Arve28 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har et Abit KR7A-raid kort med xp1700 cpu og 3 stk Matrox DX740 60GB. 2Stk kjøres i raid 0. Bios ble opdatert for 1 år siden fra 6N til 9N. Problemet er når jeg Capture film til harddisk. Får 23 dropped frames på 10 sec overføring av film. Det går helt bra når jeg capture til programdisken min som ikke er raid. Dette får jeg fra svar fra Abit-usa.com The 6N Bios has embedded Highpoint V2.0.1024. The 9N Bios has embedded Highpoint V2.31. When you moved to 9N Bios, you also needed to migrate the Highpoint Driver (before the flash) to V2.31. A mismatch between Bios and Driver can cause instability. Ikke jeg som gjorde dette å vet ikke om det kan være problemet. Hva tror dere. Kjører Via 4in1 4.42 og v2.31 I would use either older 6N or now migrate to current CX with embedded Highpoint 2.34 (modified and available at Paul's FAQ) and Highpoint 2.34 Driver: Så hvordan upgraderer jeg bios? Tenkte å bruke FlashMenu http://www.abit.com.tw/page/en/down...B&pSOCKET_TYPE= Vil dette hjelpe på raiden? Er dette vanskelig? Må jeg legge inn all info i bios på nytt? Også i raidoppsettet? Eller er det bedre å droppe raiden og heller brukediskene som vanlig? Kan de da ha kablene på raidportene? En kabel til hver disk? Hvordan gjør jeg i såfall dette og må jeg ha via 4in1 4.42 og HPT v2.31 inne? Må disker og alt formateres på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå