Gå til innhold

Kjøp av stasjonær PC (alt-i-ett?)

Anbefalte innlegg

Hei,

Har planer om å kjøpe meg en stasjonær PC innen et halvt år cirka, og lurte på om noen kunne hjelpe meg med å bestemme hvilken.

Mine bruksområder er skoleoppgaver (Word, PowerPoint, Excel), surfing, Spotify, litt bilderedigering og spilling (FM).

Mitt budsjett er 8000 kroner, men det kan tøyes litt om nødvendig.

Fra før av har jeg en (treg) Acer Aspire-laptop, som uansett må lades ofte, så når jeg nå skal oppgradere tenkte jeg at jeg like gjerne kunne kjøpe desktop.

Jeg har sett litt på noen alt-i-ett pc-er, blant annet LGs nye V960 - om ikke 29" blir for stort - og Samsungs ATIV One 2014 edition. Apple er uaktuelt. Hvis noen har noen bedre alternativer, f. eks. en Komplett-PC, mottas det med takk. Jeg så litt på Komplett-PC, men jeg vet ikke hvilke komponenter som er bra/dårlige, eller som er nødvendige for mitt bruk.

All hjelp mottas med takk!

Christian :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett Gamer Mini i10

nVIDIA's Pirates-Heroes-Spies (Voucher)

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Elite 120 Mini-ITX Sort

Cooler Master B500, 500W PSU

Intel Core i3-4130

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI B85I, Socket-1150

Gigabyte GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA

Toshiba Desktop 500GB SATA 3.0

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Microsoft OEM Wired Desktop 400

BenQ 24" LED GL2460

MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic

MS COA Win 8.1 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

8150 kr med skjerm, windows, mus, ketboard å alt du trenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tusen takk, satyrion! Skal se nærmere på det når kjøpsdatoen nærmer seg, og det har kommet andre innspill.

Christian :)

EDIT; Jeg så ikke noen mus på lista. Er det samme hvilken mus jeg kjøper, for eksempel en til 100 kr på Elkjøp, eller er det store forskjeller?

Endret av ilPrincipino
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gå for noe ala dette?

Alt-i-ett-pc med dedikert skjermkort (ikke så veldig bra, men fungerer bra for FM). Finnes veldig mye av desse i forskjellige prisklasser, men få som har gode spesifikasjoner i forhold til pris, men koster jo litt mer for å ha alt i en "klump" :)

Eneste er at denne har 21.5 tommer skjerm. Er dette for lite? Tror ikke du har spesisfisert noe

Endret av Brattus1
Lenke til kommentar

Har 1920x1080 på 24", synest dette blir veldig godt om man tenker på detaljer og avstand fra skjerm
Har samme oppløsningen på skulen med en 27", og der skulle jeg mer en gjerne hatt større oppløsning, og på min bærbare Vaio Pro (også full HD), blir det litt liten skjerm. Så 22-24" med full HD er egentlig veldig bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...