Force Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei. Er det virkelig mulig å lage en perfekt antivirus om datasikkerhet? Det vil si algoritme. Jeg forsker på dette. Jeg har troen at det er mulig. Mvh Force. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ja, lag en algoritme som slår av datamaskinen. Sikkerhet innen PC handler om en avveining mellom sikkerhet, brukervennlighet og utviklingskostnader/tid. 3 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Til at du forsker på området så var det et lite gjennomtenkt spørsmål. 6 Lenke til kommentar
Force Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Jeg mener at; er det mulig å lage en algoritme som er ubrytelig som kan ikke trekke fra og legge på ? Endret 29. januar 2014 av Force Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 En algoritme er en serie steg for å utføre en oppgave. Det du mangler i spørsmålet er hvilken oppgave algoritmen din skal utføre. Hvis det er snakk om å identifisere ukjente skadelige programmer så er svaret nei, for algoritmen kan ikke vite hva som man ønsker å kjøre på sin egen PC. Hvordan kan antivirusen vite forskjellen på at du sletter en fil og at et virus sletter en fil? Den kan ikke. 1 Lenke til kommentar
liealot Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja, lag en algoritme som slår av datamaskinen. Sikkerhet innen PC handler om en avveining mellom sikkerhet, brukervennlighet og utviklingskostnader/tid. Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå