Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De mener da for all del ikke att de er ferdige med utbygningen. De de mener er selvsagt "ferdig med skippertaket FØR PÅSKE" . Målet til NC er 89% Befolkningsdekning på 4G, 95% på 3G. På 3G ligger de fortsatt LANGT bak TM, på 4G er de gangske like - mm man er nord for Stjørdal....

 

 

 

I uke 14 skrev de dette, så det er tydelig at de skat ta en liten påskeferie:

 

Neste uke venter følgende kommuner før aktiveringsteamet tar en velfortjent påskeferie:

Bærum, Levanger, Holtålen, (...)

 

 

 

 

Denne formuleringen fra uke 15 er lett å misforstå, men jeg håper du har rett.

 

 

Men vi er ikke helt ferdig med utbyggingen riktig ennå, de neste ukene

vil vi fortsette og avslutte denne storsatsningen. Noe som medfører at

3,2 millioner av dere får tilgang til 4G.

 

Jeg tolker det dithen at etter påskeferien skal de bare jobbe i noen få uker før de avslutter storsatsingen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Storsatsinga" dei siste vekene består vel av sendarar som er sett opp i løpet av fleire år, men som dei fyrst nyleg har fått lov til å slå på. Difor vil ein vel neppe få det same tempoet i aktivering av basestasjonar seinare som ein har akkurat no.

 

Her eg bur hadde Telenor tidlegare berre Edge, og eg posta spørsmål til dekningsdirektøren (som på det tidspunktet hadde eiga side hos Telenor der han svarte på spørsmål om dekning) om det var planar om 3G. Svaret var nei, men det gjekk ikkje så lang tid før 3G-dekninga kom. Etter dette var eg trufast Telenorkunde i fleire år, før eg oppdaga at også Netcom hadde fått 3G-dekning. Så dekningsutbygginga går nok sin gang, og før eller sidan kjem det vel 4G også til Flekke i Sogn og Fjordane. Det skal verte spennande å sjå kva for nett som kjem fyrst.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Første omgang med det store dekningsløftet er avsluttet for nå. Nå skal vi bare passe på at alt fungerer som det skal, før vi fortsetter å bygge ut etter sommeren.

 

Ja, jeg så det. Typisk at de tar tidlig sommerferie allerede i mai, i stedet for å sørge for at flere av kundene får 3G i sommerferien sin.

Noen som vet når de er tilbake på jobb?

Lenke til kommentar

 

 

Første omgang med det store dekningsløftet er avsluttet for nå. Nå skal vi bare passe på at alt fungerer som det skal, før vi fortsetter å bygge ut etter sommeren.

 

Ja, jeg så det. Typisk at de tar tidlig sommerferie allerede i mai, i stedet for å sørge for at flere av kundene får 3G i sommerferien sin.

Noen som vet når de er tilbake på jobb?

 

 

Telenor bygger ut for fullt i hele sommer! De er allerede forbi NetCom, med 70% mot 65% befolkninigsdekning. NetCom kommer til å få 98% "mobildatadekning", men det er en kombi av 4G og 3G. Telenor kommer til å ha 99% 4G dekning! VoLTE kommer nok ganske så snart, sooner than later som man sider, siden de nå bygger REN 4G dekning steder der de bygger nytt!

Lenke til kommentar

Jeg byttet nesten til Chess (Netcom sitt nett) da bindingstiden til Telenor/Djuice gikk ut.

På det tidspunktet trodde jeg at jeg snart ville få 3G fra Netcom på hytta.

"Snart" viste seg å være et relativt begrep, så jeg er glad jeg beholdt Djuice.

 

Da jeg snakket med Netcom i morges snakket de om Q2 eller Q3, det kan være alt fra april til september...

Helt feil tidspunkt for dem å ta påske/sommerferie i ukevis.

 

I en kort tid hadde jeg troen på at Netcom skulle slå Telenor på dette stedet, siden det er Netcom som opprinnelig bygget basestasjonen. Men Telenor snakker om mai/juni på samme basestasjon.

Lenke til kommentar

Jeg byttet nesten til Chess (Netcom sitt nett) da bindingstiden til Telenor/Djuice gikk ut.

På det tidspunktet trodde jeg at jeg snart ville få 3G fra Netcom på hytta.

"Snart" viste seg å være et relativt begrep, så jeg er glad jeg beholdt Djuice.

 

Da jeg snakket med Netcom i morges snakket de om Q2 eller Q3, det kan være alt fra april til september...

Helt feil tidspunkt for dem å ta påske/sommerferie i ukevis.

 

I en kort tid hadde jeg troen på at Netcom skulle slå Telenor på dette stedet, siden det er Netcom som opprinnelig bygget basestasjonen. Men Telenor snakker om mai/juni på samme basestasjon.

 

NetCom er så mye mindre enn Telenor - de kommer aldri til å passere dem på nettverksfronten (ok, aldri si aldri). Det er selfølgelig enkelte steder hvor NetCom er bedre enn Telenor en stund før de kommer etter, men det er mange, mange flere steder det er motsatt - og NetCom aldri kommer etter....

Lenke til kommentar

Vel det er bransjen på sitt beste. Tok 3-4 år fra Telenor lovet å bygge ut en sentral slik at jeg og naboene kunne få ADSL i sin tid.

 

Ble også lovet at GET skulle bygge ut og oprette en sentral i nærheten. Også dette tok en 3 års tid fra de sa "snart". ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Flere som opplever dårlig hastighet på Netcom sine sendere som sender på 800Mhz båndet? Mistenker at de rett og slett er overbooket allerede. Får veldig ofte ikke mer enn fra 1-6 Mbps ned, mens opphastigheten er mye raskere (4-20 Mbps).

 

Det er nettop derfor Telenor bygger både 800 OG 1800 på hver basestasjon - slik att de som er nermest bruker kapasiteten til 1800 nettet og kapasiteten til 800 nettet spares til de som er dypt innendørs og de få som er i randsonene til stasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...