Gå til innhold

Kan man virkelig bli høyere av øvelser?

lion33

Anbefalte innlegg

Kan man virkelig bli høyre selv etter man har fult 20 år ? Det påstår mange på internettet, eksempel at man skal strekke seg , nesten som man tøye ut, men du har f.eks han gutten her - vil bli høyere men legen sier hvordan ting virkelig ligger an http://www.lommelegen.no/legesvar/%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-h%C3%B8yere

så har du disse som lager videoer om hvordan man kan bli høyere

http://gskesavan.hubpages.com/hub/height-increasing-exercises

ved å henge med armene på en stang og etc

samtidig tenker jeg på folk som Bruce lee, som var kun 170 han kunne strekke seg og gjorde sikkert alle de tinga der men , ble han noe høyere nei det gjorde han ikke , samme gjelder Van Damme som er 178 - han har jo strekket seg hele livet men han ble ikke akkurat over 180

Det er jo komisk da, at man skulle bli 8 til 16 cm høyere ved hjelp av de øvelsene -- skjer ikke --

men samtidig vil jeg jo prøve -? selv om det høres håpløst ut fordi alle ville blitt høyere om det var så enkelt - men tenk om det bare funker på noen og noen ikke ? JEG DRØMMER MEN DET ER JO LOVT ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Det er vel ikke helt ukjent at en del klinikker i Asia tilbyr strekk-behandling for å bli litt høyere. Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor dette er så viktig for folk. Er det noen fordeler med å være høyere?

Høy og symmetrisk = mer sexy.

Men ærlig talt, hvis man strekker seg etter ting, eller henger etter armene blir man vel litt lengre? Eller?

Lenke til kommentar

Med tanke på at ein kan bli opp til fleire cm kortare ved at ryggrada blir pressa saman så er det vel logisk at ein også kan gjere dette den andre vegen.

Hos jagerflygere som har skutt seg ut er visst dette ein vanlig skade sidan landinga ofte er svært hard.

Men på samme måte som at ei samanpressa ryggrad er å betrakte som ei skade som kan gi både lammelse og smerter, så må vell ei utstrekt ryggrad også gi liknande ulemper som f.eks rygsmerter og slikt.

Så fort du mister muskelstyrke i ryggen så vil vell ryggen ha store problemer med å holde seg på rett plass etter at den er strekt ut på denne måten.

Så eg vil tru at sjølv om du kan bli nokre cm høgare på denne måten, så vil du nok slite mykje med ryggen når du blir eldre.

Dersom du vil bli høgare så bør du holde deg unna ryggrada, du vil ikkje ha skader i ryggen.

Det du derimot kan gjere er å forlenge legg og lårbeinet.

Dette blir gjort på enkelte kortvokste for at dei skal få litt ekstra lengde.

Metoden er at dei sager av beinet og ved hjelp av skinner og skruer stiver opp beinet slik at det blir ein liten millimeter avstand mellom bruddflatene. Så venter ein til at beinet nesten har grodd saman, då strammer ein skruen og drar beina litt lenger frå kvarandre. Etter nokre måneder eller år med ei slik behandling så har beinet blitt lenger og dermed er også personen høgare.

Lenke til kommentar

Med tanke på at ein kan bli opp til fleire cm kortare ved at ryggrada blir pressa saman så er det vel logisk at ein også kan gjere dette den andre vegen.

Hos jagerflygere som har skutt seg ut er visst dette ein vanlig skade sidan landinga ofte er svært hard.

Men på samme måte som at ei samanpressa ryggrad er å betrakte som ei skade som kan gi både lammelse og smerter, så må vell ei utstrekt ryggrad også gi liknande ulemper som f.eks rygsmerter og slikt.

Så fort du mister muskelstyrke i ryggen så vil vell ryggen ha store problemer med å holde seg på rett plass etter at den er strekt ut på denne måten.

Så eg vil tru at sjølv om du kan bli nokre cm høgare på denne måten, så vil du nok slite mykje med ryggen når du blir eldre.

Dersom du vil bli høgare så bør du holde deg unna ryggrada, du vil ikkje ha skader i ryggen.

Det du derimot kan gjere er å forlenge legg og lårbeinet.

Dette blir gjort på enkelte kortvokste for at dei skal få litt ekstra lengde.

Metoden er at dei sager av beinet og ved hjelp av skinner og skruer stiver opp beinet slik at det blir ein liten millimeter avstand mellom bruddflatene. Så venter ein til at beinet nesten har grodd saman, då strammer ein skruen og drar beina litt lenger frå kvarandre. Etter nokre måneder eller år med ei slik behandling så har beinet blitt lenger og dermed er også personen høgare.

Det høres veldig komplisert og dyrt- tenk om noe går galt, men jeg vil heler prøvd å den metoden på videoen, at det kunne hende at jeg får ryggproblemer senere , skjer jo med alle fordi har du merket hvordan mennesker sitter og står ? ryggen er som ofte enten ikke rett eller bøyd. derfor passer jeg alltid på å gå rett og holde brystet opp og rygge rett, det kan føles vanskelig i begynnelsen å måtte alltid passe på at rygggraden er rett, men det blir vanlig etterhvert. Ville jo gjerne vokst 2 cm til , hadde ikke hatt noe imot det.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt ukjent at en del klinikker i Asia tilbyr strekk-behandling for å bli litt høyere. Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor dette er så viktig for folk. Er det noen fordeler med å være høyere?

Høy og symmetrisk = mer sexy.

Men ærlig talt, hvis man strekker seg etter ting, eller henger etter armene blir man vel litt lengre? Eller?

Du har jo disse basketball spilleren , de fleste er veldig høye, men samtidig vet du at alle disse spillerne i er det liksom 1 av flere hundre tussen eller mill som slår gjennom, og da er de som er høyest som har den størst fordelen men du har jo også sånne små spillere de er jo ikke akkurat små men enten 1,80 eller 1,85 da er du liten for basket liksom de har jeg strekket seg hele livet men de ble ikke 1,90 for det. er 178 selv vil bare vært 180-82. .

Endret av nike10
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det fordeler å være høyere, spesielt i Norge hvor jentene er ganske høye , i motsetning til andre land, som gutt er jeg 178 og jeg ser bra ut , men hadde jeg vært et par cm høyere ville jeg dratt flere damer med, fordi menn blir mer attraktive for jenter når de er mye høyere en jenter, for eks jenter som er 178 vil heller ha en som er over 1,85 enn en som er lik dem, ofte fordi de føler seg beskyttet av noe som er høyere enn dem selv og det er jo i seg selv at man må være høy for å være modell og etc, hvis du ikke er en kjendis da. Men for oss vanlige folk derimot er det alltid en fordel å være høy, men selvfølelig betyr ikke høyde all verdens ting, det er bare rart at jeg var veldig høy i syvende klasse , var enten høyere en noen eller samme høyde som de fleste, men de tok meg igjen. eks en gutt gikk på ungdomsskolen de andre pleide å kødde med høyden hans han tok det med en smil, men jeg pleide å muntre han opp ved å si at du kommer til å bli høyere med årene - jeg var kanskje 1,70-72 da, han må ha vært enten 1,60 eller 62 nå er han kanskje 1,84 eller 1,85, sist gangen jeg så han føltes som om vi har byttet rollene.

Endret av nike10
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det fordeler å være høyere, spesielt i Norge hvor jentene er ganske høye , i motsetning til andre land, som gutt er jeg 178 og jeg ser bra ut , men hadde jeg vært et par cm høyere ville jeg dratt flere damer med, fordi menn blir mer attraktive for jenter når de er mye høyere en jenter, for eks jenter som er 178 vil heller ha en som er over 1,85 enn en som er lik dem, ofte fordi de føler seg beskyttet av noe som er høyere enn dem selv. og det er jo i seg selv at man må være høy for å være modell og etc, hvis du ikke er en kjendis da. Men for oss vanlige folk derimot er det alltid en fordel å være høy, men selvfølelig betyr ikke høyde all verdens ting, det er bare rart at jeg var veldig høy i syvende klasse , var enten høyere en noen eller samme høyde som de fleste, men de tok meg igjen. eks en gutt gikk på ungdomsskolen de andre pleide å kødde med høyden hans han tok det med en smil, men jeg pleide å muntre han opp ved å si at du kommer til å bli høyere med årene - jeg var kanskje 1,70-72 da, han må ha vært enten 1,60 eller 62 nå er han kanskje 1,84 eller 1,85, sist gangen jeg så han føltes som om vi har byttet rollene.

Tror du virkelig at en jente dropper en gutt pga høyden hans? Voks opp...

Lenke til kommentar

Det er da smak og behag når det gjelder valg av samlivspartner, men statistisk sett er nok høyde et (av mange) klassiske filtreringskriterier i en sjekkesituasjon.

Det hadde vært artig å dykke litt i statistikk som gjelder hvordan høyde påvirker roller i næringslivet, politiske valg, inntekt, osv. Jeg har ikke peiling på det, men jeg har hørt et tonn med myter om at høye mennesker oftere vinner frem i den slags situasjoner, f.eks. At mannfolk på <175 skulle ønske å være litt høyere forstår jeg.

Lenke til kommentar

Det hadde vært artig å dykke litt i statistikk som gjelder hvordan høyde påvirker roller i næringslivet, politiske valg, inntekt, osv. Jeg har ikke peiling på det, men jeg har hørt et tonn med myter om at høye mennesker oftere vinner frem i den slags situasjoner, f.eks. At mannfolk på <175 skulle ønske å være litt høyere forstår jeg.

Du kan jo ta en titt på lengden av amerikanske presidenter her http://en.wikipedia.org/wiki/Heights_of_presidents_and_presidential_candidates_of_the_United_States

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...