Bjournalist Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! Jeg tar sportsbilder i jobbsammenheng, og ønsker at når jeg tar bilde med mitt håndholdte kamera, skal de andre kameraene, som er satt opp andre steder, fyre av samtidig. Hvilket utstyr trenger jeg for å gjøre dette? Regner med at Pocket Wizard gjør nytten, men er litt usikker på hva jeg bør kjøpe inn av utstyr. Setter pris på forslag om hva som er den beste løsningen, og om det finnes rimeligere alternativer. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Hei! Jeg tar sportsbilder i jobbsammenheng, og ønsker at når jeg tar bilde med mitt håndholdte kamera, skal de andre kameraene, som er satt opp andre steder, fyre av samtidig. Hvilket utstyr trenger jeg for å gjøre dette? Regner med at Pocket Wizard gjør nytten, men er litt usikker på hva jeg bør kjøpe inn av utstyr. Setter pris på forslag om hva som er den beste løsningen, og om det finnes rimeligere alternativer. Pocketwizard gjør dette veldig greit (tranceiver'en deres har kabel for signal inn og for signal ut, trenger bare en kabel til å trigge kameraet ditt). Muligens det finnes hos flere, men Nikon har også støtte for å kontrollere et nettverk kamera via WT5'en deres. Da kan man få opp bilde og styre flere andre kamera (inkludert endre fokus og overføring av bilder - blir rimelig som liveview) via display på 1 av kameraene. Har man nettverk (wifi) så blir det ikke bedre enn dette. Har man kablet nettverk mener jeg dette skal gå uten å bruke WT5 også (ikke prøvd). Eneste som mangler da er motorisert zoom NB! skal du plassere kamera i f.eks mål er det lurt å legge det i beskyttelsesboks (spesielt for ishockey), ellers kan det fort bli veldig dyrt. Ellers er f.eks 14mm fullformat i mål nydelig om du får lov til å plassere det der (vidvinkel gir større DOF også, så win-win). Endret 29. januar 2014 av TGB Lenke til kommentar
Bjournalist Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Mange takk for utfyllende svar! Hvis jeg velger pocketwizard-løsningen, hvilke ulike produkter må jeg da kjøpe for å trådløst kunne ta bilder på kamera nummer to, samtidig som jeg tar bilde med kamera én? Kan du også kort forklare hvilket utstyr som må settes på hvilket kamera? Er som du skjønner relativt ny innenfor denne måten å bruke flere kamera på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå