Gå til innhold

200watts PSU på P4 og GF3!?

Jeez

Anbefalte innlegg

Se her:

Pentium 4 (1,6 GHz-2,2 GHz

RDRAM (128-2GB)

GeForce4

+++

Kan det vere forsvarlig å sette 200 watts strømforsyning på denne saken her?

http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._dimen_8200.htm

Åjoda, Dell gjør det, så hvorfor kan ikkje vi? Syns folk her maser om at "maskina di er så ustabil fordi du har for lita PSU" og sånn.

Noen som har noen formeninger om dette?

Jeez

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Dell Pc på jobben.Med P4, og alt mulig rart. Og et ATi skjermkort da.

Den er Rock-Steady. Har kjørt 200/XP på den siden august, og den har fortsatt ikke klikka. (joda, men alle gangene har jeg selv hatt en finger med i spillet... :wink: )

Den har et sånt bittelite PSU... men den er jo testet og godkjent... Bare happy jeg ihvertfall.

Den ene DELL serveren vår har 3x300Watt da.. Så noe tyder på at de vet hva de driver med...

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 145W på en P4 1.7GHz, GF3, 2 x IBM60GXP og brenner, leser, 4-5 PCI kort etc.

1.6GHz og GF3 trekker vel bare rundt 80-85w max til sammen så det blir nok ikke problem.

Grunnen til at AMD har så mye problemer med svake strømforsyninger selv om de på papiret ikke trekker så mye mer strøm en P4 har P4 en ekstra strømplugg. I et AMD system må man trekke opptil 8amper på én 12v kabel - noe som selfølgelig bli et problem dersom du ikke ha en svært god eller sterk PSU.

Forhåpentligvis følger AMD etter med Hammer. De har jo kopiert varme-spreder, organisk-"sockel/fot", termisk-iode(norsk) og SSE2 nå så de er jo på gli :wink:

Lenke til kommentar

AMD-kort har oxo den extra 12v kontakten... bare ikke alle, mitt msi k7t266pro-r har dette, men ikke "Lillebroren" k7t266pro (som min bror har).

uansett.. da min bror kjøpte sitt sytem var det med en 250w PSU i aopen hq45 kassa hans, med den ble det stadige pronlemer med blåskjerm rebooting o.l.

så jeg kjøpte en 300w PSU og nå har maskinen fungert helt perfekt siden det!

Lenke til kommentar

Quote:

De har jo kopiert varme-spreder, organisk-"sockel/fot", termisk-iode(norsk) og SSE2 nå så de er jo på gli :wink:

Det er det samme som å si at alle bilmerke kopiere abs, air cond osv.. De gjør det bare for at bilen skal bli bedre..

Det kalles ikke kopiering, men utvikling.Intel har ikke patent på SSE2, varme-spreder, organisk-"sockel/fot", termisk-iode(norsk) , har de vel? :grin:

|Mannen som våker|

Addtronics Server Tower

AMD Athlon XP 1600+@1522

EPoX 8K7a

Gainward Gforce2 Pro Golden Sample

512mb DDR Orginal cas2

190Gb HD

Sony G400 19"

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-02-17 13:32 ]

Lenke til kommentar

Ja jeg hadde også en del problemer med en 250 watter så jeg kjøpte meg en 350 watter.

kan dere skjønne, alle problemene forsvant :smile:

ja noen påstår att det går og kjøre en 250 watter med ett AMD XP system,men jeg kunne ikke det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...