Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svart under negl

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har helt like svarte flekker under hver stortånegl. Har vel vært sånn i en god stund uten at jeg har tenkt over det, kanskje 2-3 måneder. Googlet det nettopp og leste at det kan være et tegn på ondartet føflekkreft, så jeg er litt redd...

Noen med tips til hva jeg bør gjøre? Kontakte lege?

Anonymous poster hash: f2e7f...59a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri skjønt hvorfor folk som tror de er sjuke går inn på nett og spør en gjeng idioter på ett forum om hva problemet er og om det er farlig. :nei:

Gå til legen din. Det er derfor du har en!

Det hender leger, og andre fagfolk, er på slike forum. Mens man venter i uker på legetimen, så er det slett ikke dumt å spørre noen andre som kan ha peiling. Og noen ganger er det misbruk av offentlige tjenester å oppsøke legen for småting som man enkelt finner svar på selv. Det er faktisk slik at du kan ta plassen fra andre som trenger den bedre.

Ondartet føflekkreft kan se slik ut:

http://dermnetnz.org/hair-nails-sweat/melanoma-nailunit.html

Andre har stilt samme spørsmål på doktoronline: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/380253-en-svart-flekk-p%C3%A5-hver-stort%C3%A5-negl/

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg ville tatt en tur :) Men kan ikke neglen bli slik hvis du har skadet den også?

Jeg har en teori om at det kan ha skjedd pga. jeg har spilt fotball med for trange fotballsko, eller gått med for trange fritidssko? Kanskje det kan forklare at jeg er svart på helt like steder?

Men det har vært sånn en god stund nå, det pleier vel å leges av seg selv fortløpende...?

Anonymous poster hash: f2e7f...59a

Lenke til kommentar

Jeg har en teori om at det kan ha skjedd pga. jeg har spilt fotball med for trange fotballsko, eller gått med for trange fritidssko?

En veldig sannsynlig teori. En slik flekk vil vokse ut med neglen. Det kan ta et helt år.

Stemmer for denne ! :) Siden de er ganske så symetriske så er det sikkert fottøyet :)

Har hendt jeg har hatt hvite flekker under neglen. De er der i evigheter før de forsvinner. Så tar sikkert litt tid :)

Lenke til kommentar

Dette er vel det som heter blånegel, og kommer mest sannsynlig av at du har spilt fotball med trange sko. Jeg fikk to slike etter en fjelltur i juni i fjor, den ene negel mistet jeg mens den andre fremdeles er mørk men er iferd men å "gro bort". Kommer litt an på hvor mye bank tåa har fått. Ny negel vokser ut problemfritt og smerteløst - bare litt ekkelt akkurat de dagene den gamle løsner.

Ser ikke ut som om hele negelen din er blå, så jeg tipper at dette "gror bort" uten at du mister noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...