Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

r280x på 550w psu?

Gromle

Anbefalte innlegg

Begynner så smått å innse mitt gode, gamle 5850 blir litt svett av de nye spillene, så snuser litt etter erstatningskort.

280x virker som en grei løsning ift til pris og ytelse.

Meeen, jeg bare en 550w psu. Ser i tester at totalt systemisk strømforbruk sjeldent kommer i nærheten av 400w. Mens enkelte kort har 750w som minstekrav når man ser i nettbutikker.

Så lurer på følgende:

1. Vil 550w psu være nok for ett stock hastighet r280x?

2. Er prisen på 280x kunstig høy pga bitmining(som på 290x)?

3. Hvilken produsent er verdt å gå for ift kjøler og bundle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på merket, er en Cooler master GX 550w

Den er ikke mer enn 2 år gammel.

Bytt den ut, den var ikke god da den var ny og er definitivt ikke bedre nå.

Lik effekt, langt bedre kvalitet: http://www.komplett.no/cooler-master-v550s-550w-psu/795282

Høyere effekt, også bedre kvalitet: http://www.komplett.no/xfx-proseries-xxx-edition-750w-psu/760108

Enda høyere effekt: http://www.dustinhome.no/product/5010654972/antec-hcg-900-900w-power-supply/

Lenke til kommentar

Hadde i grunnen håpet på å slippe bytte av psu. Må demontere så mye for å få ut kablene.

Er den for svak? Mener testene av den var ganske ok i sin tid.

Edit: er jo en 44amp 12v rail på den. Burde jo holde det.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Men den er ustabil. Jeg hadde en gx750w. En vakker dag ville den ikke mer, og gikk i stykker sammen med halve PCen. Det er dårlig business å kjøpe ny pc istedet for ny PSU. GXserien til CM er søppel. Men viss du absolutt vil spare på den, så for all del...

Lenke til kommentar

Problemet til gutta over er at du har en budsjettstrømforsyning, og den har mest sannsynlig blitt bygget med billige deler for å holde prisen nede. Kvalitetstrømforsyninger er overdimensjonerte i forhold til effekten og er bygget med bedre deler. Dermed har de en mye lavere risiko for å feile. (og potensielt dra med hele maskinen på lasset)

Strømforsyningen du har vil nok fungere helt fint. Forhåpentligvis.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Problemet til gutta over er at du har en budsjettstrømforsyning, og den har mest sannsynlig blitt bygget med billige deler for å holde prisen nede. Kvalitetstrømforsyninger er overdimensjonerte i forhold til effekten og er bygget med bedre deler. Dermed har de en mye lavere risiko for å feile. (og potensielt dra med hele maskinen på lasset)

Strømforsyningen du har vil nok fungere helt fint. Forhåpentligvis.

gx-serien til cooler master er søppel, om det var snakk om en cx500w f.eks. hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si at det var greit å kjøre med den et par år til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...