Sosionomen Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! Jeg er utdannet sosionom og har en fulltidsjobb hvor jeg jobber 3 eller 4 døgn i strekk for så å ha en uke fri (medleverturnus). Men jeg har lyst til å gjøre noe annet. Jeg har lyst til å studere igjen, skifte profesjon, men er i dag pga huslån og diverse låst til inntekten min, noe som gjør et fulltidsstudium vanskelig. Egentlig har jeg lyst til å bli advokat eller psykolog, men er også åpen for andre spennende yrker, finnes det noen muligheter for å ta dette på deltid? Eventuelt fulltidsstudier uten så mye obligatorisk at det blir vanskelig? Og jeg har googlet endel uten å bli så mye smartere, virker som man ikke kan ta profesjonsstudier på deltid generelt. Kan jeg bygge på min bachelour i sosialt arbeid og så ta en master i noe annet? Jeg er keen på større utfordringer rett og slett, og føler meg låst til profesjonen min... Noen som kan hjelpe meg? Settes pris på. Hilsen "skulle-ønske-jeg-var-gjeldfri-og-kunne-starte-på-nytt-igjen" Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hva hindrer deg i å studere mens du har friuke? Lenke til kommentar
Sosionomen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Obligatorisk fremmøte, som det er fra tid til annen i fulltidsstudier. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du har jo en glimrende mulighet til å studere med 50% progresjon, Du kan også starte med å ta ett par enkeltemner som du kan spørre om å få godkjent når du melder deg på ett studieløp senere. Snakk med rådgivere/veiledere ved studiestedet om mulighetene du har. Meste parten av tiden har du sikkert en bra arbeidsordning for å kombinere med studier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå