Gå til innhold

Gaming laptop vs. Stasjonær + lett og liten laptop! (Max 12.000)

Anbefalte innlegg

Hei!

Hjelp meg å finne en bra løsning for kompisen min, som har 12.000 kr å bruke på et oppsett som tillater han å spille en del spill samtidig som mobilitet er viktig!

En kompis av meg spurte meg om råd ang. kjøp av ny data.

Han sa at han ville ha en laptop som også kunne kjøre en del spill.

Etter å ha spurt han noen tilleggsspørsmål, så vet jeg dette:
- Han har ikke noe behov for å spille, når han reiser. Han er heller ikke aktiv på LAN-parties.

- Han setter pris på mobilitet når han reiser, men er også innstillt på å bære på litt ekstra vekt, om det blir en gaming laptop.

Jeg svarte han, at jeg er overbevist at vi kunne finne en løsning med en stasjonær selvbygd PC + en laptop, som vil passe hans preferanser mye bedre enn en gaming laptop.

Jeg tenker at det å drasse rundt på en gaming laptop, når man ikke deltar på dataparties eller har behov for å spille når man reiser, er veldig upraktisk.

Innspill settes stor pris på! :)

Endret av Sailfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har ikke råd til laptop å gaming PC, da laptop koster 5k for en brukbar en så om han da trenger desktop med skjerm, mus å alt slik går det ikke

Hva med en slik, da får han en veldig lett å liten laptop som er bra for reise å gaming.

http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-128GB-SSD-1TB-HDDe-GeForce-GTX-765Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625761

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han har ikke råd til laptop å gaming PC, da laptop koster 5k for en brukbar en så om han da trenger desktop med skjerm, mus å alt slik går det ikke

Hva med en slik, da får han en veldig lett å liten laptop som er bra for reise å gaming.

http://www.multicom.no/Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-128GB-SSD-1TB-HDDe-GeForce-GTX-765Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625761

Hvis han har max 12k er vell denne bedre? http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan-P157S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-120GB-SSD-1TB-Hdde-Radeon-HD-8970Me-DVDe-Uten-operativsystem/cat-p/c1000042/p10625895 tung men drar ting bedre. Men han må være klar over at gaming laptops bråkera,

Her er et forslag fra Dustin med bærbar + komplett stasjonær:

Her er et forslag fra Dustin med bærbar + komplett stasjonær:

ville gått for 270x å i5 4440 CPU heller

Da ryker budsjettet med kr 200 +

I tillegg er det billigere å oppgradere CPU i etterkant enn å bytte GPU.

Disse ser alle ut som lovende alternativer! :yes:

Kan dere gi noen eksempler på hva slags spill og hvilke specs man kan kjøre de på, med disse tre forskjellige alternativene? :)

*(for Omnithunder sitt forslag, vurder kun den stasjonære)*

Endret av Sailfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...