KoKo_ Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! Jeg er ute etter å finne den mest fornuftige jobbmobilen som tåler litt fukt og et og annet fall i bakken, men i tillegg kan brukes til å sjekke mail og kalender (exchange). Telefonen skal kun brukes på jobb, ikke tas med hjem. Makspris er 3000,- Samsung Xcover2 Samsung Galaxy Active S4 (i dyreste laget) Sony Xperia V Flere forslag? Noen som har erfaringer å dele, hvilke er håpløse, og hvilke er best? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 cat b-15? http://www.amobil.no/artikler/test-cat-b15/136353er android på den så synk med exchange burde funke greit Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 cat b-15? http://www.amobil.no/artikler/test-cat-b15/136353 er android på den så synk med exchange burde funke greit Ikke et dumt alternativ det. Har du erfaringer med den? Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Eller du kan kjøpe en hvilken som helst telefon med noe à la dette:http://www.complex.com/tech/2012/08/the-10-most-rugged-iphone-cases-available-now/ Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Virket upraktisk Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Jeg har meget gode erfaringer med Samsung Galaxy Xcover 2. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Har gode erfaringer med Sony Xperia V. Har falt i bakken noen ganger før jeg brukte noen form for deksel, ble noen små riper på hjørnet av telefonen i plastikken (og på kanten av skjermen), men den tålte det jo fint. Hvis du er en av oss som er litt glepphendt, kjøp et gummideksel samme dag som du får den telefonen du til slutt bestemmer deg for . Skjermen er nok ikke uknuselig, men etter mitt bruk (nå med gummideksel) har jeg ikke klart å ødelegge den på noe vis. Robust telefon, selv om den er av plast. Nokia 3310-dagene er over -- der batterideksel og batteri fløy hver sin veg når du mista den i bakken. Vanntett. Støtte for Exchange. Bruker epost ofte, dette er smertefritt. Raskt og smidig brukergrensesnitt, nettleseren er problemfri, og fornøyd med alt ellers i grunn. 720p HD skjerm. Endret 4. februar 2014 av BorN Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg er også fornøyd med Xperia V, og vi får oppdatering til Android 4.3 nå i februar eller mars. Hvis man ikke ønsker å stappe den inn i et ekstra gummideksel så er den sorte versjonen gummiert for godt grep, mens de andre fargene har glatt bakdeksel. Batteriet mitt varer normalt 2 dager, men ved dårlig dekning og mye surfing klarer jeg å tappe det i løpet av en dag. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Xcover2 som også er IP67 sertifisert, altså og støt-sikker, så den vil nok tåle langt mer juling enn de som er IP57 sertifiserte. Men klart kombinerer man f.eks Xperia V med en deksel som beskytter mye mot støt, så hjelper det jo også mye. CAT telefonen ser jo rimelig rå ut den også da, men aldri testet de selv i bruk. Edit: Forsøk på og redde innleget mitt etter litt feil om IP sertifisering. Endret 5. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Tror du har blingset litt på noen bokstaver. IP-rating har ingenting med støt å gjøre, kun støv og vann. http://no.wikipedia.org/wiki/IP-systemet Endret 5. februar 2014 av Frobe Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Det har du rett i Frobe, jeg er nok ikke alltid helt våken. Ikke første gang jeg blander støt inn i IP-sertifiseringen heller, så burde ha lært til nå, men tydeligvis ikke. Lar likevel påstand om at den er mer robust stå, da den har polstra deksel mot støt og tykkere glass. Endret 5. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Hei! Jeg gikk for XCover 2, det er ikke jeg som skal bruke den, men alle på jobb som skal legge igjen telefonen før de reiser hjem får kun et alternativ å velge mellom . Den er litt billigere enn Xperia V, men gjør samme nytten og er litt mer robust. Vurderte Cat5, men den ble ikke valgt pga litt tregere service og at den koster litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå