AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 for noen uker siden så fortalte kjæresten min at hun har tenkt seg inn i militæret til høsten der hun kombinerer førstegangstjeneste og påbygg, altså 2 år. Når jeg fikk høre dette så har jeg konstant tenkt på hvordan det kommer til å bli. hver gang jeg er med hun nå så innser jeg hvor glad jeg er for å ha henne. hun er perfekt for meg! hun har frem til 15 feb. til å bestemme seg for hva hun skal gjøre, vi har snakket litt om hvordan det kommer til å bli og vi har begge kommet frem til at vi skal prøve å holde det gående gjennom de 2 årene. hvordan er det med permer og slikt? får vi sett hverandre? får jeg snakket med henne? håper noen kan komme med erfaringer selv og sine synspunkter om situasjonen Anonymous poster hash: 0d90b...10f Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Kombinerer førstegangstjenesten og påbygging? Er dette noe nytt? Trodde de eneste utdanningene i Forsvaret som er 2-årig enten enten er som lærling eller befalsskole. Hun har flere permer i løpet av året, og i de fleste tilfeller har man fri i helgene og normal arbeidstid. Lenke til kommentar
Superbia Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 det er nye nytt som kom i fjor tror jeg.Så fint, da er det egentlig ingenting å stresse med da Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Så fort ein er ferdig med rekruttperioden så vil ein vanligvis få forutsigbare arbeidstider. Dei fyrste vekene får ein ikkje forlate tjenesteplassen, men deretter så blir det mykje meir fritt. Med unntak av nokre få områder/tjenester så kan ein bruke telefon og internett heilt fritt utanom tjeneste. Mest vanlig er det at ein har tjeneste på kvardagar mellom kl 8 og 16, eventuellt at ein går inn i ein form for vaktturnus. Dette vil være avhengig av kva type tjeneste ein får eller søker seg inn i. Eg veit svært lite om dette 2 års opplegget, men normalt sett så får ein sju gratis heimreiser i løpet av fyrstegongstjenesta (1år). Ellers så er det svært billeg å reise kollektivt i uniform sidan ein får 90% rabatt, så dersom tjenesteplassen ikkje blir så alt for langt unna så er det ikkje dyrt å reise heim kvar helg om ein så vil. Dersom det er mulig så vil eg anbefale at ho er litt taktisk når ho skal søke tjeneste etter rekrutten. Enten kan ho søke utelukkande på den tjenesteplassen som ligger nærmast heimen (søke alle tilgjengelige tjenester på den plassen), eller så kan ho søke seg mot ei tjeneste som har vaktturnus. Kjem ho inn i ein turnus så har ho så mykje fritid mellom vaktene at det speler mindre rolle kvar i landet ho tjenestegjer. Lenke til kommentar
Superbia Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) dette går sikkert bra hun kommer vel hjem ofte nok, du har ingenting å uroe deg for EDIT: skrivefeil. Endret 29. januar 2014 av Superbia Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Kan som menig selv i forsvaret si at et år i forsvaret har de fleste bare godt av, du lærer deg verdier her som du ikke lærer andre steder like fort, og du setter mer pris på det du har her inne. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 for noen uker siden så fortalte kjæresten min at hun har tenkt seg inn i militæret til høsten der hun kombinerer førstegangstjeneste og påbygg, altså 2 år. Når jeg fikk høre dette så har jeg konstant tenkt på hvordan det kommer til å bli. hver gang jeg er med hun nå så innser jeg hvor glad jeg er for å ha henne. hun er perfekt for meg! hun har frem til 15 feb. til å bestemme seg for hva hun skal gjøre, vi har snakket litt om hvordan det kommer til å bli og vi har begge kommet frem til at vi skal prøve å holde det gående gjennom de 2 årene. hvordan er det med permer og slikt? får vi sett hverandre? får jeg snakket med henne? håper noen kan komme med erfaringer selv og sine synspunkter om situasjonen Anonymous poster hash: 0d90b...10f 98% sjans for at hun finner seg noen andre der inne ;-) Welcome to the hard life bro! 3 Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Om jeg hadde hatt en dame som frivillig hadde søkt seg inn i militæret skulle det vært jæææævlig alvorlig om ikke det er grunn nok til å gjøre det slutt. Å søke seg inn som høne i ulvebingen er rett og slett for drøyt. 2 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Sjeldent man hooker opp med noen av de man havner i tropp med, og enda sjeldnere man i det hele tatt bryr seg om de andre troppene og batteriene. Man omgåes som oftest kun de du har vært i rekrutt med, med mindre man blir flytta på selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå