for å finne noe brukbart der. Interessant! Hva slags feil snakker vi om? Har forøvrig tenkt å prute den ned 10 lapper. Endret 30. januar 2014 av baalzam Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Opel generelt fra den tiden sliter mye med dårlig elektronikk (og det er dyyyyyyrt på Opel), kontakfeil på multiplugger, generelt over normalen med feil på de mindre motorene, som reg-reim, toppakning... Verditapet er uansett så betydelig på disse her i Norge, at i mine øyne er det meste av japser i samme størrelse fra samme tidsperiode et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå