Konamixx Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Har bestemt meg for å pensjonere min gamle stasjonær traver og erstatte den med noe mer plassbesparende. Hovedsakelig blir bruken vanlig surfing og mye FM. Mulig det blir litt annen spilling, men det blir isåfall ikke noe store saker. Prioritering: 1. Den må drive fm bra, selv med mange ligaer valgt ( går vel mest på cpu/ram?) 2. Størrelse. Skulle helst ha hatt 14" eller mindre. Kan strekke meg til en mager 15" om det trengs. 3. SSD, eller mulighet for å stappe det inn. 4. Støy. Ser helst at den er rimelig rolig ved surfing, når jeg spiller fm tenker jeg at støy er noe jeg må leve med uansett. 5. Pris. Kvalitet > lav pris. Så kan nok strekke meg relativt langt. 12-15k. Jeg er usikker på om jeg trenger egen dedikert gpu til mitt bruk, eller om iris4600/5100 holder? Er det nok futt i ultrabook CPU'ene eller burde jeg sikte høyere. FM er jo et glorifiserer regneark, så jeg regner med jeg trenger litt cpu kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå