Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Crosshair iv formula hovedkort Amd phenom x6 1090t cpu Cooler master gx 750 psu Cooler master v10 cpu cooler Cooler master haf 932 big tower Gigabyte 560ti skjermkort 16 GB RAM Kan nevne at eneste skaden noe av dette har er en usb port på kabinettet som har fått skilleplate revet ut under frakt. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 kan sikkert få solgt det til 3.000-4.000 kr på finn.no Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Sikkert grei pris det, kjører det meste av spill i dag så. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Et annet spørsmål: På nye maskinen min skal jeg ha vannkjøling, vurdwrer å kjøpe komplett-pc (har du sett, fra komplett.no) men hvordan er det med garanti hvis jeg setter inn denne kjølinga selv, kontra at de gjør det? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Et annet spørsmål: På nye maskinen min skal jeg ha vannkjøling, vurdwrer å kjøpe komplett-pc (har du sett, fra komplett.no) men hvordan er det med garanti hvis jeg setter inn denne kjølinga selv, kontra at de gjør det? skal du ha ferdigbygget pc fra komplett, og i tillegg ha custom vannkjøling? eller skal du ha en "ferdiglaget" vannkjøler til CPU? Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Annbefaler at du heller bygger selv Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Ferdigbygget pc ja, med ferdigkjøler, bare av en annen type som jeg ikke får valgt i pc byggeren. Birger: har leest en del om det men finner ikke noe om generelt mitt emne, men vet at jeg har en tendens til å formulere meg litt vel dårlig. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Annbefaler at du heller bygger selv For å vær erlig, så er det det jeg har lyst til men noen personer kan være så uheldig at vannkjølinga ikke holder seg i rørene Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 enkleste er å bygge selv. en vannkjøling av typen Corsair h105/h110/h75/h90, eller NzXT Kraken 60/kraken 40 er lett å montere. du skal være meeeeeeeeeeeeeeget klønete til å klare å ødelegge dem Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Har en kompis, han ante ikke hvor vannet under maskina kom ifra har personlig likt luftkjøling, og sverget til det, men nå skal jeg ha en 4930k, så da skal jeg leke meg smått med oc, å da fungerer ikke v10 kjøleren lengre Grunnen til at jeg vil ha komplett pc, føler ikke at det blir nå stort økonomisk tap, samtidig som at jeg har hørt at garantien ligger bedre til hvis lekasje skulle skje Edit, glem det jeg sa om penger, sjekket litt mer og får generelt bedre komponenter ved å bygge selv Endret 29. januar 2014 av Okdokk Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 det er garanti på delene allikavel, om du selv bygger pc eller ikke altså, ferdiglagde vannkjølinger er tette, det er ikke noe å vedlikeholde. ingen fare for lekkasje. Vi kan kalle det "noob proof" Men skal du ha Custom vannkjøling- noe du egentli bør ha på en 4930K, da må du montere alt selv/eller noen du kjenner( skal du først ha Custom, så er det like greit å vannkjøle grafikkkort også ) Edit, glem det jeg sa om penger, sjekket litt mer og får generelt bedre komponenter ved å bygge selv ja det bruker å vær slik Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 det er garanti på delene allikavel, om du selv bygger pc eller ikke altså, ferdiglagde vannkjølinger er tette, det er ikke noe å vedlikeholde. ingen fare for lekkasje. Vi kan kalle det "noob proof" Men skal du ha Custom vannkjøling- noe du egentli bør ha på en 4930K, da må du montere alt selv/eller noen du kjenner( skal du først ha Custom, så er det like greit å vannkjøle grafikkkort også ) Edit, glem det jeg sa om penger, sjekket litt mer og får generelt bedre komponenter ved å bygge selv ja det bruker å vær slik Det har nok desverre skjedd at lukkede vannkjølingssytemer har lekket. Jeg vil si det er like trygt med custome. Ihvertfall etter at alt er satt sammen med gode kompresjonsnipplet. Og tempen blir betraktelig mye bedre. Husk bare å ha skrudd av ALL strøm når du ordner og styrer. Ellers blir det kortslutning. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Jeg er en slik proffesional-noob, tester, feiler, ødelegger, fikser, å sier "bli slik!" Skrapet sammen litt her nå https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1346364&su=A4B71C9C-CB47-4DD4-8DE7-02759DDF86D4 Er åpen for andre forslag, grunnen til grafikkortet er at jeg vet at det kommer ny serie fra nvidia i år, så kjøper noe greit til det kommer, kan også gå for 770, men føler ikke at det er helt nødvendig. Custom vannkjøling har jeg ingen peiling på, kjøper 4930k hovedsaklig for at den er kraftig, og kan bli enda kraftigere, så kost på litt ekstra, så slipper jeg det neste gang Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Det har nok desverre skjedd at lukkede vannkjølingssytemer har lekket. Jeg vil si det er like trygt med custome. Ihvertfall etter at alt er satt sammen med gode kompresjonsnipplet. Og tempen blir betraktelig mye bedre. Husk bare å ha skrudd av ALL strøm når du ordner og styrer. Ellers blir det kortslutning. Hva slags type væske kan brukes da? Tenker at for å være på den bedre siden vil jeg ha en ikke elektrisk ledende væske Endret 29. januar 2014 av Okdokk Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Jeg er en slik proffesional-noob, tester, feiler, ødelegger, fikser, å sier "bli slik!" Skrapet sammen litt her nå https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1346364&su=A4B71C9C-CB47-4DD4-8DE7-02759DDF86D4 Er åpen for andre forslag, grunnen til grafikkortet er at jeg vet at det kommer ny serie fra nvidia i år, så kjøper noe greit til det kommer, kan også gå for 770, men føler ikke at det er helt nødvendig. Custom vannkjøling har jeg ingen peiling på, kjøper 4930k hovedsaklig for at den er kraftig, og kan bli enda kraftigere, så kost på litt ekstra, så slipper jeg det neste gang du bruker ikke en liten vannkjøler til en slik prosessor. du bør skaffe deg enten NZXT kraken 60, Corsair h105/h110, Swiftech h220 Det kabinettet har bare plass til Corsair h100 eller h105 2 x 120 mm vifter. PSU du valgte er laber kvalitet. du skal ha 4930k prosessor, men velger gtx 760? da får du en krafitg prosessor, men elendig grafikk kort til å spille med Det har nok desverre skjedd at lukkede vannkjølingssytemer har lekket. Jeg vil si det er like trygt med custome. Ihvertfall etter at alt er satt sammen med gode kompresjonsnipplet. Og tempen blir betraktelig mye bedre. Husk bare å ha skrudd av ALL strøm når du ordner og styrer. Ellers blir det kortslutning. det er kansje like trygt, men så koster det langt mer men er enig i at han burde hatt en custom loop, med den prosessoren Endret 29. januar 2014 av TheGaame Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Oppdatert med h110 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det har nok desverre skjedd at lukkede vannkjølingssytemer har lekket. Jeg vil si det er like trygt med custome. Ihvertfall etter at alt er satt sammen med gode kompresjonsnipplet. Og tempen blir betraktelig mye bedre. Husk bare å ha skrudd av ALL strøm når du ordner og styrer. Ellers blir det kortslutning. Hva slags type væske kan brukes da? Tenker at for å være på den bedre siden vil jeg ha en ikke elektrisk ledende væske Ferdig blandet kjølevæske fra EK for eksempel. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Oppdatert med h110 Skal du først ha en ny PSU- så kjøp kvalitet skal du bruke pc til å game? og eventuelt hvilken spill? for prosessoren er konge, men du vil ha med 760 gtx? Endret 29. januar 2014 av TheGaame Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Har ikke aå alt for mye penger å legge inn, så kjøper det jeg har vært fornøyd med tidligere. Games blir bf4 og slikt Som jeg nevnte tidligere, så synes jeg det er litt unødvendig og koste på meg et 780/ti, har lyst, men ny generasjon kommer i løpet av året kan selvfølgelig gå opp til 770, nvidia pga shadowplay. Kanskje en sli løsning også når jeg tenker meg om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå