Gå til innhold

Hvilke muligheter har jeg?

Sosionomen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er utdannet sosionom og har en fulltidsjobb hvor jeg jobber 3 eller 4 døgn i strekk for så å ha en uke fri (medleverturnus). Men jeg har lyst til å gjøre noe annet. Jeg har lyst til å studere igjen, skifte profesjon, men er i dag pga huslån og diverse låst til inntekten min, noe som gjør et fulltidsstudium vanskelig.

Egentlig har jeg lyst til å bli advokat eller psykolog, men er også åpen for andre spennende yrker, finnes det noen muligheter for å ta dette på deltid? Eventuelt fulltidsstudier uten så mye obligatorisk at det blir vanskelig?

Og jeg har googlet endel uten å bli så mye smartere, virker som man ikke kan ta profesjonsstudier på deltid generelt.

Kan jeg bygge på min bachelour i sosialt arbeid og så ta en master i noe annet?

Jeg er keen på større utfordringer rett og slett, og føler meg låst til profesjonen min...

Noen som kan hjelpe meg?

Settes pris på.

Hilsen "skulle-ønske-jeg-var-gjeldfri-og-kunne-starte-på-nytt-igjen"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo en glimrende mulighet til å studere med 50% progresjon, Du kan også starte med å ta ett par enkeltemner som du kan spørre om å få godkjent når du melder deg på ett studieløp senere. Snakk med rådgivere/veiledere ved studiestedet om mulighetene du har. Meste parten av tiden har du sikkert en bra arbeidsordning for å kombinere med studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...