int20h Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Nvidia satser på audio Det har blitt spekulert et par år om hvorvidt Nvidia vil satse på audio-brikker. Svaret ser ut til å komme i form av "SoundStorm", som skal konkurrere med produkter fra Creative Labs. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hehehe... Og tenke seg til at jeg spurte om dette på forumet for knapt et par dager siden :9 Vel vel. Jeg ser egentlig ganske mye frem til dette evt skjer. Mulig jeg må stappe flere lydkort i maskinen min da ja... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tja ser ut som de har prob med bilde,så da er det vel lurt å heller satse på lyd Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hehe, godt poeng i grunn. Jeg er ihvertfall spent til hvordan dette kommer til å bli. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Det er positivt at Nvidia tar opp kampen med Creative. For selv om Creative kanskje lager bra maskinvare så har de noen helt forferdelig dårlige drivere som de sjelden eller aldri oppdaterer. Det er derfor spesielt interessant når vi vet at Nvidia er blant de beste mhp. driver-utvikling til de fleste arkitekturer. Men et eventuelt SoundStorm-lydkort blir neppe PCI-basert... Hentet fra nForce Audio FAQ'en: "Q14: Will there be a standalone Soundstorm card? A: Now there are two issues at hand here. The feasability with regards to the bandwidths involved and the desireablity of removing one of the most attractive aspects of the Nforce board and thus allowing it to work on alternative manufacturers' boards. For the former until PCI-express comes along next year it is not feasable. The bandwidths involved are 200MB/s plus with 64 3D voices, environmental effects, 256 2D voices, etc etc all going on and thus not possible over the current PCI bus. The latter issue therefore need not yet be discussed. The mobo scene may be very different next year when it is no longer a major issue. The other reason PCI-express instead of PCI is required for this is down to latency. The PCI bus gives each item an equal chance... the PCI-express is isosynchronous and allows data as needed... of course the current dedicated hypertransport link means as close to zero latency as possible." Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Ah. Må man altså oppgradere saker og ting da? Nei og nei. Det er nå en del kort som unngår latency men de har kanskje ikke samme antall med "3d-stemmer" som Soundstormen da... Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 nforce bruker mindre cpu-kraft enn andre alt-i-ett chipsets =) Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hadde vært fint å se litt real kokurranse til Audigy 2 på spillfronten, for Creative har et alt for stort monopol på det området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå