Twigz Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Hei.. I 1 etg har jeg en ASUS RT-N66U Dark Knight router som en NAS er tilkoblet. Fra router har jeg en kabel som går til en switch (Dlink DIR-855 satt opp som switch), som igjen er koblet opp mot min datamaskin i kjelleren. Når jeg skal overføre filer fra data til NAS så får jeg ikke mere enn max 200 kbs. Tar jeg kabelen ut av switchen og direkte i dataen, så får jeg opptil 10 mb overføringshastighet. Noen som vet hvorfor dette skjer? Endret 28. januar 2014 av Twigz Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Er du helt sikker på at du har satt opp 855'n som switch? Hvordan er kablinga? Mye bedre hvis du kan droppe hele 855'n og koble deg direkte til Asusen, eventuelt bytte den ut med en ordentlig gigaswitch... Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Er du helt sikker på at du har satt opp 855'n som switch? Hvordan er kablinga? Mye bedre hvis du kan droppe hele 855'n og koble deg direkte til Asusen, eventuelt bytte den ut med en ordentlig gigaswitch... I hovedmenyen på min 855, så er det valg om den skal være en vanlig router, repeater eller switch. Mulig den kanskje ikke er så bra til det? Er avhengi av og ha flere porter i kjelleren da jeg har flere komponenter som går via kabel. Kanskje like greit og kjøpe en gigaswitch? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Hvor finner du den menyen hen? Ja, hvis det bare er for å få flere porter, så bruker man en vanlig gigaswitch.... Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Hvor finner du den menyen hen? Ja, hvis det bare er for å få flere porter, så bruker man en vanlig gigaswitch.... I hovedmenyen for routeren.. Hva slags switch er å anbefale? http://www.komplett.no/cisco-sb-100-series-8-port-gigabit/759772 <-- Kan denne være grei? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Ta et screenshot av den a, for de 855'ene jeg har vært borti, så er det ikke noe sånt valg.... Den switchen skal funke utmerket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå