Gå til innhold

Satt sammen ny PC i går: XP2500+, Asus A7N8X Dlx

andhess

Anbefalte innlegg

Alt gikk smertefritt. Overklokket direkte til 3200+ ved å sette FSB til 200mhz. Måtte øke vcore til 1.85v for å få dette stabilt.

Satte også i 2 x 512 PC3200 DDR brikker og 200gb hd.

Nå venter jeg bare på mitt nye skjermkort så er alt i boks!

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt gikk smertefritt. Overklokket direkte til 3200+ ved å sette FSB til 200mhz. Måtte øke vcore til 1.85v for å få dette stabilt.

hvis du kjører muliplier pa default (11) er den dessverre ikke XP3200+

da er den ca XP3000+

Du skrev ikke noe om multiplier så jeg regnet med du ikke har endret den.

Lenke til kommentar

hvis du kjører muliplier pa default (11) er den dessverre ikke XP3200+

da er den ca XP3000+

Du skrev ikke noe om multiplier så jeg regnet med du ikke har endret den.

Ja så var det meg som skulle være så smart da..

Nei jeg hadde ikke skjekket att 2.2ghz var 3200+ hasighet, det var en venn av meg som sa d.. sry posten..

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke lenger enn til XP3000+ :( .

Har vcore på 1,85 V, øker jeg klokkefrekvensen til tilsvarende XP3200+, starter ikke operativsystemet engang. Tips? Har jeg bare nådd taket for akkurat min CPU?

Har: Barton 2500+, Abit NF7-S 2.0, PC3200 TwinMOS med winbond, TT Volcano 11, 4 kabinettvifter.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke lenger enn til XP3000+  :( .

Har vcore på 1,85 V, øker jeg klokkefrekvensen til tilsvarende XP3200+, starter ikke operativsystemet engang. Tips? Har jeg bare nådd taket for akkurat min CPU?

Har: Barton 2500+, Abit NF7-S 2.0, PC3200 TwinMOS med winbond, TT Volcano 11, 4 kabinettvifter.

Tror ikke det..

Klokker du bare fsb eller multiblier også??

Satt sammen mitt system for noen dager siden å jeg kjører 185*12,5=2312,MHz. Og V på 1,7 med en Aero 7+. Idle ligger på 35 (full hastighet på vifta) og 40/45 på load.

Begynn med å sette fsb på 166 og klokk opp multiplier isteden for.. Det gjorde jeg og det funket bedre i mitt tilfelle.. Når du har nådd maks mulitiplier (tipper 12/12,5/13) øker du fsb.

Håper jeg har vært til noen hjelp.

Mvh

Cloud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...