Gavekort Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Prosjekt-tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564682 Post kommentarer her Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Kult prosjekt! Er det slik at alt skal lages fra scratch, inkludert softwaren for stabilisering av dronen? I såfall frykter jeg at du tar deg vann over hodet med tanke på en batcheloroppgave. Jeg vil anta at det vil være mer enn nok jobb å lage en robust algoritme og implementasjon for sporing av objekter. Men motbevis meg gjerne Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Kult prosjekt! Er det slik at alt skal lages fra scratch, inkludert softwaren for stabilisering av dronen? I såfall frykter jeg at du tar deg vann over hodet med tanke på en batcheloroppgave. Jeg vil anta at det vil være mer enn nok jobb å lage en robust algoritme og implementasjon for sporing av objekter. Men motbevis meg gjerne Nei. Ideelt så kommer jeg til å kjøpe en kontroller-boks som tar inn high-level kommandoer, men om det ikke fungerer så kommer jeg til å bruke en av mange biblioteker. Var en tidligere student her som kun hadde quadcopter-kontroller som oppgave, så det sier kanskje litt om hvor mye arbeid det ligger i det. Så jeg er fullstendig enig med ditt råd, og trakk samme konklusjon. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Kult prosjekt, dette skal følges nøye med på! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Kult prosjekt! men uansett hva du gjør, ikke kjøp billige sensorer, det er ikke verdt slitet! jeg vet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Kult prosjekt, dette skal følges nøye med på! Takk! Liker at folk er interessert. Kult prosjekt! men uansett hva du gjør, ikke kjøp billige sensorer, det er ikke verdt slitet! jeg vet Jeg mener jeg husker at du hadde noe kompass-problemer på din robot. Men jeg har bare en sensor (Om man ser bort fra flight-kontrolleren), og det er et kamera. Jeg kommer nok til å legge inn over gjennomsnittet i et web kamera, jeg må bare se hvordan det er med ISO-støy, motion blur, FoV, fokus, etc. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Du trenger vel en IMU til stabilisering av kvadrokopteret også? Gjerne også et kompass om imu'en ikke har det Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Nei. Jeg har gått for en komplett flight-kontroller som styrer balanse og low-level propell-stuff. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Kult prosjekt, selvom drit og drite ser ut til å være yndlingsordene dine Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Det er datateknikk i et nøtteskall. Det meste er drit og jobben din er å polere det. Men jeg prøver å være litt uformell, slik at det ikke blir for tørt. 5 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hehe. Og det setter jeg faktisk pris på. Litt humor lyser opp hverdagen Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Nå skal jeg feire med en fizzy cola og en kopp med kaffe! Bare du ikke overdriver Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Nå skal jeg feire med en fizzy cola og en kopp med kaffe! Bare du ikke overdriver Det er jo tross alt påske. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) UFF får flashbacks til min egen bachelooppgave, software som fungerer glimrende, hardware av samme kvalitet som nordkoreanske missiler. Tatt hensyn til at selv børsteløse motorer støyer som et helvete? Om ikke: gjør det! Avkoblingskondensatorer på jord mellom styringselektronikken og motorene er verdt gull. Jeg klarte å brenne opp styringsservoen min takket være støy på jord rett før jeg skulle demonstrere min robot. Endret 23. april 2014 av weebl Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Jeg har oscilleringer i rammen, men har ingen støy utenom det vanlige. Hvordan fungerer avkoblingskondensatorer? Jeg er midt i tjukkeste rapport-skrivingen akkurat nå, så får ikke gjort så grusomt mye. Jeg må få tak i noen nye propeller (kjøpte ikke CCW-propeller) så skal jeg nok få den i luften. Skal også hente en kontroller og receiver som jeg skal låne av universitetet i noen dager, bare for å teste selve quadcopteret. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Basically så setter du på en riktig dimensjonert kondensator på jord/signalbussen som sperrer for AC og slipper gjennom DC, du må da dimensjonere denne så den sperrer for støy i frekvensområdet som motorene og eventuelt ESC'ene generer, krever nok en del fikling med scop osv men kan være verdt å nevne som et potensiale for forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå