Bjerknez Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Jeg bruker Wordpress 3.8.1 og Nextgen Gallery 2.0.40 med Pro oppgradering og det er nettopp Nextgen Gallery som er problemet her tror jeg da det er det jeg bruker i dette tillfellet. Problemet er at jeg får opp en slik popup beskrivelse som viser navnet på bildefilen når jeg beveger musepilen over bildet/thumbnail'en. Jeg har hatt problemer med dette før og fått fjernet det på sikt ved å gjøre noen dypdykk i kodene etter å ha lest litt på nett, men denne gangen får jeg rett og slett ikke gjemt/fjernet denne popup'en. Jeg kan endre hva som står i popup'en ved å endre "Alttext" beskrivelsen i Nextgen Gallery, men jeg får ikke fjernet den helt. Når jeg fjerner beskrivelsen helt så kommer det orginale navnet på bildefilen den er linket til opp. Her er et screenshot av problemet: Jeg har ikek noe i mot og endre i koder etc. og jeg har så klart FTP tilgang å hele greia, men jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre endringer for å få fjernet denne popup'en uten å crashe hele siden. Her er forøvrig en link til siden: http://www.bjerknez.no Det er kun den siste posten der det er snakk om da de andre postene med bilder bruker Themet sitt eget galleri opplegg. Themet heter forøvrig "Read WP": http://themeforest.net/item/read-wp-responsive-html5-minimalist-theme/4004353 Setter stor pris på all hjelp, da jeg er temmelig frustrert her jeg sitter. Endret 28. januar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Ingen som har snøring på dette her? Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Dette kan kanskje hjelpe deg: http://stackoverflow.com/questions/8078388/hiding-title-tags-on-hover Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Dette kan kanskje hjelpe deg: http://stackoverflow.com/questions/8078388/hiding-title-tags-on-hover Takker. Men hvor skal jeg endre/lime inn denne koden? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Er det ingen php/css guruer her som har svaret på dette altså? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Jeg ser ikke problemet, holder musepila over bilde. Ingen problem her? EDIT: Hvilken nettleser bruker du? EDIT: 2 Så det nå, holdt bare ikke over lenge nok. Det må nok endres i selve koden. Siden jeg ikke har Pro versjonen av galleriet, så klarer jeg ikke å se hvilken fil det skal endres i. Tror den visningsmetoden du bruker for å vise bildene er kun i Pro. I hvert fall, det du ønsker å fjerne i template-koden er: data-title="<?php echo esc_attr($image->alttext); ?>" data-description="<?php echo esc_attr($image->description); ?>" og dette: title="<?php echo esc_attr($image->alttext) ?>" alt="<?php echo esc_attr($image->alttext) ?>" edit:Det skal ligge et sted under: nextgen-gallery\products\photocrati_nextgen\modules\nextgen_basic_templates Endret 2. februar 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg er klar over at jeg skal fjerne noen koder som ser slik ut, men problemet mitt er at jeg ikke vet nøyaktig hvor og i hvilken fil jeg finner kodene. Prøvde lokasjonen du ga meg, men uten hell... Men takk for at du prøvde vertfall Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Siden ingen her kunne hjelpe meg med dette så fant jeg ut at jeg like godt kunne kutte ut hele Nextgen gallery. Jeg gikk derfor heller for "Justified Image Grid" som jeg syntes fungerte mye bedre. Bildene i de to første postene i bloggen er laget ved hjelp av dette galleriet: http://bjerknez.no/ Så nå er jeg omsider fornøyd Saken er derfor løst for min del, selv om dette ikke var en reparasjon, men heller et bytte av galleri, så setter jeg tråden som løst. Endret 7. februar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Vel, er meget vanskelig å hjelpe deg. Jeg har i hvert fall ikke tilgang til pro-versjonen av galleriet som leverer den type mal som du brukte.PS, til neste gang, bruk Notepad++ Dette programmet lar deg søke igjennom en sti med mapper etter en spesiell streng i en filer. Godt det løste seg uansett! Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Jeg ser at du har "løst" dette, men vil bare legge til at du kan manipulere selve tittel attributten på bildet når brukeren beveger markøren over det - eller hvilken som helst annen attributt. For noen år siden var det en som lurte på noe i samme dur. Og jeg kom til å huske at jeg den gang satte opp en funksjon på dette - på en tilsidelags side jeg faktisk fortsatt har liggende på nett Uansett. Der hadde jeg vert så lur å komprimert javascript-koden, men klarte å komme frem til følgende: $(function(){ var originalT itle = $('img').attr("title"); // lagre tittelen i en variabel $('img').hover(function(){ $(this).attr("title",""); // tøm innholdet når brukeren beveger markøren over bildet }, function() { $(this).attr("title",originalTitle); // sett tilbake den sparte teksten i tittel-attributten }); }); /**/ Jeg ser at det til en viss grad fungerer på nettsiden min, bare at den sparte teksten blir satt inn på alle bilder. Så en bitteliten justering - dvs. å heller forholde seg til en unik id pr. bilde - skal ikke være den felt store utfordringen Du kan se at det fungerer her: http://dev.thomaskile.me/?page=test-zone&module=Maxibaw-Gallery (ganske sikker på at fyren jeg den gang hjalp kalte seg Maxibaw ) Hvis du åpner et utvikerverktøy, og ser på html-biten for bildet mens du beveger markøren over det vil du se at tittelen tømmes og fylles der etter... Endret 21. februar 2014 av Yawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå