Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om innlegg #17: Siterer frå denne tråden:

 

(...)

1997

Tidlig på året finner jeg NCs mest rocka plassering ever. I et tre, noen hundre meter fra daværende direktørs hus har de satt opp en base. Snakk om å gå langt for å gi sine egne innendørsdekning!

(...)

 

Finst det noko fotografi av dette treet?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har prøvd å google, men uten hell. Hvis du derimot går til Google maps, Trosterudveien 39, Oslo og spaserer litt opp og ned veie, så kan du skimte den oppe inet tre på sydsiden av veien. Problemet er at den ligger utenfor fokusområdet, så du må gå forbi den, mot NØ og se deg tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Veldig bra observert! I følge denne filen ser det slik ut, ja. Legg merke til at plasseringen av NetComs sender ikke er helt nøyaktig, den faktiske plasseringen er ca 50-100 m mot NØ.

post-139280-0-88318100-1394780871_thumb.png

Lenke til kommentar

Har fått Telenor 4G dekning i Alta nå, og det er en av stedene som skulle få Telenor 4G på 800Mhz frekvensbåndet. Må bare få ordnet nytt SIM-kort nå :)

 

 

Forresten skuffende av NetCom. Først ute med 4G i Norge men, så vidt jeg kan se, fortsatt totalt fraværende i Nord-Norge med tanke på 4G dekning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Det er kommet en ny utgave av finnsenderen.no På nedre Romerike har NetCom satt i drift mage LTE 800 sendere, se f.eks. strekningen Kjeller - Fetsund.

Lenke til kommentar

Netcom skriver som om de nærmer seg slutten av skippertaket med dekningsutbygging.

https://netcom.no/dekning/dekningsnyheter/artikkel/-/journal_content/56_INSTANCE_Zlb4/10156/2261981

 

Etter min mening har de knapt begynt. Mye mangler, særlig ved hytta mi.

 

Skulle de ikke oppgradere samtlige basestasjoner til 4G?

Eller nøyer de seg med byene og de største vintersportsstedene, og så kaller de seg ferdige?

 

Jeg er lei av 2G. Oppgraderer de samtlige basestasjoner, eller gir de opp halvveis?

Lenke til kommentar

Hvor ligger den hytta di igrunn? Det virker som om noen tror at det bare er en software oppgradering av utstyret som skal til for å få 3G/4G. Men du må inn med helt nytt utstyr,antenne kabler og antenner. Er ikke en jobb som er gjort på 1 2 3. Det er sinnsykt mange stasjoner i hele Norge og det krever enorme ressurser og MYE penger å oppgradere alle.

Et av problemene som også er på mange stasjoner i utkantstrøk er at det ikke er linje kapasitet inn, og da hjelper ikke det med 4G. Farten blir like elendig uansett.

Lenke til kommentar

Deres nyeste blogg-oppdatering tyder på at de snart er ferdige med skippertaket sitt.

Dekningskartet tyder på det motsatte.

Dette screenshotet av dekningskartet viser 3G-dekning i Norge.

 

Skjermbilde_2014_04_12_kl_09_46_23.png

 

Jeg har aldri påstått at det er en liten jobb de har foran seg.

Så hvorfor gir de seg nå?

Dette kartet viser også hvor i landet det bor folk...

Det er praktisk umulig å lage dekning under hver jævlig stein hvor folk finner på å bosette seg. Bygger jeg meg hus midt på Finnmarksvidda så kan jeg ikke forvente 4G og fiber innlagt. Så enkelt og greit er det.

 

Jeg spør igjen, hvor er hytta di? Det er fortsatt mye utbygging på gang.

Lenke til kommentar

Hytta befinner seg ikke under en stein i skogen, men i ei bygd med flere fastboende.

Jeg er ikke den eneste som ønsker 3G eller 4G på stedet.

Basestasjonen er nær nok til at jeg kan se den fra vinduet, men den har kun 2G.

 

Jeg vet at arbeidet pågår fremdeles, men Netcom skriver at de snart skal avslutte den storstillte dekningsoppgraderingen.

Jeg håper ikke de avslutter arbeidet før de er ferdige.

Lenke til kommentar

Hytta befinner seg ikke under en stein i skogen, men i ei bygd med flere fastboende.

Jeg er ikke den eneste som ønsker 3G eller 4G på stedet.

Basestasjonen er nær nok til at jeg kan se den fra vinduet, men den har kun 2G.

 

Jeg vet at arbeidet pågår fremdeles, men Netcom skriver at de snart skal avslutte den storstillte dekningsoppgraderingen.

Jeg håper ikke de avslutter arbeidet før de er ferdige.

Men HVOR ligger hytten? NetCom bygger for tiden ut masse i Rogaland og Hordaland for eksempel.

Selvfølgelig ønsker alle som bor der hytten er seg bedre dekning. Jeg også blir irritert om jeg bare har EDGE dekning. Men jeg er så realistisk at jeg vet det er umulig å bygge ut dekning alle plasser.

 

Anngående å avslutte arbeidet før det er ferdig. Det blir ALDRI ferdig. Uansett hvor mye du prøver greier ikke du å dekke alle plasser!

Lenke til kommentar

Hytta er på sørlandet. Mer nøyaktig ønsker jeg ikke å skrive i forumet.

 

Jeg krever ikke dekning alle plasser. Men alle bygder burde være et krav.

Kanskje oppnår Netcom dette før de kaller seg ferdige.

Men jeg frykter at de lar enkelte basestasjoner beholde kun 2G.

Det er litt tidlig å snakke om nedtrapping i utbyggingstempoet ennå...

 

Telenor har kommet mye lengre enn Netcom i å bygge dekning utenfor byene.

Er Netcom fornøyd som nummer 2, eller tar seg sammen og bygger like mye som Telenor?

De vant jo frekvenser som gir ansvar for å dekke 98% befolkningsdekning.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Telenor har bygget ut enormt her på sørlandet de siste årene. Netcom henger langt etter nå. Kommunene og fylkeskommunene i agderfylkene har i regi av Det Digitale Agder arbeidet med å bedre mobildekningen på Sørlandet. Telenor vant anbudet. De har satt opp 149 + nye mobilmaster der det ikke var lønnsomt å bygge før. Er mye rundt med både Telenor og Netcom abb, og Telenor har løftet dekningen mange steder ser jeg.

De fleste mobilmastene Telenor har bygget ut hyttestrøk på sørlandet er UMTS master på 900 MHz. Så hvis folk rundt i hyttefelt og daler enda kjører Netcom, så kan det være lurt og sjekke om Telenor har satt opp en ny basestasjon i nærheten.

Endret av Xpi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor lenge. Før hadde jeg Netcom, men så ble jeg oppmerksom på forskjellen.

Telenor har edge ved hytta, det har ikke Netcom.

Edge er mye raskere enn GPRS eller hva det nå heter, som Netcom tilbyr.

 

Telenor har også 3G-master I nærheten, men ikke nær nok til å gi meg et stabilt signal på hytta.

Men Telenor er overlegen på bygda, det er helt sikkert.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Netcom skriver som om de nærmer seg slutten av skippertaket med dekningsutbygging.

https://netcom.no/dekning/dekningsnyheter/artikkel/-/journal_content/56_INSTANCE_Zlb4/10156/2261981

 

Etter min mening har de knapt begynt. Mye mangler, særlig ved hytta mi.

 

Skulle de ikke oppgradere samtlige basestasjoner til 4G?

Eller nøyer de seg med byene og de største vintersportsstedene, og så kaller de seg ferdige?

 

Jeg er lei av 2G. Oppgraderer de samtlige basestasjoner, eller gir de opp halvveis?

 

De mener da for all del ikke att de er ferdige med utbygningen. De de mener er selvsagt "ferdig med skippertaket FØR PÅSKE" . Målet til NC er 89% Befolkningsdekning på 4G, 95% på 3G. På 3G ligger de fortsatt LANGT bak TM, på 4G er de gangske like - mm man er nord for Stjørdal....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...