Gå til innhold

Forza 5

Coastkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ratt og pedaler til $400, og så er det ikke clutch? Hva faen?

400 dollar for ratt og pedaler av bra kvalitet er langt ifra dyrt, det er min mening...men det er klart, nå er jeg blitt såpass stor gutt at jeg tjener mine egne penger da....

Jeg tror heller ikke det ville vært en stor fordel og spilt online med clutch når andre sitter der med lynkjappe tastetrykk...men ja, det ville gitt bilsimulatoren en enda dypere virkelighetsfølelse.

Jeg synes det er utrolig digg å kunne gire på rattet, det blir ikke så masete.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Neida, jeg har dyrere ratt og pedaler selv jeg, men jeg har da vitterlig clutch og en skikkelig girspak også. Det kommer jo selvsagt litt an på hva slags biler man kjører, men å ikke ha en clutch med på pedalsettet er helt på trynet idiotisk...

Lenke til kommentar

Neida, jeg har dyrere ratt og pedaler selv jeg, men jeg har da vitterlig clutch og en skikkelig girspak også. Det kommer jo selvsagt litt an på hva slags biler man kjører, men å ikke ha en clutch med på pedalsettet er helt på trynet idiotisk...

Har du en bedre løsning til XBone da?

Lenke til kommentar

Nei, det er jo det som er så latterlig. Siden XBone ikke er bakoverkompatibel med 360-ratt finnes det jo ikke en god løsning. Nok en gang blir forbrukerene rævkjørt av Microsoft. At XBone ikke støtter standard HID-enheter er ekstremt tufsete...

Lenke til kommentar

Nei, det er jo det som er så latterlig. Siden XBone ikke er bakoverkompatibel med 360-ratt finnes det jo ikke en god løsning. Nok en gang blir forbrukerene rævkjørt av Microsoft. At XBone ikke støtter standard HID-enheter er ekstremt tufsete...

jeppjepp...

men det er vel heller ingen "gamle" 360-ratt som skal kunne måle seg med MadCatz rattet heller, når det kommer ut? ihvertfall ikke ut i fra anmeldelsene fra de som har testet det.

Jeg har testet det meste innen denne sjangeren og det har til nå stort sett vært søppel er min mening.

WRC-rattet var ok, men kun kompatibelt med PS om jeg ikke husker feil. Så er det et gammelt et, var er Logitech eller ProLogic eller lignende, som fortsatt bør regnes å være et godt rattsystem, men kun kompatibelt med PC?

Lenke til kommentar

Hørt om Fanatec?

hmmm neei...dvs jeg vet jeg har sett det for lenge siden men det har gått meg hus forbi. Får gode kritikker, men er desverre ikke aktuelt da det ikke er kompatibelt.

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har liksom hengt meg helt opp i dette Mad Catz rattet da jeg leste et par anmeldelser for det for en stund siden, men jeg leser nå også at det er mange som mener at dette ikke vil bli like bra som Thrustmaster sine.

Jeg leser om Thrustmaster TX458 og Thrustmaster T500 RS som skal være fantastiske ratt..

TX458 koster ca. det samme som Mad Catz vil koste, men har noen barnesykdommer i voksen alder så jeg vet ikke...

Veldig i tvil.

Det eneste jeg vet er at når høsten kommer, sitter jeg der med ferdig rigget utstyr og 90-tommer skjerm. Da kan det få snø hvor mye som helst :dribble:

Lenke til kommentar

Problemet med begge to er at pedalene er dårlige. Fanatec sine Clubsport V2-pedaler er fantastiske, med hydraulisk brems, regressiv clutch, ABS-vibrasjon og skikkelig fin tyngde. Alt er justerbart også, såklart.

Tror jeg rett og slett har gitt opp hele Forza-greiene. Assetto Corsa er mye morsommere uansett, så det er kanskje like greit.

Lenke til kommentar

Til de som lurer på det samme som jeg lurte på for noen dager siden, hvilket jeg nå har funnet ut på egenhånd :w00t: :

-Mad Catz ratt&pedaler

-Xbone (importert)

-Forza 5

-Playseats Evolution

-Playseats Slider (for enkelt å justere avstand til ratt/pedal)

....kan fås til den nette sum av 11.500kr hos Komplett. Det ække gæli pris for så mye gøy!?

Om Xboxen kjøpes separat hos f.ex Multicom er vi nede i 11.000kr. :ohmy:

Jeg har hatt god tid, i.o.m at Mad Catz ikke lanserer rattet før i slutten av juli, og sendte derfor forespørsel (copy`n paste) om et pakketilbud til 10 forskjellige tilbydere. Det skilte en del tusen fra de forskjellige.

Nå blir høsten magisk! :)

Lenke til kommentar

Fikk før helgen Xbox One og Forza 5, og jeg må si med tanke på hvor middelmådige anmeldelser og mottakelse var så var det mange ting med spillet som overrasket meg.

Gjengivelsen av kjørefølelsen med torque steer FWD biler, villskapen i Delta Integrale med 4 hjulslockup når man gir flat pedal, den svake men ufordelaktige understeer følelsen man får i min egen bil i krappe svinger. Her har de jobbet utrolig mye med hver individuelle bil og sandboxen generelt. Ikke annet enn imponerende.

(men selve karrieren er litt tynn)

Rattmessig håper jeg Fanatec kommer ut med et Xbox one ratt, det skal da kunne brukes med pedalene, gir og stativet jeg har.

Lenke til kommentar

Fikk før helgen Xbox One og Forza 5, og jeg må si med tanke på hvor middelmådige anmeldelser og mottakelse var så var det mange ting med spillet som overrasket meg.

Gjengivelsen av kjørefølelsen med torque steer FWD biler, villskapen i Delta Integrale med 4 hjulslockup når man gir flat pedal, den svake men ufordelaktige understeer følelsen man får i min egen bil i krappe svinger. Her har de jobbet utrolig mye med hver individuelle bil og sandboxen generelt. Ikke annet enn imponerende.

(men selve karrieren er litt tynn)

Rattmessig håper jeg Fanatec kommer ut med et Xbox one ratt, det skal da kunne brukes med pedalene, gir og stativet jeg har.

Nå var det aldri "kvaliteten" det var/er noe i veien med heller, men "kvantiteten". Funksjoner og antall biler/baner som var tilstedte i tidligere titler manglet fra Forza 5 ved lansering. T10 tok til seg kritikken og har virkelig gjort opp for seg etter min mening. De justerte økonomien, har sluppet flere gratis tracks og holder oss oppdatert med nye bil pakker hver måned. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å kjøre med kontroller. Jeg kjører som Hollywood skuespilllere på 50-60 tallet hvor de satt i en stasjonær bil med "kjørefilmen" som backdrop, mye venstre til høyre og vice versa vridning av rattet, Er det mulig å justere kontrolleren til å ikke respondere så "lineært" på "rattutslaget"?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å kjøre med kontroller. Jeg kjører som Hollywood skuespilllere på 50-60 tallet hvor de satt i en stasjonær bil med "kjørefilmen" som backdrop, mye venstre til høyre og vice versa vridning av rattet, Er det mulig å justere kontrolleren til å ikke respondere så "lineært" på "rattutslaget"?

Ja, du kan stille "Dø-sonene" på kontrollen under "Advanced Controller Settings". :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå var det aldri "kvaliteten" det var/er noe i veien med heller, men "kvantiteten". Funksjoner og antall biler/baner som var tilstedte i tidligere titler manglet fra Forza 5 ved lansering. T10 tok til seg kritikken og har virkelig gjort opp for seg etter min mening. De justerte økonomien, har sluppet flere gratis tracks og holder oss oppdatert med nye bil pakker hver måned. :)

Sånn btw, i morgen kommer den siste car packen til spillet, som er gratis for oss med season pack eller hva de kalte det :)

Lenke til kommentar

Sånn btw, i morgen kommer den siste car packen til spillet, som er gratis for oss med season pack eller hva de kalte det :)

Så den er gratis hvis man betaler? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, i utgangspunktet skulle den jo ikke ha vært med i season pass den heller, ikke forrige heller for den saks skyld. Season pass var en god investering i år, bare jeg får en Morgan som jeg savner i spillet i morgen så er det helt perfekt :)

Lenke til kommentar

Tja, i utgangspunktet skulle den jo ikke ha vært med i season pass den heller, ikke forrige heller for den saks skyld. Season pass var en god investering i år, bare jeg får en Morgan som jeg savner i spillet i morgen så er det helt perfekt :)

Jeg holder en liten knapp på at Lamborghini Veneno dukker opp imorgen, det ble hintet svakt om dette på FM forumet tidligere denne uken! =D

Da var "Hot Wheels" bil pakken lagt ut, men den trenger fortsatt en patch for å fungere!

Så langt kan man se at følgende biler er inkludert. :)

- 2013 Lamborghini Veneno (Woohoo)

- 1967 Lotus Type 49

- 1939 Audi Auto Union Type D

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...