DUFF_B33R Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Heisann, jeg kjøpte en slik en: http://www.coolermaster.com/cooling/case-fan/jetflo-120/ Og da jeg fikk den oppdaget jeg at den ikke har en sånn normal molex eller satastrøm (om slikt finnes) kontakt, men en slik 4 pins sak. Eneste 4 pins jeg har på mitt hovedkort er for CPUen, jeg har en 3 pins for en "chassi fan" men slik jeg kunne se det får jeg ikke den innpå. Jeg har prøvd å kikke etter en adapter, da de som fulgte med gjør den til en 3pin, men størrelsen på selve kontakten er fremdeles 4 pin. Noen ide? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Den siste kabelen er pulse width modulation for å kunne styre hastighet, med 3 får du bare full hastighet med mindre du senker volten på alle viftekontakter i bios. Enten må du ha adapter eller kutte kontakten med en kniv. Du må da kutte av biten med pulse width modulation-kabelen som ofte er blå. Du kan jo også kjøpe en ny vifte. Lenke til kommentar
DUFF_B33R Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Hmm... brenn. Hadde jeg kjøpt Noctua hadde jeg fått med meg de adapterne jeg trenger ser jeg! Men du mener jeg kan kappe den ene ledning og modde kontakten så det blir en 3 pins? at den kjører full guffe gjør ingenting! Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Jeg har noctua og husker ikke slike overganger, kun 2 forlengere med motstand i for å fysisk redusere hastigheter. Men ja, google viften og finn rett kabel du ikke trenger og klipp i vei. Kan evt ta en kabel fra en aldre vifte og bare klippe av kontakten og tvinne på de 3 du trenger og tape. Med de 4+ kontaktene vifter kan ha sjekker jeg det alltid. Evt kan du montere den som cpu-vifte og ta cpuvifta du har nå og leke med om om det er noen forskjeller i mengde luft de flytter og støy osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå