andy89 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Av og til restarter pcn istenden for å skru seg av når jeg trykker på "shut down" Specs: MB: Asus maximus vi hero CPU: Intel i7 4770K GPU: Asus Radeon HD 6870 DirectCU RAM: 4x 4gb husker ikke merke SSD: Crucial m4 ct128 OS: windows 7 home premium MB, CPU og RAM er nytt Oppdaterte firmware på ssd før jeg fikk ny pc når jeg monterte sammen de nye delene kjørte jeg secure erase på disken, kan dette fjerne den nye firmwaren jeg la inn? Edit: oppdatert, se post 6 Endret 30. oktober 2014 av andy89 Lenke til kommentar
code Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Trykker shutdown under start menyen, eller når du trykker på shutdown kappen på fremsiden av kabinettet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Oppdaterte firmware på ssd før jeg fikk ny pc når jeg monterte sammen de nye delene kjørte jeg secure erase på disken, kan dette fjerne den nye firmwaren jeg la inn? Du kan kjøre secure erase ørten ganger på SSD'en uten at det vil røre firmwaren. Firmwaren ligger på chip i kontrolleren og kun program laget for å oppdatere firmware etc kan gjøre noe med den. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Trykker shutdown under start menyen, eller når du trykker på shutdown kappen på fremsiden av kabinettet? Det er under startmenyen, bruker aldri knappen på kabinettet Oppdaterte firmware på ssd før jeg fikk ny pc når jeg monterte sammen de nye delene kjørte jeg secure erase på disken, kan dette fjerne den nye firmwaren jeg la inn? Du kan kjøre secure erase ørten ganger på SSD'en uten at det vil røre firmwaren. Firmwaren ligger på chip i kontrolleren og kun program laget for å oppdatere firmware etc kan gjøre noe med den. Da kan jeg hvertfall utelukke det Den har pleid å skru seg av når jeg prøve igjen, men i går ville den ikke engang skru seg av på 3 tredje forsøk, ved tredje forsøk kom ikke skjermen på og jeg måtte holde inne knappen på kabinettet Endret 29. januar 2014 av andy89 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Har du endret innstillingene i windows for hva som skal skje når du trykker shut down kanskje? Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Dette begynner å bli irriterende da det holder på enda, men nå er det slik at vist jeg skrur av, så kommer en klikke lyd rett før viftene skrur seg av og jeg hører noen vifter skrur seg av (evnt hdd?) Etter det har skjedd står den bare der med svart skjerm, starter ikke opp igjen lengre Vist jeg er kjapp etter vifter/hdd skrur seg av kan jeg bare trykke raskt på knappen for å få den av, vist ikke må jeg holde den inne i 5 sec. Dette skjer bare av og til, og det er definitivt ikke noen instillinger jeg har endret på Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Sikkert en BSOD under shut down, ergo restart. Jeg hadde brukt WinDBG for å sjekke c:\windows\memory.dmp filen for info. Selv bruker jeg bare sleep mode i stedet for shutdown. Du sier ikke om du har andre hdder i PCen, men om du får "sliik, sliik, sliik" lyder fra spin disk hdd. Så er det et tegn på at "plate spillern" er i ferd med å feile og man bør ta backup asap. Ellers så er det muligens PSUen som lager en relativt normal lyd når strømen blir borte. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) 1: Kan forstille meg at systemhøytaleren som gneldrer og varsler. Man kan finne på nettet hva pipene betyr. (for eks tre korte pip osv.) 2: Ta ut (koble fra) enhet etter enhet med sikte på å finne en som lager ståheien. Edit:Fant dette i farta: http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml Endret 30. oktober 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Nyeste BIOS og drivers fra ASUS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå