0109Jav Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Ris/ros? Hadde vært fint om dere hadde skreket ut hvis det var noe jeg kunne forbedret på før jeg sender den inn! Søknad på stilling som salgsmedarbeider Jeg viser til utlyst stilling funnet på ********* sin hjemmeside, og søker herved på stillingen som salgsmedarbeider på telekiosken i ********. Jeg er en 17 år gammel gutt som går restaurant- og matfag på ********** VGS, hvor jeg skal utdype meg innen servitørfaget, og vil derfor ha en jobb innen service og salg. Som den vedlagte CV viser er jeg interisert jeg sosial og interisert i service. Jeg er også interisert i og få erfaring i arbeidslivet uten at det skal gå utover skolehverdagen min, og da ville denne jobben passet ypperlig. Dessuten hadde det vært fint og få noe ekstra og gjøre i hverdagen min. Dette skoleåret har jeg lært meg utrolig godt og jobbe både selvstendig samtidig som å jobbe med flere. Jeg passer alltid på å få ting unnagjort, nøyaktig men samtidig så effektivt som mulig og får inn rutiner kjapt noe jeg mener kan komme til nytte i enhver situasjon. De som kjenner meg vil kalle meg både blid, sosial og lett omgivelig. Vi har også lært ting som «mersalg» og hvordan vi skal håndtere kritikk og/eller ros på restaurant- og matfag. Med mitt engasjement innen salg og service og hvor lærevillig jeg ser jeg frem til nermere kontakt og vil gjerne komme på et intervju. Jeg kan heletiden nås på telefon: ********. Mvh. ********* Endret 28. mars 2015 av LiamH Personlige opplysninger sensurert etter ønske fra bruker. Lenke til kommentar
YAAS Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Mange skrivefeil og ganske rar setningsoppbygging. Rett det før du sender inn Ellers bra! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Vertfall ingen som lurer på at noe her er utenfor Steinkjer. Du refererer til CV som er å banne i kirken. Sånn utenom det og det som er nevnt over er det sikkert helt greit. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Interessert ikke interisert. Vertfall ingen som lurer på at noe her er utenfor Steinkjer. Du refererer til CV som er å banne i kirken. Sånn utenom det og det som er nevnt over er det sikkert helt greit. Referere til CVen er da ikke noe problem, helt normalt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Interessert ikke interisert. Vertfall ingen som lurer på at noe her er utenfor Steinkjer. Du refererer til CV som er å banne i kirken. Sånn utenom det og det som er nevnt over er det sikkert helt greit. Referere til CVen er da ikke noe problem, helt normalt. Normalt eller ikke, jeg liker ikke at den søknadene jeg mottar har det. Søknadsbrevet skal være mer rettet mot å betinge hvorfor din personlighet og motivasjon burde favorisere deg for jobben. CVen sin oppgave er å vise at du er kvalifisert og har ønsket erfaring. Endret 29. januar 2014 av Priim Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Jeg ser heller ingen problem i å referere til CV. Aldri hørt om det som noe problem, det står referert til CV i mange eksempler på søknader laget av "eksperter", så det er nok subjektivt. Jeg liker å referere til CV for å slippe å skrive ting dobbelt. Har du noen kilder på at det er feil å referere til CV, annet enn subjektive meninger? Men som flere skriver, så må du rette opp alle skrivefeil (inkludert å/og-feil), og få litt mer luft mellom teskten kanskje. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Delvis enig med Priim at det først og fremst burde holdes fokus på personlige egenskaper som gjør TS til en god kandidat - det er snakk om en salgsjobb på gølvet. Tror det er vanligere å referere til CV når den begynner å bli lang, med publiserte artikler, projekter etc. som er mer naturlige å referere til enn skolevalg på vgs. Så til tips: Som alle andre har skrevet: Rett skrivefeil! Service, kundebehandlig, ris og ros. Dette er veldig standard ordlegging. Dette sier meg også ingenting. Kan du forklare hva du mener er god service og kundebehandling? Hvorfor er du god til akkurat dette? Hvorfor er du en god selger? Her er min egen vurdering av meg selv (i en intervjusituasjon og mange års erfaring innen servicebransjen): 1. Jeg "ser" kunden, ut av en kort samtale samler jeg mye informasjon og dermed forstår jeg kundens behov før den selv gjør det. Dette gjør at jeg viser kunden hva den vil ha, og kunden selv tar riktig avgjørelse, nemlig min. 2. Jeg er god på å skape tillit hos mennesker pga mine sosiale ferdigheter. Dermed har folk lyst til å høre på meg og gjøre som jeg anbefaler. Dette gjør også at de har lyst til å komme tilbake, og føler at vi har en relasjon. 3. Jeg jobber godt med andre, og er overbevist om at samarbeid er nøkkelen til suksess. Jeg lærer fort og villig av andre, og forsøker å være pedagogisk hvis jeg føler at noe kan forbedres. Selv om jeg har mine egne salgmål setter jeg bedriftens mål øverst. Ett salg til bedriften er viktigere enn ett salg til meg, fordi det kommer til å gagne meg selv og mine medarbeidere i det lange løp. Dette er som en inspirasjon/forslag til hvordan man kan skrive slikt, fordi jeg vet selv at det kan være vanskelig å sette ord på disse tingene. Bare det at du viser at du er bevisst på at salg ikke er noe som skjer av seg selv, at du jobber mot ett bevisst mål og tar grep for å komme dit, gjør at du er langt på vei når du er 17 år, slik jeg ser det. Lykke til! Lenke til kommentar
0109Jav Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Søknad sendt, tatt til meg alle svar og krysser fingre og tær, haha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå