Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Informere om navneendring?

Anbefalte innlegg

Har datet en gutt i tre måneder og tror vi er på god vei til å bli sammen. Tingen er at jeg gjennom livet har vært gjennom hele tre navneendringer. Ville du som gutt satt pris på å bli informert om dette, eller hadde det vært ett fett? Hvordan ville du reagert? Positivt eller dårlig?

Anonymous poster hash: f45d3...16e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du endret navnet ditt tre ganger? Hva lå bak? Jeg er ingen gutt, men jeg hadde i alle fall lurt på det.

Fortid er fortid. Med mindre forholdet blir veldig seriøst, ser jeg ikke vitsen i å fortelle det.

Misnøye er vel nøkkelordet.

Du har rett i at fortid er fortid, Slimda! Men jeg tenker at han kommer til å få vite det uansett, når han møter familie, gamle venner og slike tilfeldigheter. Bare han ikke ser på det som et svik på noen måte!

Lenke til kommentar

Det er ikke det man har fortalt som er det største problemet i et forhold, det er alt det man ikke har fortalt og som man går og frykter for at partneren skal få høre fra andre. Man behøver selvsagt ikke å buse ut med alt på første date, men etterhvert så er det greit om man ikke skjuler det man seiler med av "lik i lasten".

Åpenhet viser at man stoler på hverandre og mener alvor.

Geir :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke det man har fortalt som er det største problemet i et forhold, det er alt det man ikke har fortalt og som man går og frykter for at partneren skal få høre fra andre. Man behøver selvsagt ikke å buse ut med alt på første date, men etterhvert så er det greit om man ikke skjuler det man seiler med av "lik i lasten".

Åpenhet viser at man stoler på hverandre og mener alvor.

Geir :)

Takk Geir, da regner jeg med at jeg gjør det lurt å fortelle ham det ved senere anledning. Jeg er bare redd for hva han kommer til å tenke om meg og om det vil få han til å se annerledes på meg, fordi det forrige navnet mitt var mildt sagt stygt...

Lenke til kommentar

Takk Geir, da regner jeg med at jeg gjør det lurt å fortelle ham det ved senere anledning. Jeg er bare redd for hva han kommer til å tenke om meg og om det vil få han til å se annerledes på meg, fordi det forrige navnet mitt var mildt sagt stygt...

Dersom han endrar synet på det på grunn av ditt tidlegare namn, så vil eg påstå han ikkje er stort å samle på. Det er jo ingenting du kunne gjere med kva namn du fekk, inntil du endra det då. Uansett burde ikkje eit namn bety noko i eit forhold. Dei fleste får eit namn ved fødsel og har det livet ut.

Kven veit, kanskje han syntes det var fint. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Synes de andre kommer med gode poeng her. Er deg han liker, ikke navnet ditt :)

Jeg kan ikke forstå at det skal bety noe og om det gjør, så har Zeph rett - da er han ikke mye å samle på. Så jeg antar at du først fikk et navn, så byttet det - angret og byttet igjen? Dette er jo noe han risikerer å høre fra familien din eller venner av deg, så sånn sett er det nok best å si det selv. Da har du mer kontroll over det. Og jeg kan ikke forstå at navnene er sååå ille altså. Det går nok mye bedre enn du frykter :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok best å fortelle om det, så slipper han å bli forvirret når gamle kjente kaller deg "Aud-Kari", "Rudbjørg", eller hvilke navn du har hatt.

Han kommer sikkert ikke til løpe sin vei eller knekke sammen mens han skriker "Hvorfor byttet du navn, Rudbjørg, hvorfor?!!"

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...