Monkeysmile Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Har tenkt å kjøpe båt til sommeren.. 16-20 fot Må være selvlensende. (da den skal brukes på Hytta) Skal bruke den til å fiske og dra på dagsturer.. Bør også kunne dra vannski.. Tenkte å kjøpe ny eller brukt (men ikke så gammel) hadde tenkt ca. 100-150000 Noen som har tips på en sjødyktig båt ? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Hvis du skal ha en litt nyere båt som er >16 fot og >100hk må du nok regne med litt mer penger. Ellers er det bare å se på finn og trykke rundt sånn at du bare får opp visse årsmodell og motor og lignende. Ellers kan jeg personlig anbefale Finnmaster og Yamarin, som er veldig sjødyktige båter. Nordkapp er også veldig bra merke men er litt dyrere. Yamaha er en av topprodusentene når det gjelder båtmotorer og starter hver gang etter en lang vinter, så kan også anbefale å få deg en Yamaha. Hvis du kjøper brukt kan det være lurt å kjøpe fra noen som har litt greier på båt slik at du vet de har vedlikeholdt båten og spesielt motoren riktig, og du ikke sitter med en halvødelagt motor. Send melding hvis du finner noe og lurer på noe Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Båter jeg har sett på : Bella 500 twin 60Hk, 4T 169 900,- Uttern s51 Exl. 75Hk 2T 189 900,- alternativer : Vernøy 480SL 50HK 4T, 116 890 Rana 540SL 50hk 4T, 119 900,- Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Uttern og Bella'en er greie de, har ikke noe erfaring med de dog. Mercury motorer er også fine de, er bare fan av Yamaha selv. Ser ut som de har en god fart, men du må regne med at det tar litt lenger tid å komme opp i plan hvis man har noen på vannski bak. Jeg opplever at det tar ganske lang tid å komme opp i plan med vannski bak med en 100hk på en 19 fots båt. Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Noen erfaring med Skibsplast 555 Vector med 115Hk ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå