Gå til innhold

Nettbutikk- 16-åring som har lekt med tanken om å starte egen bedrift/nettbutikk.

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg er en 16-åring som har lekt med tanken om å starte egen bedrift/nettbutikk. Jeg regner med at bedriften/firmaet først må registreres hos Brønnøysundregisteret, før jeg kan begynne med noe annet.

Er det noen her som har forsøkt å starte eget firma/bedrift/nettbutikk, og som kan si litt om hvordan det hele kan startes opp? Jeg kan designe nettsiden på egenhånd. Det er også en mulighet at jeg betaler en som har gode evner til å skape en fin side.

God design holder ikke. Jeg må klare å trekke til meg kunder. Det finnes nå ørten nettbutikker som tilbyr klær, sko og liknende. Jeg vil både på egenhånd og gjennom dere vite hva folk er interessert i. Målgruppen min er ungdommen.

Jo mindre konkurranse, jo bedre. Dere har nå skjønt at jeg ikke helt har bestemt meg på hva jeg skal satse på. Noen av ideene er mobilutstyr og/eller salg av treningstilskudd som proteiner, gainere, creatine etc.

Har dere noen gode ideer, eller tips å dele?

Jeg setter utrolig stor pris på om noen setter av noen få minutter til å dele deres mening rundt emnet.

Dette er mitt første innlegg her inne, og jeg beklager dersom jeg har startet tråden i feil kategori.

På forhånd takk!

Endret av KVTL
Endret emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du få suksess med noe bør det nesten være noe du brenner for, så forretningsideen bør du nesten ha selv, dvs det bør være noe du har peiling på og kanskje kan litt om fra før (men ja du har rett det finnes eksisterende aktører i alle kategorier fra proteiner til klær og sko som du neppe har sjans å konkurrere med). Skal du starte noe, finn en nisje som ikke finnes fra før, men det er ikke enkelt det heller. Du må som sagt nesten komme opp med forretningsideen før (spm du bør stille deg: hva er det som ikke finnes pr dags dato på det norske markedet?)

Videre burde du etablere et AS, det koster 30K, det finnes aktører online som gjør dette for deg m/alt papirarbeid, for en billig penge.

Videre må du ha domene, webhotell, nettside/butikk m/varer (enten varelager eller dropshipping/fjernlager).

Så kommer det vanskeligste: Markedsføring (google, facebook++) , alt koster penger, mye penger. Men du kan bruke av aksjekapitalen til disse formål.

Det er MYE jobb og gjerne en del investeringer også. Har du tenkt igjennom alt dette? Skal du gjøre dette på fritiden/kveldstid? Blir ikke mye tid til lekser i starten for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Skal du få suksess med noe bør det nesten være noe du brenner for, så forretningsideen bør du nesten ha selv, dvs det bør være noe du har peiling på og kanskje kan litt om fra før (men ja du har rett det finnes eksisterende aktører i alle kategorier fra proteiner til klær og sko som du neppe har sjans å konkurrere med). Skal du starte noe, finn en nisje som ikke finnes fra før, men det er ikke enkelt det heller. Du må som sagt nesten komme opp med forretningsideen før (spm du bør stille deg: hva er det som ikke finnes pr dags dato på det norske markedet?)

Videre burde du etablere et AS, det koster 30K, det finnes aktører online som gjør dette for deg m/alt papirarbeid, for en billig penge.

Videre må du ha domene, webhotell, nettside/butikk m/varer (enten varelager eller dropshipping/fjernlager).

Så kommer det vanskeligste: Markedsføring (google, facebook++) , alt koster penger, mye penger. Men du kan bruke av aksjekapitalen til disse formål.

Det er MYE jobb og gjerne en del investeringer også. Har du tenkt igjennom alt dette? Skal du gjøre dette på fritiden/kveldstid? Blir ikke mye tid til lekser i starten for å si det sånn..

Hei, og takk for en presis respons. Har du noe kjennskap til støtteordninger/tilskudd som gis til ungdommer som er i ferd med å starte sin egen bedrift?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner bare til Innovasjon Norge og kommunal støtteordning, du kvalifiserer neppe til noen av dem. Ellers har du oversikt her: https://www.altinn.no/Starte-og-drive-bedrift/Oversikt-stotteordninger/(men som sagt, du skal ha en bra gjennomført og utenom det vanlige både forretningside og forretningsplan for å ha sjans på noen form for støtteordninger).

Det aller beste for deg nå er å sjekke ut elev/student bedrift mulighetene der du bor eller på din skole! Kjempe lærerikt, morsomt og ingen økonomisk risiko! Prat med rådgiver på skolen du går på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...