Soltrynet Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Helt fra jeg var liten syns jeg at sverd var kjempekult, og nå har jeg veldig lyst til å skaffe meg Katana (til utstilling). Men når jeg så på nettet så var det mange steder de solgte battle ready (slipte og i god stand) våpen, og syntes det var veldig fristende å skaffe, det må jo være ganske morro å kutte diverse ting med det (og nei, jeg har ikke planer å kutte opp noen mennesker eller dyr, mente ting som flasker og frukt). Så da lurte jeg på om det er lov å oppbevare slipte våpen i Norge, og om det er lov å frakte dem til Norge. Om du vet noe annet enn lov om oppbevaring og frakting av slipte våpen, som du tror kan være nyttig å vite, så bare si det Lenke til kommentar
Amaranth Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Sist jeg sjekket var det helt lovlig, likestilles vel med kniver og lignende skarpe/spisse gjenstander. Skjønt det kan vel være lurt å sjekke om man kan oppleve noe ved import fra utlandet. Når det er sagt vil jeg egentlig fraråde deg å leke noe særlig med det uten trening. Har selv et sverd ment for sparring, med butt egg. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok skadet meg selv alvorlig ved et par anledninger. Lenke til kommentar
Soltrynet Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Sist jeg sjekket var det helt lovlig, likestilles vel med kniver og lignende skarpe/spisse gjenstander. Skjønt det kan vel være lurt å sjekke om man kan oppleve noe ved import fra utlandet. Når det er sagt vil jeg egentlig fraråde deg å leke noe særlig med det uten trening. Har selv et sverd ment for sparring, med butt egg. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok skadet meg selv alvorlig ved et par anledninger. Tusen takk Og fint at du nevnte det med trening. Jeg lurte også på om det var noe sted der man kunne lære å fekte i Norge (ikke den vanlige typen der du har en hvit drakt og bruker kårder, men gammeldags fekting, til å virkelig slåss). Som jeg sa er jeg veldig interisert i sverd og fekting, egentlig gamle kamp teknikker sjenerelt, og hadde synes at det å lære å fekte ordentlig hadde vært veldig gøy. Endret 28. januar 2014 av Soltrynet Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Der er en klubb som driver med noe slikt i Bergen. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Det er kun noen få typer kniver som er forbudt i norge; springkniver, batangakniver og stiletter, om jeg husker rett. Sverd, uansett størrelse, kasteøkser og lignende er ikke forbudt, verken å eie eller innføre. Lenke til kommentar
Goggen 80 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Tusen takk Og fint at du nevnte det med trening. Jeg lurte også på om det var noe sted der man kunne lære å fekte i Norge (ikke den vanlige typen der du har en hvit drakt og bruker kårder, men gammeldags fekting, til å virkelig slåss). Som jeg sa er jeg veldig interisert i sverd og fekting, egentlig gamle kamp teknikker sjenerelt, og hadde synes at det å lære å fekte ordentlig hadde vært veldig gøy. Du kan jo se på Kendo. Kendo er en japansk kampsport basert på fekting med Katana. Under trening bruker man stort sett sverd av bambus og rustning (padding) slik at man kan gå kampene fullkontakt. Det er flere klubber i Norge som driver med dette: http://www.kampsport.no/portal/page/portal/main/kampsporter/fleridrett/kendo/klubber Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Pass på hvis du skal "leke" med sverdene. Jeg kuttet meg stygt i leggen da jeg lekte Fruit Ninja med en kompis.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå